AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #1 Skrevet 24. november 2019 Noen som har brukt donor/kjenner noen som har brukt det? hvordan er det? Er det tøft å ha eneansvar for barn. Hva sier en om at barnet ikke har far, er dere åpne om det? hvordan planla dere økonomien ifht. å få barn? Og jobber dere fulltid? hvor mye koster det å få barn? hvordan har livet vært å ha eneansvar for barn? Vil dere ha flere barn? Anonymkode: 0c6de...5ef
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #2 Skrevet 24. november 2019 Jeg er 100% alene med 1 barn og hadde ALDRI valgt det frivillig. Det er sårt å se at barnet savner pappa, ikke ha en pappa som de fleste andre og ikke kunne treffe ham. Det er ingen problem i hverdagen å være alene, men jeg ville aldri frivillig valgt å sette et barn til verden der jeg visste at barnet ble farløs. Det er nesten bare slemt. Anonymkode: ab382...d85 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #3 Skrevet 24. november 2019 Jeg har fått barn ved hjelp av dobbeltdonor. Synes det har gått veldig bra! Jobber 80% nå pga jeg vil ikke at ungen skal være i barnehagen i mer enn seks timer. Skal selvfølgelig være åpen. Skal prøve på søskenforsøk nå. Jeg tjener godt og har høy utdanning. Så det økonomiske går bra. Også det praktiske går fint. Men jeg ønsket barn veldig sterkt da. Det eneste jeg noen ganger savner er en å dele små og store øyeblikk med. Det er jo kun foreldre (og besteforeldrene til en viss grad) som synes det er gøy at barnet har lært seg og telle for eksempel. Anonymkode: e4398...da2 4
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #4 Skrevet 24. november 2019 Høres flott ut å få barn ved hjelp av donor hvis økonomi og nettverk er på plass. Faktisk mye bedre å få barn m donorfar ca 80 % av menn. Anonymkode: f1408...d74 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #5 Skrevet 24. november 2019 Når samarbeid med barnefar ikke fungerer, og et barn bor i koffert og sendes frem og tilbake, da skulle jeg ønske at jeg ikke hadde fått barn med barnefaren men fått donorbarn. Anonymkode: 0c6de...5ef 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #6 Skrevet 24. november 2019 Så veldig enig. Anonymkode: f1408...d74
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #7 Skrevet 24. november 2019 Det er skrevet en del bøker om dette, så du kan jo hente erfaring derfra. Jeg skjønner at de som er skilt med dårlig forhold til barnefar tenker at "menn er ubrukelige", men jeg synes faktisk barn har rett til en far, eller i det minste at det er tilrettelagt for det. Husk at en mann kan være en dårlig partner men en god far, eller i det minste fylle en nødvendig rolle for et barn likevel, og spesielt en gutt. Jeg synes utgangspunktet derfor skal være at man er to om det. Anonymkode: e4435...969
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #8 Skrevet 24. november 2019 Jeg vurderer det selv. Er 30 år og har en 9-åring fra før. Forhold og samboerskap får jeg ikke helt til, men jeg føler sterkt på ønske om flere barn. Det er vanskelig og jeg føler jeg snart må bestemme meg. Har alt på stell; fast jobb, høy lønn, god plass og godt nettverk rundt meg. Så alt ligger jo tilrette sånn sett, likevel tviler jeg. Anonymkode: 4c73d...580 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå