AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #1 Skrevet 23. november 2019 Og det setter helsesøster store spørsmålstegn ved, blir jeg meldt til BV nå? Anonymkode: 09224...a1d 4
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #2 Skrevet 23. november 2019 Slutt med trolletrådene... Anonymkode: 9cfbf...04a 16
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #3 Skrevet 23. november 2019 Hadde jeg vært helsesøster så hadde jeg nok bekymret for om dere har veldig dårlig råd som kan gå ut over barnet. Har dere råd til nødvendige klær? Har dere råd til mat osv. Ville nok sendt en bekymringsmelding ja. Ikke fordi det er noe galt med samsoving men fordi du legger det frem som at dere har dårlig råd,eller at du rett og slett gjør dårlige prioriteringer økonomisk så du må spare inn på strømmen. Anonymkode: 26a64...c03 8
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #4 Skrevet 24. november 2019 Det er nok ikke det at du sover med barnet som et problemet, mer det at du har så dårlig råd/prioriterer penger feil. Anonymkode: 9ae18...649 8
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #5 Skrevet 24. november 2019 Hvordan kan du spare penger på strøm ved å sove sammen ? Anonymkode: 2c5af...90d 6
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #6 Skrevet 24. november 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Og det setter helsesøster store spørsmålstegn ved, blir jeg meldt til BV nå? Anonymkode: 09224...a1d Tenker at helsesøster er en av de som aldri har erfart fattigdom, og som dermed ikke vet de desperate tiltakene man blir nødt til å foreta seg for å holde utgiftene nede. Å redusere strøm til et minimum ved å være på færrest mulig rom, var et veldig vanlig sparetiltak i gamle dager. Folk som helsesøster tjener 50 tusen i året, og har rett og slett ikke snøring på hvordan det er å leve av 230000, og likevel gi barnet alt det trenger. Melde til bv pga det? De kommer ikke til å hjelpe deg med strømregninger og mer penger til mat. De ser kun på omsorgsevnen din. Helsesøster er en av de mange uproffe som setter likhetstegn mellom fattigdom og omsorg. Samme helsesøster vil sikkert ta imot pengesterke ressurssterke foreldre på en helt annen måte. Gå med hode hevet. Man er ingen dårlig mor fordi om man er fattig. Med mindre man bruker opp mat/strøm-pengene på sløs. Det høres ikke ut som du gjør. Glem henne, og la være å snakke om sånn der. Neste gang nevner du tilfeldig at dere sover på hvert deres rom nå, og at økonomien er bedre. Anonymkode: dad38...67b 5
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #7 Skrevet 24. november 2019 Vi bor i Svalbard, men det går neimen ikke mye strøm på soverommene. Og vi har mindre barn enn ditt. Dette handler nok om mer enn bare strømsparing Anonymkode: 80f7e...15a 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 24. november 2019 #8 Skrevet 24. november 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi bor i Svalbard, men det går neimen ikke mye strøm på soverommene. Og vi har mindre barn enn ditt. Dette handler nok om mer enn bare strømsparing Anonymkode: 80f7e...15a Kanskje det handler om at det er koselig å samsove? Og samtidig spare oppvarming på ett rom.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #9 Skrevet 24. november 2019 4 minutter siden, Dævendøtte said: Kanskje det handler om at det er koselig å samsove? Og samtidig spare oppvarming på ett rom. Det er jo noe annet enn overskriften sier.. Anonymkode: 80f7e...15a 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #10 Skrevet 24. november 2019 50 minutter siden, Dævendøtte skrev: Kanskje det handler om at det er koselig å samsove? Og samtidig spare oppvarming på ett rom. Det er da ikke nødvendig å varme opp soverom. Anonymkode: adecf...d4d 9
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #11 Skrevet 24. november 2019 Om du blir meldt til barnevernet så er ikke det et problem, da betyr det at du får hjelp ts. Med mindre du har gjort noe ulovlig, som å skade barnet. Anonymkode: 9c9fd...7ae 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #12 Skrevet 24. november 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er da ikke nødvendig å varme opp soverom. Anonymkode: adecf...d4d For noen av oss er det det. Anonymkode: f6c3b...1ac 2
skruf Skrevet 24. november 2019 #13 Skrevet 24. november 2019 Høres litt rart ut at dere sover sammen for å spare strøm; man har vel ikke varmeovn på inne på soverommet om natta? Mulig jeg er litt i overkant glad i frisk luft om natta siden jeg har vinduet åpent om natta året rundt, men det er uansett ikke noe særlig å sove på et varmt rom. Da er det bedre å lufte ut og heller ha ei varm dyne og en god pysj. Om man slår av varmen på et barnerom om kvelden så tar det ikke lang tid å få opp innetemperaturen når du slår på varmen om morgenen. For å spare strøm på oppvarming så burde du investert noen kroner på tidsinnstilling på varmovner; da kan du automatisk senke temperaturen i leiligheten om natten og på dagtid når dere ikke er hjemme. Stiller du inn på at temperaturen øker noen timer før dere står opp/kommer hjem fra jobb og skole så er det god innetemperatur når dere står opp om morgenen/kommer hjem. Har du vedovn så går det enda fortere å få opp varmen i leiligheten; legg i noen kubber og åpne dørene til andre rom Uansett så tror jeg ikke helsesøster kommer langt hvis hun melder deg til bv pga samsoving med barnet ditt Ts. Det er ikke feil eller skadelig for barnet å sove med mor eller far. Eller besteforeldre for den saks skyld. Jeg har t.o.m sovet med tantebarn som har overnattet hos oss og fått mareritt om natta. Eldste jenta mi og jeg sov i samme seng til hun var ca 4 år, fikk aldri noen reaksjoner på det fra helsesøster. Det var ikke for å spare strøm men pga jeg var alene med henne og student, og jeg hadde ikke økonomi til ei leilighet med to soverom. Soverommet var i tillegg lite (måtte ha klesskap på gangen), så det var ikke plass til egen seng til henne. Hadde helsesøster meldt meg til bv pga det så ville det vært helsesøster det hadde vært noe riv ruskende galt med, ikke meg. 5
Gjest BangersBeans&Mash Skrevet 24. november 2019 #14 Skrevet 24. november 2019 Med så dårlig råd bør HS reagere. At dere sover sammen er ikke et problem. Er kun her i vesten at vi er så himla opptatt av at barn skal sove alene.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #15 Skrevet 24. november 2019 Hvis du har dårlig råd så kan det settes inn hjelpetiltak av barnevernet, som kan være med på lette hverdagen din Anonymkode: cfe1f...bef
Gjest bienvilleparish Skrevet 24. november 2019 #16 Skrevet 24. november 2019 Jeg er også alenemor. Min nå 6 åring har alltid sovet i min seng. Syns det er koselig, han kryper alltid inntil meg å legger seg i armkroken. Tenker at det er nok ikke lenge igjen til han ikke vil dette lenger.
Thyra Skrevet 24. november 2019 #17 Skrevet 24. november 2019 40 minutter siden, BangersBeans&Mash skrev: Med så dårlig råd bør HS reagere. At dere sover sammen er ikke et problem. Er kun her i vesten at vi er så himla opptatt av at barn skal sove alene. Mange har dårlig råd. På landsbasis lever 10 % under fattigdomsgrensen. De som lever rett over fattigdomsgrensen har det ikke mye bedre. Alle de blir ikke meldt til bsrnevernet. Har man dårlig råd er det viktig å prioritere. Å spare inn på strømregningen er en av måtene å gjøre det på. Selv er jeg en av dem som ikke skjønner nødvendigheten med å ha varmeovn på soverommet om natten, men folk har ulike behov. At en 6-åring sover på samme rom som mor er da ingen krise! Mange som må gjøre det til de er mye eldre pga plassmangel. Uten at det er en sak for barnevernet. De som sliter økonomisk når de har barn bør få økonomisk hjelp. Ikke få omsorgsevnen sin sjekket av barnevernet. 6
Gjest Dævendøtte Skrevet 24. november 2019 #18 Skrevet 24. november 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er jo noe annet enn overskriften sier.. Anonymkode: 80f7e...15a Var noen som skrev de bodde på Svalbard og mente det lå noe mer bak, enn å spare strøm. Da svarte jeg at det kanskje var koselig også. Så jeg svarte ikke på overskriften, jeg svarte på noe annet.
Gjest Dævendøtte Skrevet 24. november 2019 #19 Skrevet 24. november 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er da ikke nødvendig å varme opp soverom. Anonymkode: adecf...d4d Spørs hvem som sover der det. Alle i hele verden liker ikke kalde soverom selv om du har det.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #20 Skrevet 24. november 2019 2 timer siden, Thyra skrev: Mange har dårlig råd. På landsbasis lever 10 % under fattigdomsgrensen. De som lever rett over fattigdomsgrensen har det ikke mye bedre. Alle de blir ikke meldt til bsrnevernet. Har man dårlig råd er det viktig å prioritere. Å spare inn på strømregningen er en av måtene å gjøre det på. Selv er jeg en av dem som ikke skjønner nødvendigheten med å ha varmeovn på soverommet om natten, men folk har ulike behov. At en 6-åring sover på samme rom som mor er da ingen krise! Mange som må gjøre det til de er mye eldre pga plassmangel. Uten at det er en sak for barnevernet. De som sliter økonomisk når de har barn bør få økonomisk hjelp. Ikke få omsorgsevnen sin sjekket av barnevernet. Men de fleste blir det?🤦♀️ Fattigdom er ikke synonymt med dårlig omsorg. Mange fattige rundt om i Norge får hjelp av ressurssterke familiemedlemmer eller så er de flinke til å holde kostnadene til et minimum. Anonymkode: 61928...3b3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå