Gå til innhold

Platetopp fra Ikea

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei:)

Jeg vil gjerne høre om deres erfaringer med platetopper fra Ikea. Er dere fornøyd?

Vi kjøpte hus i fjor og bestemte oss for kjøkken fra Ikea, mannen ville også at vi skulle kjøpe hvitevarer der også men jeg ville ikke. Endte med å kjøpe kun platetopp. Vi har hatt induksjonstopper før og alltid vært fornøyd.  Men denne her synes jeg ikke noe om. Jeg er flink til å ta vare på den osv..men allikevel er det mange riper på den og en del smuss lignende som jeg ikke får vekk. Og det ser ut jo mer jeg bruker platetoppen jo mer stygg blir den.

I sommer tok jeg kontakt med Ikea, men fikk beskjed om at jeg måtte ta kontakt med Electrolux. Jeg gjorde det, forklarte alt og sendte bilder. De ba meg om å ta kontakt med Electrolux service, noe jeg også gjorde. De ba meg om å sende med bilder, kjøpskvittering osv... Til slutt sier de at jeg skal ta kontakt med Ikea, fordi det bare er slitasje...

Det er ikke meningen å være vrang eller noe, men jeg er så misfornøyd., Hva råder dere meg til å gjøre? Ta kontakt med Ikea igjen? hva ville dere gjort om dere var misfornøyd med produktet?

Anonymkode: e7137...0fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror at din initielle motvilje mot å kjøpe hvitevarer der har farget opplevelsen din. Å være misfornøyd med et produkt er ikke nødvendigvis det samme som at produktet ikke leverer som beskrevet, eller ikke har kvalitet i forhold til pris.  Om du mener at det som Electrolux sier er normal slitasje er reklamasjonsgrunn går du til IKEA og reklamerer. Det er de du har handlet med.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min platetopp fra ikea er tre 3,5 år gammel, og jeg synes den er blitt ripete. Min er mye brukt, men samtidig så er den behandlet veldig bra og forsiktig. Jeg har ikke erfaring med induksjon fra tidligere, så jeg vet ikke når man kan forvente at de skal bli ripete... 😕

(jeg har ikke klaget)

Anonymkode: 0d59f...bf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt platetopp fra Ikea, og opplevde at denne ble fort ripete og stygg. Det samme gjaldt for vasken, og blandebatteriet ble byttet to ganger på garanti. Nå har jeg Siemens, og ihvertfall frem til nå, etter ett års mer eller mindre daglig bruk, syns jeg denne holder seg mye bedre enn den fra Ikea. 

Men, du vil helt sikkert også finne de som har prøvd andre merker enn Ikea, og som ikke er fornøyd, og så prøver Ikea, og er kjempefornøyd. 

Anonymkode: fafa8...870

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt platetopp fra IKEA i seks år nå, og vi har kanskje et par riper, men helt klart ikke mer enn fem små merker som ikke kan vaskes bort. De synes ikke om man ikke studerer, og jeg har vært fornøyd med produktet. 

Anonymkode: 951cb...33d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde først du snakket om benkeplate. For ikea sine laminat benkeplater er av dårligere kvalitet, etter min mening.

Men platetopp har vel ingenting med Ikea å gjøre, du sier jo selv den er fra Electrolux. Men det har sikkert enten med pris å gjøre, eller kan du ha vært uheldig med modell. Jeg har hatt to Bosch platetopper i to leiligheter, der ene var helt fin og bra, men den andre var som du beskriver, ble bare stygg og fikk flekker som ikke gikk av. Hadde også Indesit som ikke var noe bra, men denne var veldig billig, og nå har vi Elco som er bra.

Er du misfornøyd med platetopp, er jo bare å bytte, disse er standard størrelse, du trenger ikke å kjøpe ny på Ikea. Kjøp i en ren nettbutikk, type tretti.no eller schausen.no eller hvilke andre som finnes. Det er ofte billigere. Jeg vil si at for 6-8 tusen får du bra nok platetopp.

Anonymkode: 36183...26a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trodde først du snakket om benkeplate. For ikea sine laminat benkeplater er av dårligere kvalitet, etter min mening.

Men platetopp har vel ingenting med Ikea å gjøre, du sier jo selv den er fra Electrolux. Men det har sikkert enten med pris å gjøre, eller kan du ha vært uheldig med modell. Jeg har hatt to Bosch platetopper i to leiligheter, der ene var helt fin og bra, men den andre var som du beskriver, ble bare stygg og fikk flekker som ikke gikk av. Hadde også Indesit som ikke var noe bra, men denne var veldig billig, og nå har vi Elco som er bra.

Er du misfornøyd med platetopp, er jo bare å bytte, disse er standard størrelse, du trenger ikke å kjøpe ny på Ikea. Kjøp i en ren nettbutikk, type tretti.no eller schausen.no eller hvilke andre som finnes. Det er ofte billigere. Jeg vil si at for 6-8 tusen får du bra nok platetopp.

Det er denne jeg har 😳

https://www.ikea.com/no/no/p/smaklig-induksjonstopp-svart-20222830/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Beklager, det var feil link. Er denne her jeg har:

https://www.ikea.com/no/no/p/hoegklassig-induksjonstopp-fleksible-varmesoner-svart-60303933/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den første du linket til. Null stress så lenge du bruker riktige rengjøringsmidler og impregnerer en gang i blant.  Serveringsfat i steintøy med uglasert ring under må selvfølgelig ikke settes oppå for å unngå de mest åpenbare ripefellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

oj, ja, den og til den prisen, synes du kunne forvente litt kvalitet. 😤

Ja, det mener jeg også. Har snakket med Ikea men ble avslått med en gang. De sier at det ikke går på verken reklamasjon eller garanti. De bare selger hvitevarer for produsenter og har ikke noe med det å gjøre. 🤯

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 hours ago, Whistler said:

Da synes jeg du burde se etter hva en platetopp fra NEFF koster.

Hva har de med saken å gjøre? har selv elca som kostet tredve tusen, også den er med inkludert ventilator i benk. 6 tusen for en uten ventilator er ikke spesielt billig, er det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har hatt min i 7 år. Ikke en ripe i den.

Anonymkode: a8c7b...914

Vi har hatt vår i 4 år. Ikke en eneste ripe. 

Anonymkode: b3ddb...e5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva har de med saken å gjøre? har selv elca som kostet tredve tusen, også den er med inkludert ventilator i benk. 6 tusen for en uten ventilator er ikke spesielt billig, er det? 

Det er i alle fall ikke spesielt dyrt for en 80cm topp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse
På 24.11.2019 den 8.44, AnonymBruker skrev:

Hei:)

Jeg vil gjerne høre om deres erfaringer med platetopper fra Ikea. Er dere fornøyd?

Vi kjøpte hus i fjor og bestemte oss for kjøkken fra Ikea, mannen ville også at vi skulle kjøpe hvitevarer der også men jeg ville ikke. Endte med å kjøpe kun platetopp. Vi har hatt induksjonstopper før og alltid vært fornøyd.  Men denne her synes jeg ikke noe om. Jeg er flink til å ta vare på den osv..men allikevel er det mange riper på den og en del smuss lignende som jeg ikke får vekk. Og det ser ut jo mer jeg bruker platetoppen jo mer stygg blir den.

I sommer tok jeg kontakt med Ikea, men fikk beskjed om at jeg måtte ta kontakt med Electrolux. Jeg gjorde det, forklarte alt og sendte bilder. De ba meg om å ta kontakt med Electrolux service, noe jeg også gjorde. De ba meg om å sende med bilder, kjøpskvittering osv... Til slutt sier de at jeg skal ta kontakt med Ikea, fordi det bare er slitasje...

Det er ikke meningen å være vrang eller noe, men jeg er så misfornøyd., Hva råder dere meg til å gjøre? Ta kontakt med Ikea igjen? hva ville dere gjort om dere var misfornøyd med produktet?

Hei. 
jeg er i samme båt nå. Min ble montert 6.mov. Har vært borte og ikke brukt den så mye. Idag oppdaget jeg 3-4 riper. 
hva gjorde du med saken din?

Anonymkode: 33a37...394

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.12.2019 den 0.23, AnonymBruker skrev:

Hei. 
jeg er i samme båt nå. Min ble montert 6.mov. Har vært borte og ikke brukt den så mye. Idag oppdaget jeg 3-4 riper. 
hva gjorde du med saken din?

Anonymkode: 33a37...394

Ga opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...

Jeg har brukt BEHA i 20 år. Den er fortsatt like pen og enkel å bruke.

Nå har jeg kjøpt en Matmæssig

Når jeg trykker på pluss skjer det ikke noe....
Når jeg trykker på minus teller den ned.
Må jeg starte på max hvis jeg skal lunke noe ?

Anonymkode: 6ece7...723

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...