Gå til innhold

Bunad som klør

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde en ubehagelig opplevelse med bunaden i går. Jeg hadde fått råd om å bruke lange underbukser for å unngå at bunaden skulle klø, men det var like irriterende at de lange underbuksene festet seg i bunadsbuksa og tildels ødela kvelden.  Noen tips om hva jeg bør gjøre?

Anonymkode: ac9f6...f16

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags underbukser var det du brukte? Det finnes spesielle «underbukser» som er laget for å brukes under bunadsbukser. Noen får også sydd inn et slags for i buksa. Mannen kjørte dobbel nylonstrømpebukse sist han brukte sin. Hjalp litt, men ble jo varmt.

Anonymkode: 151d7...457

• Liker 1
Skrevet

Jeg brukte sånne gammeldagse fra Dovre

Skrevet

Nå har jeg googlet etter de spesielle underbuksene du nevner, men finner ingen. Har også vært inne på husflidens hjemmesider, men der var det ingenting for menn. Noen som vet?

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg googlet etter de spesielle underbuksene du nevner, men finner ingen. Har også vært inne på husflidens hjemmesider, men der var det ingenting for menn. Noen som vet?

Ja, har googlet etter dem selv tidligere, men kunne heller ikke finne dem. Det var da vi endte opp med nylonstrømpebukser. Jeg fikk tipset av en profesjonell bunadstilvirker tidligere i høst, og kommer til å kjøpe via henne. 

Anonymkode: 151d7...457

Skrevet

Takk for tipset!

Skal gå i butikken og kjøpe inn noen strømpebukser i morgen😊

Skrevet

Hva med feks sykkelshorts? Jeg synes ikke strømpebukse i nylon hjelper i det hele tatt. Jeg er dame, så bruker underkjole i silke under stakken. Eller ullstilongs(kløfri), alt etter vær. 

Anonymkode: c01be...d08

Skrevet

Jeg har underskjørt under bunaden. 😂

Anonymkode: dbc34...eed

Skrevet

Bruk en pustende tynn treningstights i stedet. 

Anonymkode: 32230...167

• Liker 1
Skrevet

Strømpebukse og underskjørt. 

Skrevet
27 minutter siden, Meadow skrev:

Strømpebukse og underskjørt. 

Under bukser? 🤔

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Under bukser? 🤔

Sorry, så ikke at det var bunadsbukser det var snakk om. 

Skrevet
På 24.11.2019 den 23.42, AnonymBruker skrev:

Hva med feks sykkelshorts? Jeg synes ikke strømpebukse i nylon hjelper i det hele tatt. Jeg er dame, så bruker underkjole i silke under stakken. Eller ullstilongs(kløfri), alt etter vær. 

Den ekstra bleia er kanskje ikke nødvendigvis, men jeg hadde også prøvd treningstights.

Anonymkode: 1741e...3a8

• 5 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har erfaring med hva som fungerer?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke erfaring med herrebunad, men damebunad, og treningstights innfrir nok disse kravene. 

Anonymkode: 1741e...3a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...