MammaMums Skrevet 24. november 2019 #1 Skrevet 24. november 2019 Hei alle sammen. Vet ikke helt hvor jeg skal legge dette inn av underforumene her; så prøver denne. Her spør jeg om råd; trenger hjelp til å tenke. Jeg har en eldre mann -rundt 67- som har hjulpet meg og min familie noe så sinnsykt dette året i to kinkige situasjoner som vi kom oppi.. Denne eldre mannen er en bekjent av meg. Via, via - om dere skjønner.. Vil prøve å anonymisere mest mulig- håper på forståelse for dette🙏 Sikkert mange som vil tenke at de vil vite hva han bidro med; og kanskje det kan være av betydning- ikke vet jeg. Men, det han da gjorde var å tilby oss to rimelige store pengesummer da de to situasjonene oppsto. Han sa at han ikke trengte de- han har mer enn nok- og det gjorde vi. Derfor var det ikke noe å snakke om, sa han. Så over til det jeg håper noen kan hjelpe oss med å tenke ut.. HVA kan vi gjøre for han nå som viser vår takknemlighet ? Han vil ikke ha penger, det kan vi glemme😔 Hva kan vi gjøre av tjenester? Gi han som han ikke tenker på selv? Det er jo jul snart, og vi vil med dette så gjerne «gi» en gave til han... I fjor så kom vi overraskende til han og mannen min gikk over sykkelen hans- han kjører ikke bil, unner seg ikke mye til personlig luksus- om dere skjønner.. Mannen min som er sykkelreperatør, gikk igjennom hele sykkelen- retter gir, justerte bremser ja- alt sånt der😅 Gjorde hele sykkelen hans vinterklar og up to date. Dette satte han SKIKKELIG pris på🥰 Han ble så overrasket og glad 😊😊😊 Det gjorde så godt å se! Så, hva? Hva, mine kloke KGbrukere der ute??? Hva kan vi gjøre for denne snille gode sjelen i år? Jeg er så stuck - kommer ikke på noe som helst... Noen tanker? Anyone?? 🙏🙏🙏
Slitenmamma Skrevet 24. november 2019 #2 Skrevet 24. november 2019 Hva med ett familie bilde og ett personlig brev. Kunne dere vasket og gjort huset juleklart for han?
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #3 Skrevet 24. november 2019 Inviter han på hjemmelaga middag! Anonymkode: bc701...b7b
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #4 Skrevet 24. november 2019 Vindusvask? Anonymkode: bc701...b7b
Trøndere1 Skrevet 24. november 2019 #5 Skrevet 24. november 2019 9 timer siden, MammaMums skrev: Hei alle sammen. Vet ikke helt hvor jeg skal legge dette inn av underforumene her; så prøver denne. Her spør jeg om råd; trenger hjelp til å tenke. Jeg har en eldre mann -rundt 67- som har hjulpet meg og min familie noe så sinnsykt dette året i to kinkige situasjoner som vi kom oppi.. Denne eldre mannen er en bekjent av meg. Via, via - om dere skjønner.. Vil prøve å anonymisere mest mulig- håper på forståelse for dette🙏 Sikkert mange som vil tenke at de vil vite hva han bidro med; og kanskje det kan være av betydning- ikke vet jeg. Men, det han da gjorde var å tilby oss to rimelige store pengesummer da de to situasjonene oppsto. Han sa at han ikke trengte de- han har mer enn nok- og det gjorde vi. Derfor var det ikke noe å snakke om, sa han. Så over til det jeg håper noen kan hjelpe oss med å tenke ut.. HVA kan vi gjøre for han nå som viser vår takknemlighet ? Han vil ikke ha penger, det kan vi glemme😔 Hva kan vi gjøre av tjenester? Gi han som han ikke tenker på selv? Det er jo jul snart, og vi vil med dette så gjerne «gi» en gave til han... I fjor så kom vi overraskende til han og mannen min gikk over sykkelen hans- han kjører ikke bil, unner seg ikke mye til personlig luksus- om dere skjønner.. Mannen min som er sykkelreperatør, gikk igjennom hele sykkelen- retter gir, justerte bremser ja- alt sånt der😅 Gjorde hele sykkelen hans vinterklar og up to date. Dette satte han SKIKKELIG pris på🥰 Han ble så overrasket og glad 😊😊😊 Det gjorde så godt å se! Så, hva? Hva, mine kloke KGbrukere der ute??? Hva kan vi gjøre for denne snille gode sjelen i år? Jeg er så stuck - kommer ikke på noe som helst... Noen tanker? Anyone?? 🙏🙏🙏 Min erfaring sier en ting. Gi av deres tid og vær mennesker han kan stole på i hverdagen med innbydelser og hjelpsomhet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå