AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #1 Skrevet 24. november 2019 Jeg er ei dame i 30-årene som for 2 år siden forlot et vanskelig og dårlig forhold. Da var sønnen vår bare ett år, og i dag er han altså 3 år. Han bor 50/50 hos meg og faren, men jeg savner han så forferdelig mye når han er borte fra meg. Føler at all tiden han ikke er med meg er bortkastet og meningsløs... I tillegg har jeg fått en ny kjæreste (møttes for ett år siden) som har et barn fra før. Når jeg er sammen med han og datteren sliter jeg sånn med dårlig samvittighet. At jeg sløser bort tid og livet mitt på noen andre en sønnen min... Jeg vet at det føles rart og uforståelig ut, for jeg elsker denne mannen. Men jeg klarer altså ikke å slappe ordentlig av, og tenker veldig mye på sønnen min. Er det noen som har opplevd noe lignende? Anonymkode: 24405...759 8
Gjest Dævendøtte Skrevet 24. november 2019 #2 Skrevet 24. november 2019 Vet hvordan du har det. Og dette må du riste av deg, dårlig samvittighet for noe du ikke får gjort så mye med, er bortkasta energi. Spesielt forstår jeg følelsen din når du er sammen med datteren hans. Vet ikke hva slags ordning han har, men går det an å få til at dere har barna samtidig så mye som mulig? Bruk tiden uten sønnen din på noe du virkelig vil, gjør ting som er enklere å gjøre uten små barn, lag en voksenuke og en barneuke. Trening, forbered mat til uka etter, så slipper du og sønnen din å bruke tid på å handle og lage middag hvis det er kjedelig, legg opp til at du kan kose deg så mye som mulig i barneuka. Situasjonen er som den er og eksen din vil sikkert ha sønnen deres like mye framover, så du må prøve å gjøre det beste ut av det. Lykke til!
Bamseklemmer Skrevet 24. november 2019 #3 Skrevet 24. november 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men jeg klarer altså ikke å slappe ordentlig av, og tenker veldig mye på sønnen min. Åååh så godt å se, du er nok ei god mor💚 løsningen ligger i forhandlinger, synes det er trist at barn må hit og dit. Og det kreves jo at foreldre bor ganske nært også👌 2
MammaMums Skrevet 24. november 2019 #4 Skrevet 24. november 2019 35 minutter siden, Dævendøtte skrev: Vet hvordan du har det. Og dette må du riste av deg, dårlig samvittighet for noe du ikke får gjort så mye med, er bortkasta energi. Spesielt forstår jeg følelsen din når du er sammen med datteren hans. Vet ikke hva slags ordning han har, men går det an å få til at dere har barna samtidig så mye som mulig? Bruk tiden uten sønnen din på noe du virkelig vil, gjør ting som er enklere å gjøre uten små barn, lag en voksenuke og en barneuke. Trening, forbered mat til uka etter, så slipper du og sønnen din å bruke tid på å handle og lage middag hvis det er kjedelig, legg opp til at du kan kose deg så mye som mulig i barneuka. Situasjonen er som den er og eksen din vil sikkert ha sønnen deres like mye framover, så du må prøve å gjøre det beste ut av det. Lykke til! Dette 🤩 For et fantastisk godt råd 🤓 Kred til deg @bamseklemmer for å tenke dette og gi det videre👍 Dette likte jeg kjempegodt. Hvorfor ikke? Bruk uka på deg selv, gjør noe som gir deg styrke og glede - ikke bare vær den delen i den andre familien, om jeg klarer å formulere meg forståelig med det? Bruk tiden til å ja; handle inn og lage på forhånd de middagene sønnen din har som favoritt💙 Vask «alle» klærne som trengs til den uka- så du slipper klesvasken 🙊 Sett av en dag i uka hvor dere bare har en kosedag- vi har onsdag f.eks. Midt i uka. Da stopper vi litt opp på en måte. Spiser middag foran Barne-TV, slår av etter en stund. Spiller spill, leker, tegner, lager, spiller på gitaren og keyboardet- ja; du ser sikkert tegninga. OG ikke minst - da ha jeg bakt kanelsnurrer, som er hennes 🤩 favoritt- og vi spiser og spiller😅 Så, ta dette rådet og forberede ula til han kommer sånn at det er bare fred og ro til dere. Bare tid. God tid 💙💙💙💙💙💙 3
Gjest Dævendøtte Skrevet 24. november 2019 #5 Skrevet 24. november 2019 2 timer siden, MammaMums skrev: Dette 🤩 For et fantastisk godt råd 🤓 Kred til deg @bamseklemmer for å tenke dette og gi det videre👍 Dette likte jeg kjempegodt. 🥰
Bamseklemmer Skrevet 24. november 2019 #6 Skrevet 24. november 2019 2 timer siden, MammaMums skrev: Sett av en dag i uka hvor dere bare har en kosedag- vi har onsdag f.eks. Midt i uka. Da stopper vi litt opp på en måte. Spiser middag foran Barne-TV, slår av etter en stund. Spiller spill, leker, tegner, lager, spiller på gitaren og keyboardet- ja; du ser sikkert tegninga. OG ikke minst - da ha jeg bakt kanelsnurrer, som er hennes 🤩 favoritt- og vi spiser og spiller😅 Jeg blir så rørt av å lese dette, det virker så godt og trygt for ungene å få oppleve en så god mor som du er💚💚💚💚 Må rett og slett ta meg en snufsepause😥Det er nettopp dette jeg savnet med min ex, hun var ikke i nærheten av hva det du skriver... 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #7 Skrevet 24. november 2019 Forhandle deg til mer samvær Anonymkode: 4a9b1...c73 1
Bamseklemmer Skrevet 24. november 2019 #8 Skrevet 24. november 2019 25 minutter siden, Dævendøtte skrev: 🥰 Takk skal du ha, du fikk meg glad med et symbol. jeg er så emo fortiden så det gjorde godt🥰
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #9 Skrevet 24. november 2019 Vi bruker også de barnefri ukene til å få unnagjort husarbeide og ekstra jobbing og ærend og ting som krever barnevakt. Da har vi mer tid til ungene når de kommer. Mer enn før skilsmissen. Og så herlig gjensyn når jeg henter de på skolen torsdagen og blir overfalt av gode klemmer, og vi skal hjem og kose oss og prioritere familie 😊 Anonymkode: 65e4c...5f5
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #10 Skrevet 24. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Forhandle deg til mer samvær Anonymkode: 4a9b1...c73 Far og sønn har like mye rett til samvær så hvilken rett har mor rett til mer fordi hun ikke takler at kjæresten har samvær med sin datter? Anonymkode: e4a64...685 3
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #11 Skrevet 24. november 2019 4 timer siden, MammaMums skrev: Dette 🤩 For et fantastisk godt råd 🤓 Kred til deg @bamseklemmer for å tenke dette og gi det videre👍 Dette likte jeg kjempegodt. Hvorfor ikke? Bruk uka på deg selv, gjør noe som gir deg styrke og glede - ikke bare vær den delen i den andre familien, om jeg klarer å formulere meg forståelig med det? Bruk tiden til å ja; handle inn og lage på forhånd de middagene sønnen din har som favoritt💙 Vask «alle» klærne som trengs til den uka- så du slipper klesvasken 🙊 Sett av en dag i uka hvor dere bare har en kosedag- vi har onsdag f.eks. Midt i uka. Da stopper vi litt opp på en måte. Spiser middag foran Barne-TV, slår av etter en stund. Spiller spill, leker, tegner, lager, spiller på gitaren og keyboardet- ja; du ser sikkert tegninga. OG ikke minst - da ha jeg bakt kanelsnurrer, som er hennes 🤩 favoritt- og vi spiser og spiller😅 Så, ta dette rådet og forberede ula til han kommer sånn at det er bare fred og ro til dere. Bare tid. God tid 💙💙💙💙💙💙 Jeg er helt uenig i at dette er et godt råd. Skal ikke barnet lære noe som helst om hverdagen? Høyst sannsynlig vil dette slå tilbake senere, både på mor og barn. Anonymkode: 74309...8db 5
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #12 Skrevet 24. november 2019 Har ikke mer krav enn far. Skilt er skilt, sånn er livet. Hva mer kan hun gjøre? Anonymkode: 4a9b1...c73
MegHer Skrevet 24. november 2019 #13 Skrevet 24. november 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Forhandle deg til mer samvær Anonymkode: 4a9b1...c73 Nå må du slutte. Ungen trenger like mye sin far og faren har like mye rett til å ha samvær med sin sønn. 1
MammaMums Skrevet 24. november 2019 #14 Skrevet 24. november 2019 5 timer siden, Bamseklemmer skrev: Jeg blir så rørt av å lese dette, det virker så godt og trygt for ungene å få oppleve en så god mor som du er💚💚💚💚 Må rett og slett ta meg en snufsepause😥Det er nettopp dette jeg savnet med min ex, hun var ikke i nærheten av hva det du skriver... Nææ.. Guri... Denne hadde jeg aldri sett komme 😍 Nå ble det meg som fikk en snufsepause, faktisk 😄 Herlighet- så snilt sagt 🙏🙏🙏 Ble helt rørt jeg- på ekte ❤️ Tusen takk for gode ord 🥰 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #15 Skrevet 24. november 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ei dame i 30-årene som for 2 år siden forlot et vanskelig og dårlig forhold. Da var sønnen vår bare ett år, og i dag er han altså 3 år. Han bor 50/50 hos meg og faren, men jeg savner han så forferdelig mye når han er borte fra meg. Føler at all tiden han ikke er med meg er bortkastet og meningsløs... I tillegg har jeg fått en ny kjæreste (møttes for ett år siden) som har et barn fra før. Når jeg er sammen med han og datteren sliter jeg sånn med dårlig samvittighet. At jeg sløser bort tid og livet mitt på noen andre en sønnen min... Jeg vet at det føles rart og uforståelig ut, for jeg elsker denne mannen. Men jeg klarer altså ikke å slappe ordentlig av, og tenker veldig mye på sønnen min. Er det noen som har opplevd noe lignende? Anonymkode: 24405...759 Har det på akkurat samme måte, han er hos faren sin kun 40% og jeg har også ny samboer. All tid uten barnet mitt føles så tomt. Jeg har begynt med en hobby, bruker tid på å gjøre i stand hjemme til barnet er tilbake og prøver å få nok søvn. Jeg holder meg i gang og opptatt når barnet ikke er hos meg. Når jeg har vært syk så har enkelte dager vært ok å være alene. Det har blitt lettere samtidig som det er tungt. Er jeg med venninner som har barna sine så savner jeg min ekstra mye. Anonymkode: 1569a...ec8
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #16 Skrevet 24. november 2019 Det er helt normalt å føle det slik, og kanskje går det aldri helt over.. . Her har det gått seg litt til med årene, men jeg gleder meg alltid ekstremt mye til å få eldstebarnet hjem igjen ❤️ Ta en dag om gangen😘 Anonymkode: 779af...c7c 1
Bamseklemmer Skrevet 24. november 2019 #17 Skrevet 24. november 2019 1 time siden, MammaMums skrev: Nææ.. Guri... Denne hadde jeg aldri sett komme 😍 Nå ble det meg som fikk en snufsepause, faktisk 😄 Herlighet- så snilt sagt 🙏🙏🙏 Ble helt rørt jeg- på ekte ❤️ Tusen takk for gode ord 🥰 Ikke noe vanskelig for meg å se at du har et hjerte ovefylt av omsorg og kjærlighet❤️ Vi er nok ganske så like vi to, da er det så godt si noen hyggelige ord om deg, som virkelig snakker samme språk😉🥰Ha en fin søndagskveld😘 1
Sensi Skrevet 24. november 2019 #18 Skrevet 24. november 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er helt uenig i at dette er et godt råd. Skal ikke barnet lære noe som helst om hverdagen? Høyst sannsynlig vil dette slå tilbake senere, både på mor og barn. Anonymkode: 74309...8db Barnet er 3 år. Enig i at barnet også skal lære om hverdagen men kan godt vente litt. 2
MammaMums Skrevet 24. november 2019 #19 Skrevet 24. november 2019 1 time siden, Sensi skrev: Barnet er 3 år. Enig i at barnet også skal lære om hverdagen men kan godt vente litt. Ikke sant? 🥰🥰 Livet kommer fort nok og hardt nok.. Da syns jeg det er lov å gi godhet og nærhet og tid❤️ 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #20 Skrevet 25. november 2019 Dette tror jeg alle vi som har barn 50% kjenner godt igjen, TS. Og det er nok følelser man bare må leve med. Man blir litt mer vant til det med tiden, men det går aldri helt over. Du har fått gode råd her da, om å gjøre det til en voksenuuke og en barneuke, det gjør jeg også. Og passer på å gjøre mer husarbeid, jobbe ekstra osv den uka jeg ikke har barna. Så har jeg litt bedre tid når de er hos meg. Og vi har laget oss flere "tradisjoner" og har våre spesielle ting vi gjør sammen, bare jeg og ungene. Ser at ungene setter stor pris på dette, kanskje spesielt fordi at hos faren er det alltid stesøsken tilstede og de blir nok ikke prioritert på langt nær på samme måten. Det handler ikke om å skjemme bort ungene, kun om å prioritere tid sammen. Noen ganger bestemmer de hva vi skal gjøre, andre ganger bestemmer jeg. Anonymkode: 2f24a...991 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå