AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #1 Del Skrevet 24. november 2019 Er det noen her som ikke lager pakkekalender til barna sine? Enten små eller store. Det virker som om det har et blitt et must nå. Jeg syns det virker veldig masete, dyrt og unødvendig med så mange små gaver gjennom hele desember. Særlig når man har flere barn og potensielt da skal ordne med 72 små gaver i tillegg til julegaver. Er ikke meningen at man skal vente til jul og glede seg til gavene som kommer da? Det er i det minste jeg vant med fra min oppvekst. Var noen som hadde pakkekalender da jeg var liten også, men det var ikke noe alle fikk. Jeg kjenner folk som lager pakkekalender til voksne barn som har flyttet til andre landsdeler og sender pakkekalender langt avgårde for det må de jo ha.. Har man først begynt må man vel lage hver jul. Jeg har ikke barn ennå, men kan se for meg at dette er er noe jeg også er nødt til å begynne med. Smålig med sjokoladekalender? Ser selvsagt at det er koselig og spennende å få, men også tidkrevende, dyrt og ikke nødvendigvis så miljøvennlig. Noen som har andre løsninger? Liker rampenissen, men virker som flere har det i tillegg til pakkekalender. Anonymkode: 68faf...f7c 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
B87C Skrevet 24. november 2019 #2 Del Skrevet 24. november 2019 Jeg lager ikke, det blir ofte være mye fjas som blir liggende å flyte for så å ende i søppla etter en stund.. her går vi for god gammaldags sjokolade kalender 😊 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #3 Del Skrevet 24. november 2019 Pakkekalenderen består i stor grad av ting og aktiviteter hun uansett trenger og ville fått. Som å bake pepperkake og melkekjeks ullsokker, truser, tannbørste, blyanter, viskelær osv. Istedenfor å kjøpe utenom sparer jeg opp og har det i kalenderen👍😊 Anonymkode: 809dd...c5b 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #4 Del Skrevet 24. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Pakkekalenderen består i stor grad av ting og aktiviteter hun uansett trenger og ville fått. Som å bake pepperkake og melkekjeks ullsokker, truser, tannbørste, blyanter, viskelær osv. Istedenfor å kjøpe utenom sparer jeg opp og har det i kalenderen👍😊 Anonymkode: 809dd...c5b I år lager jeg ikke pakkekalender, noe 8-åringen og jeg har snakket om. Han blir ikke glad for sokker, underbukser, tannpasta og nødvendigheter han likevel får og det øvrige er ofte ting han ikke bruker/leker med likevel. Jeg sa at det ikke er særlig miljøvennlig, noe han også er opptatt av. Han har fått velge seg ut en butikkjøpt kalender (fotballkalender) og jeg har sagt han kan få en sjokoladekalender i tillegg. Sønnen min er 8 år. Baking, kino etc gjør vi også, men har aldri pakket det inn som jeg vet mange gjør. 😊 Anonymkode: fcf10...646 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #5 Del Skrevet 24. november 2019 Jeg tok et bevisst valg om å droppe det fra starten av. Veldig glad for det. Barna mine på 14 og 17 er helt enig. Når de var små fikk de av og til lego kalender og en gang i tenårene fikk de sminkekalender. Ellers har det vært sjokoladekalendrr til type 20kr. Aktivitetskalender har jeg ikke orket og binde meg til feks at vi skal lage pepperkaker førdte tirsdag i advent. Vi lager det jo uansett, når det passer oss alle. Anonymkode: 73bd4...241 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #6 Del Skrevet 24. november 2019 Jeg lager pakkekalender til barna. De er i alderen 4 til 14 år. Elsker å planlegge, handle inn og pakke inn gavene. Her får de ikke sokker og truser. Anonymkode: 0b6cd...a0f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #7 Del Skrevet 24. november 2019 Nope. Har ikke pakke kalender til mine 5 barn. Hatt det kanskje 3 ganger, men det har ikke vært dyre ting, og det er ikke noe de spør om heller. Blir alt for dyrt og da blir det bare ubrukelige ting. Anonymkode: bf453...ee6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #8 Del Skrevet 24. november 2019 Jeg hadde aldri pakkekalender som barn, og drømte bestandig om det. Derfor var det viktig for meg at mine barn skulle få det. Barna synes det stas de første dagene, så blir de lei. Så vi har droppet det. Anonymkode: 1b462...0fe 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #9 Del Skrevet 24. november 2019 Vi har ikke og skal heller aldri ha det. Konseptet med en pakke hver dag frem til julaften som i de aller fleste tilfeller er et pakkebonanza byr meg rett og slett i mot. Anonymkode: c8896...c5d 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #10 Del Skrevet 24. november 2019 Vi fikk alltid sjokoladekalender da vi var små, pakkekalender én gang. Husker lite av det. Mamma var flink til å lage et koselig morgenrituale rundt sjokoladekalenderen, så husker det mye bedre. Venter barn nå, kommer ikke til å lage pakkekalender til han noen gang. For det første så tenker jeg at hvorfor skal de få en gave hver dag fram mot jul, når de likevel får på julaften? Og når jeg ser venners barn og pakkekalender, så blir jo den nærmest glemt og de må pakke opp flere på en gang og så blir det et styr. Pakkekalender er totalt unødvendig. Anonymkode: 2b512...90e 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #11 Del Skrevet 24. november 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har ikke og skal heller aldri ha det. Konseptet med en pakke hver dag frem til julaften som i de aller fleste tilfeller er et pakkebonanza byr meg rett og slett i mot. Anonymkode: c8896...c5d Jepp, det er kvalmt - de får på julaften. Det får holde. Anonymkode: 2b512...90e 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #12 Del Skrevet 24. november 2019 Vi har pakkekalender. Kjøper gjerne en stor legoting til hver og deler opp i 24 pakker. Dette blir en del av julegaven deres, de får stort sett bare ting til jul og bursdag ellers. Synes det er koselig å bygge sammen i julemåneden - og de får noe som faktisk blir brukt etterpå 😊👍 De får ikke se hva det skal bli før siste pakke åpnes. Anonymkode: 3ccc7...6de 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #13 Del Skrevet 24. november 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: I år lager jeg ikke pakkekalender, noe 8-åringen og jeg har snakket om. Han blir ikke glad for sokker, underbukser, tannpasta og nødvendigheter han likevel får og det øvrige er ofte ting han ikke bruker/leker med likevel. Jeg sa at det ikke er særlig miljøvennlig, noe han også er opptatt av. Han har fått velge seg ut en butikkjøpt kalender (fotballkalender) og jeg har sagt han kan få en sjokoladekalender i tillegg. Sønnen min er 8 år. Baking, kino etc gjør vi også, men har aldri pakket det inn som jeg vet mange gjør. 😊 Anonymkode: fcf10...646 Om det er gavepapiret som ikke er miljøvennlig (kan ikke se at det skulle være noe annet - truser, sokker, tannbørste trenger de uansett) så har jeg strikket votter med nummer på. De er i bruk hvert år😊 Anonymkode: 809dd...c5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #14 Del Skrevet 24. november 2019 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det noen her som ikke lager pakkekalender til barna sine? Enten små eller store. Det virker som om det har et blitt et must nå. Jeg syns det virker veldig masete, dyrt og unødvendig med så mange små gaver gjennom hele desember. Særlig når man har flere barn og potensielt da skal ordne med 72 små gaver i tillegg til julegaver. Er ikke meningen at man skal vente til jul og glede seg til gavene som kommer da? Det er i det minste jeg vant med fra min oppvekst. Var noen som hadde pakkekalender da jeg var liten også, men det var ikke noe alle fikk. Jeg kjenner folk som lager pakkekalender til voksne barn som har flyttet til andre landsdeler og sender pakkekalender langt avgårde for det må de jo ha.. Har man først begynt må man vel lage hver jul. Jeg har ikke barn ennå, men kan se for meg at dette er er noe jeg også er nødt til å begynne med. Smålig med sjokoladekalender? Ser selvsagt at det er koselig og spennende å få, men også tidkrevende, dyrt og ikke nødvendigvis så miljøvennlig. Noen som har andre løsninger? Liker rampenissen, men virker som flere har det i tillegg til pakkekalender. Anonymkode: 68faf...f7c Jeg er helt imot det gavehysteriet, er det ikke nok med gaver på julaften? I tillegg gis det bort ræl, eller "nødvendige gaver" som tannbørste, en truse, en hårstrikk.. Her nøyer vi oss med kalenderbok og kalender med sjokolade. Anonymkode: 65afa...7df 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #15 Del Skrevet 24. november 2019 Min sønn på 9 foretrekker sjokoladekalender fremfor gavekalender. Anonymkode: 5a6b5...55c 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #16 Del Skrevet 24. november 2019 Godt å se at jeg ikke er den eneste som syns pakkekalender blir voldsomt og styrete på toppen av alt annet.. Enig i poenget med pakkekalender faller litt bort om man skal "nødvendige" ting som tannbørste og sokker. Kanskje gøy for små barn hvor spenningen ligger i år pakke opp.. Men jeg har også litt betenkeligheter med at barna skal forvente noe å pakke opp hver dag i tillegg til gavebonanza på julaften. Husker jeg syns det var leeenge til julaften da jeg var liten, men det er jo også noe av poenget syns jeg, å vente og glede seg. TS Anonymkode: 68faf...f7c 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #17 Del Skrevet 24. november 2019 Vi har en kalender på deling til hele familien (to barn og to voksne). Alle kjøper to gaver til de tre andre, vi blir enige om en makspris pr gave, og så får alle seks litt ordentlige kalendergaver hver. Anonymkode: e60e3...a0e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruthven Skrevet 24. november 2019 #18 Del Skrevet 24. november 2019 Jeg gidder ikke. Har laget pakkekalender etpar ganger, men synes ikke det har vært verdt det. Enten blir det masse smådill som de knapt leker med, eller det koster en formue. Legger heller pengene i julegaven, så klarer de seg med en legokalender eller sjokoladekalender. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #19 Del Skrevet 24. november 2019 Mine nevøer har leker på rommene sine de ikke har åpnet enda, så mye leker får de til bursdag, jul og noen ganger fra besteforeldre utenom. Da sier det seg selv at det blir alt for mye. Anonymkode: 269f3...45b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K1970 Skrevet 24. november 2019 #20 Del Skrevet 24. november 2019 Vi har aldri hatt pakkekalender til ungene. Da de var små hadde de Lego kalender. Nå har de Flax-kalender. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå