Gå til innhold

Treg gutt - konkrete råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår på 10 er usannsynlig treg med alt han holder på med. Det tar han dobbelt så lang tid som normalt å få på seg ytterklær når vi skal noen steder, og når han skal rydde av bordet så går det lett 20 minutter. Rydde rom tar en hel dag, og når han skal vaske badet (det tar meg omtrent 25 minutter, søsteren på 12 bruker omtrent 35 minutter) så tar det 2+ timer! Ofte må han også på do når han får beskjed om å gjøre noe, og der blir han. 20-30 minutter er ikke unormalt. Det samme gjelder tannpuss på kvelden, det tar en halvtime.

Jeg får snart magesår av å mase og skynde på ham. Det har hendt et par ganger at jeg bare har kjørt fra ham når han for eksempel har sagt han skal være med på butikken, men etter 5 minutter fortsatt ikke har kommet ut i bilen. Den type konsekvens fungerer ikke på ham, og jeg kan ikke bare kjøre fra ham når det er han som skal på trening etc. 

Så hva gjør man?

Anonymkode: e9533...72d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som datteren min. På skolen har hun ingen å leke med i friminuttene fordi hun bruker så lang tid på å kle på seg osv.

hun tar lett til tårene om man maser for hardt. Hun lever rett og slett i sin egen lille tidssone. 

Anonymkode: 0867c...426

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...