Gå til innhold

Hvordan styler jeg kjolen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at flere får god styling-hjelp her, så jeg prøver meg også 🙂

Jeg har kjøpt denne kjolen, og tenkte å bruke den til julebord. Min umiddelbare tanke var nude pumps til, men det tror jeg blir for sommerslig. Kan det funke med svart tilbehør? Hvilke andre farger kan funke på vinterstid?

F0DECA2A-C9A6-4195-86CF-E679A2FD584E.jpeg

Anonymkode: b2635...eda

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For en kul kjole! Hvor er den fra? Jeg tror absolutt at svart tilbehør fungerer, men hvis du vil ha med andre farger så ser jeg for meg at brente toner (oransj og mørkere røde toner) kan brukes på sko, veske og sminke. Ville brukt hudfarget strømpebukse med lav denier hvis du trenger. Til sminken ville jeg fokusert på markerte, gjerne sotete øyne for at det ikke skal virke for sommerlig. 

Som inspirasjon kan du jo se på fargene som kommer fram her: https://no.pinterest.com/search/pins/?q=orange dress for winter&rs=typed&term_meta[]=orange dress for winter|typed 

Kos deg på julebord :)

• Liker 1
Skrevet

IKKE nude pumps! Du kan jo våge deg på blå som kontrast til oransje. Ellers er vel svart ok.

Anonymkode: aebfa...e0f

• Liker 2
Skrevet

Ville virkelig ikke brukt svart til, tror det blir veldig hardt og at skoene da vil stjele oppmerksomheten vekk fra den vakre kjolen. Når man har en så flott kjole ønsker man at blikket trekkes mot den, og ikke mot tilbehøret. Så jeg ville brukt tilbehør i en annen myk, varm farge, gjerne bronse eller gull.

Anonymkode: f2fa8...af0

• Liker 1
Skrevet
På 24.11.2019 den 12.55, gohege skrev:

For en kul kjole! Hvor er den fra? Jeg tror absolutt at svart tilbehør fungerer, men hvis du vil ha med andre farger så ser jeg for meg at brente toner (oransj og mørkere røde toner) kan brukes på sko, veske og sminke. Ville brukt hudfarget strømpebukse med lav denier hvis du trenger. Til sminken ville jeg fokusert på markerte, gjerne sotete øyne for at det ikke skal virke for sommerlig. 

Som inspirasjon kan du jo se på fargene som kommer fram her: https://no.pinterest.com/search/pins/?q=orange dress for winter&rs=typed&term_meta[]=orange dress for winter|typed 

Kos deg på julebord :)

Tusen takk! Kjolen er fra By Malene Birger, og heter sumini. 
Godt tips med brente farger! Det hadde jeg aldri kommet på selv, tror det kan bli riktig fint 🙂

Skrevet
På 24.11.2019 den 13.59, AnonymBruker skrev:

IKKE nude pumps! Du kan jo våge deg på blå som kontrast til oransje. Ellers er vel svart ok.

Anonymkode: aebfa...e0f

Blått er virkelig fint til oransj. Takk for tips 🙂

• Liker 1
Skrevet
På 24.11.2019 den 17.17, AnonymBruker skrev:

Ville virkelig ikke brukt svart til, tror det blir veldig hardt og at skoene da vil stjele oppmerksomheten vekk fra den vakre kjolen. Når man har en så flott kjole ønsker man at blikket trekkes mot den, og ikke mot tilbehøret. Så jeg ville brukt tilbehør i en annen myk, varm farge, gjerne bronse eller gull.

Ja, enig i at svart kan bli litt hardt. Gull kan nok passe veldig bra 🤩 Eventuelt brunt.?

Skrevet

Jeg ville garantert gått for nude sko og nude clutch. Samt oppsatt hår da ryggen er så spesiell, med mindre du har kort hår eller bob. 

Kjolen har både mønster og farge. Føler andre farger, selv sort, vil ta for mye oppmerksomhet. 

Anonymkode: 629af...539

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville garantert gått for nude sko og nude clutch. Samt oppsatt hår da ryggen er så spesiell, med mindre du har kort hår eller bob. 

Kjolen har både mønster og farge. Føler andre farger, selv sort, vil ta for mye oppmerksomhet. 

Anonymkode: 629af...539

Takk for innspill! Morsomt med så mange ulike meninger 🙂 Jeg tror som deg, at nude kan fungere fint. Men nå er jeg faktisk i tvil om kjolen i det hele tatt passer meg, så mulig jeg skal prøve å selge den heller 😐

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, enig i at svart kan bli litt hardt. Gull kan nok passe veldig bra 🤩 Eventuelt brunt.?

Tror det er vanskelig å finne riktig brun-nyanse. Da tror jeg det er bedre å velge nude.

Når jeg ser på kjolen igjen nå synes jeg det ser ut som om blondene i ryggen er kremhvite? Da kan du kanskje hente opp igjen det og bruke kremfarget tilbehør. 

• Liker 2
Skrevet

Sort er pent til denne kjolen, men jeg personlig ville gått for mosegrønne sko med høye hæler. 

• Liker 1
Skrevet

Ville brukt mørkegrønne sko til.

Anonymkode: 98dc8...0d4

• Liker 1
Skrevet

Fin kjole! Jeg tror røde sko vil passe bra til kjolen, særlig hvis du matcher med andre røde detaljer, for eksempel håndveske, neglelakk eller leppestift. 

Synes også du kan ha sorte sko. Sort er såpass nøytralt at det går til det meste. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...