Gå til innhold

Hvorfor MÅ denne kommentaren komme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

«Men det er ingen quickfix».

»men det er ikke gjort over natten» 

HELE TIDEN og det er jævla demotiverende. Noen som vet hvorfor det må med hele tiden? Jeg vet da f.eks at å slanke seg er ikke gjort over natten. Men MÅ man alltid poengtere at det skal gå sakte? Er folk så sauete at bare fordi det gikk treigt med de fleste så må det det med alle?

Anonymkode: 22315...c5f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår at du er ute etter å endre folks språkbruk/tankemønster,men det er dessverre ingen quickfix på problemet. 

• Liker 36
Skrevet
3 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Jeg forstår at du er ute etter å endre folks språkbruk/tankemønster,men det er dessverre ingen quickfix på problemet. 

Var det du som hadde bilde sv et troll på bildet ditt før? Det er litt rette tiden for troll nå ;) 

• Liker 4
Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var det du som hadde bilde sv et troll på bildet ditt før? Det er litt rette tiden for troll nå ;) 

Jeg hadde et grønt troll ja, men hva "sv" skal bety har jeg ingen anelse om. Angående trolling så troller jeg aldri, jeg sverger. 

Endret av HalldirV2
  • Liker 4
Skrevet
På 24.11.2019 den 2.40, AnonymBruker skrev:

HELE TIDEN og det er jævla demotiverende. Noen som vet hvorfor det må med hele tiden? Jeg vet da f.eks at å slanke seg er ikke gjort over natten. Men MÅ man alltid poengtere at det skal gå sakte? Er folk så sauete at bare fordi det gikk treigt med de fleste så må det det med alle?

Bare si "OK". Ikke argumenter i mot. Bare si "OK". Ikke OK som i at de har rett, men OK som i at det er DIN mening, jeg har MIN. Da slipper du at de drar diskusjonen videre, og så kan du selv gjennomføre de livsendringene du ønsker i det tempoet du ønsker uten at andre skal mase om hva de mener om det :) 

Anonymkode: f58f7...058

• Liker 5
Skrevet

Grunnen til at folk sier det er fordi det er sant, men mange ikke gidder å innse det og havner i samme fella hver gang. Sier ikke at du er sånn, men noe å tenke over. 

Anonymkode: 47d9d...343

• Liker 6
Skrevet

Det kommer simpelthen av at unge i dag ofte gir opp ved første tegn til motgang, eller dersom man ikke har merkbar progresjon etter kort tid.

• Liker 1
Skrevet

Vi lever i en tid av "instant gratification" både gjennom sosiale medier, netthandel og hvor effektivt alt rundt oss har blitt. Trenger du noe kan du bare bestille det nå og ha det på døren imorgen, vil du prate med noen er det bare å skrive "hei" til fem personer på facebook/snap etc.

Problemet med dette er at mange har forsvinnende lite tålmodighet samtidig som det som virkelig betyr noe tar tid å bygge; sterke relasjoner og følelsen av mestring av et yrke/gren. Det er ikke uten grunn at forskere drar frem 10,000 timer for å oppnå mestring.  

• Liker 4
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Grunnen til at folk sier det er fordi det er sant, men mange ikke gidder å innse det og havner i samme fella hver gang. Sier ikke at du er sånn, men noe å tenke over. 

Anonymkode: 47d9d...343

Ja, det er liksom alltid det negative som er sant. Men hvordan vet man at ting er snt i andres tilfelle? Jeg synes det er så demotiverende. Er vi redde for å tenke nytt? Føler at tankene påvirker mer enn vi tror. Men så sauete som folk er, så tror de på bare det de har sett før. 

Med "ingen quickfix" så tror jeg det er en mer forsiktig måte å si "det kommer til å være slik mestepartrn av livet". Er så lei av ukreativiteten på folk.

Skrevet

Fordi det er sant men du er såklart unik og utenfor statistikken. 

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, det er liksom alltid det negative som er sant. Men hvordan vet man at ting er snt i andres tilfelle? Jeg synes det er så demotiverende. Er vi redde for å tenke nytt? Føler at tankene påvirker mer enn vi tror. Men så sauete som folk er, så tror de på bare det de har sett før. 

Med "ingen quickfix" så tror jeg det er en mer forsiktig måte å si "det kommer til å være slik mestepartrn av livet". Er så lei av ukreativiteten på folk.

Neppe.

"Ting tar (ofte) tid". :)

Anonymkode: 51055...5f5

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, addict skrev:

Fordi det er sant men du er såklart unik og utenfor statistikken. 

Der ser du. Dere er sauete. Det har gått galt for så mange så da regner resten med at det gjelder dem og. 

Kanskje jeg er unik da. For det er faen meg dårlig kvalitet på statistikken altså! For en gjeng tapere vi er. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Der ser du. Dere er sauete. Det har gått galt for så mange så da regner resten med at det gjelder dem og. 

Kanskje jeg er unik da. For det er faen meg dårlig kvalitet på statistikken altså! For en gjeng tapere vi er. 

🤷🏼‍♀️

Skrevet
4 minutter siden, addict skrev:

🤷🏼‍♀️

Ser bare noen tegn jeg, ser ikke hva slags emoji dette er..

Skrevet

Men som mange mener her....det er jo sant liksom. Og blir irrterte på mer fordi jeg innbiller meg at jeg er utenfor statistikken. Men er det så ille å være utenfor en sp dårlig statistikk? 

Skrevet

Ved vektnedgang så tar det tid hvis du skal ned i FETTPROSENT ...du kan miste 5 kg på ei uke, I vann og muskler....

Hvis du går ned fort, får du relativt sett mer fett, og  mindre muskler  som til slutt gir  lavere forbrenning og du går opp enda mer..Jojo slanking.

Du må lure kroppen til å tro at ikke hungersnøden er nær og manipulere den til å brenne fettet, og det tar tid!!

Anonymkode: 28c27...3f4

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Men som mange mener her....det er jo sant liksom. Og blir irrterte på mer fordi jeg innbiller meg at jeg er utenfor statistikken. Men er det så ille å være utenfor en sp dårlig statistikk? 

Kan du komme med noen eksempler på når du mener disse uttrykkene ikke burde brukes?

Anonymkode: 51055...5f5

• Liker 1
Skrevet

Det er nå dessverre bare slik det er. Jeg får ofte høre det av min behandler. Ikke at det er noen quick fix, men at det vil ta tid. "Det er mulig å komme dit at du har et fungerende liv, men det vil ta tid". Flere år for å være nøyaktig. Med bedring som kommer sakte, men sikkert. Og med tilbakefall innimellom. Ting tar tid! Og joda, jeg kan bli frustrert over at det er slik for jeg har jo allerede levd i helvetet mitt i flere år, og jeg orker ikke tanken på enda flere år. Selv om jeg fungerer bedre nå enn for tre år siden så er jeg likevel milevis unna å være frisk. Jeg skulle vært frisk for lenge siden, men sånn fungerer det ikke når man har kompliserte og alvorlige lidelser. Det tar tid og det er viktig å innse. Hvis ikke klarer man ikke å holde ut at det gjør nettopp det. 

Det bør man helst innse ved vektnedgang også. For det tar tid. Uabsett om det er 6 mnd eller 5 år, avhengig av hvor mye en skal ned så tar det tid. 

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok her problemet ditt ligger. Hvis du tror på det folk sier, at det kan gå, men det kommer til å ta tid i stedet for å tro de mener at du ikke kommer til å klare det, så blir du kanskje ikke så frustrert og demotivert. Ikke vær så utålmodig. Om ting ikke kan fikses på en måned betyr ikke det at det ikke kan fikses. Hold ut, og tro på at andre har tro på deg. 

Du har allerede fått godt svar på hvorfor varig slanking må gå sakte. Hvilke andre ting er det du tenker på?

Anonymkode: b1b6b...f98

• Liker 4
Skrevet
6 minutter siden, Purple_Pixiedust skrev:

Det er nå dessverre bare slik det er. Jeg får ofte høre det av min behandler. Ikke at det er noen quick fix, men at det vil ta tid. "Det er mulig å komme dit at du har et fungerende liv, men det vil ta tid". Flere år for å være nøyaktig. Med bedring som kommer sakte, men sikkert. Og med tilbakefall innimellom. Ting tar tid! Og joda, jeg kan bli frustrert over at det er slik for jeg har jo allerede levd i helvetet mitt i flere år, og jeg orker ikke tanken på enda flere år. Selv om jeg fungerer bedre nå enn for tre år siden så er jeg likevel milevis unna å være frisk. Jeg skulle vært frisk for lenge siden, men sånn fungerer det ikke når man har kompliserte og alvorlige lidelser. Det tar tid og det er viktig å innse. Hvis ikke klarer man ikke å holde ut at det gjør nettopp det. 

Det bør man helst innse ved vektnedgang også. For det tar tid. Uabsett om det er 6 mnd eller 5 år, avhengig av hvor mye en skal ned så tar det tid. 

Og hva lider du av? Hadde jeg vært overvektig så hadde jeg skjønt at det tar tid, men jeg har usynlig problemer. Jeg skulle blitt diagnotisert som ungdom, men ble oversett. Foreldrene mine var mer tillitsfulle til svada som klarsynte og healere som sa hvor spesiell jeg var....slik alle vil høre om sine barn. Konsekvenser er at jeg har gått udiagnotisert i flere år. Nå har jeg fått diagnose, men hater når psykologen alltid må nevne at det er ingen quick fix og mamma er samme greia. Men når jeg er fra henne så føler jeg meg lettere. Hvorfor ikke bare kaste fra seg alt og bli en ny person? Sånn egentlig, tror jeg at folk finner en trygghet i rollene etter hvert. Mamma har funnet trygghet i å være støtte for meg, og det virker som hun ikke vil at jeg skal videre? Selv om hun vil jeg skal ha det bra, så virker det som at hun på en måte ikke vil at jeg skal bli helt selvstendig,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...