AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #121 Del Skrevet 30. november 2021 Hvert år kommer denne diskusjonen opp. Har et barn på 20 år, helt siden hun var liten har det vært gnål om den. Noen lager, noen lager ikke. Hvordan kan dette bli en så stor deal, det fatter jeg ikke. Jeg er i 40-årene, broren min og jeg fikk pakkekalender. Det er ikke noe nytt. Hvordan kan folk være så opptatt av hvordan andre lever livet sitt? Min rant for i dag. Anonymkode: 96f14...b45 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #122 Del Skrevet 30. november 2021 Fikk pakkekalender en gang som barn. Husker absolutt ingenting av den. Så altså unyttig. Barna får sjokolade kalender og er fornøyde med det 😊 De har fått forklart og de veit selv at de er dårlige på å ta vare på lekene sine så de er enige i at det bare blir mer rot. Anonymkode: 6e282...242 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krokanrullene Skrevet 30. november 2021 #123 Del Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (På 28.11.2021 den 17.52): SoMe fantes ikke på 90-tallet. Og vi ble også bedt om å ikke snakke om det på skolen, da det ikke var vanlig på den tiden, og mine foreldre var veldig opptatt av at vi alltid skulle være ydmyke. Mamma gjorde det av omsorg og glede. Ser vi postet samtidig, ikke meningen å være negativ, om dine barn og du har funnet noe som passer der er jo det veldig fint. Men ikke snakk ned om løsninger andre velger. Anonymkode: a5744...fab Her! Er så enig. Jeg fikk også pakkekalender da jeg var liten. Dette var tidlig på 80-tallet. Snakket ikke om hverken julekalender eller julegaver på skolen. Kan ikke folk bare gjøre som de vil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liljerød Skrevet 30. november 2021 #124 Del Skrevet 30. november 2021 Jeg har tatt et bevisst valg om å ikke ha pakkekalender til mine barn. Det er flere grunner til det, men mange av grunnene er de samme som folk nevner i tråden. Det er dyrt, tidkrevende, fort at det blir mye ræl hvis det skal være billig, er det fine ting blir det for dyrt. Men - den viktigste grunnen er rett og slett at det blir for mye for mor (altså meg) å skulle fikse dette i tillegg til alt annet i adventstida. Jeg har mye på jobb, skal stille på alskens juleavslutninger med kaffe på termos, småpenger og nisselue og hvit strømpebukse og alt mulig annet. Det går rett og slett ikke opp tidsmessig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #125 Del Skrevet 30. november 2021 jeg lager ikke. Tror jeg prøvde ett år men de var så uinteresserte i sokker og slikt. Et par hadde vi to kjøpte kalendere til hver, en lego + sjokolade. Så i år ønsket de ikke en LEGO kalender, for det blir så mye mas med alt lego som skal lages, og disse små deler som ligger overalt. Så i år blir det bare Kinder-kalender på hver av de. Barna er 5 og 7. Anonymkode: 7c5a5...d81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #126 Del Skrevet 30. november 2021 Nei det ga jeg opp etter første året med 3 barn i hus. For det første et mareritt å finne noe som ikke knekker budsjettet. Sykt mange pakker å kjøpe og pakke inn. Og gevinsten var at de var misfornøyde fordi noen andre hadde fått kulere og dyrere gaver i sine pakkekakendrere. Så hele desember ble bare sutring og misnøye. De får bestemme sin egen kjøpe kalender. Og da er de super fornøyd med det. Anonymkode: f88f8...5c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #127 Del Skrevet 30. november 2021 LoppeLiten skrev (4 timer siden): Er imot pakkekalender. Det er dyrt, blir bare søppel og rot og tar unødvendig mye tid å fikse. Ikke blir barna noe mer lykkelig av de heller. Det er din erfaring. Her er det hverken stress eller søppel og rot Anonymkode: e9a23...7e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #128 Del Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvert år kommer denne diskusjonen opp. Har et barn på 20 år, helt siden hun var liten har det vært gnål om den. Noen lager, noen lager ikke. Hvordan kan dette bli en så stor deal, det fatter jeg ikke. Jeg er i 40-årene, broren min og jeg fikk pakkekalender. Det er ikke noe nytt. Hvordan kan folk være så opptatt av hvordan andre lever livet sitt? Min rant for i dag. Anonymkode: 96f14...b45 Så utrolig ebig Anonymkode: e9a23...7e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chickimp Skrevet 30. november 2021 #129 Del Skrevet 30. november 2021 Når jeg var mindre fikk jeg pakkekalender hos mamma og vanlig kalender (lego?) hos pappa, dog bare to uker tilsammen med pakkekalender siden jeg bodde der annenhver uke. Tror ifjor at mamma gjorde det sånn at ikke alle fikk en pakke hver dag (4 unger). Er 19 nå og bor ikke lenger hos mamma så skal vel sikkert ikke få pakkekalender heller hah, men er ikke så viktig. Tror dog de yngre ungene hennes (8 og 11) fortsatt får pakkekalender, men tror hun alternerer mellom hvem som får pakke hvilken dag, så 12 pakker til hver. Når det fortsatt bodde 4 unger hjemme så ble det som oftest hver 3-4 dag, men oftere for de minste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå