Gjest Spacegirl Skrevet 28. mai 2005 #1 Skrevet 28. mai 2005 I dag får jeg en kattunge som er bare 3 uker gammel. Jeg vet at dette er alt for tidlig, men hvis ikke jeg hadde tatt den kattungen nå, hadde den blitt avlivet. Nå er jeg veldig usikker på hva jeg skal gjøre med denne katten. Har den lært å spise vanlig kattemat f.eks? Hvordan vil den reagere på at mammaen ikke er tilstede? Jeg har aldri hatt ansvaret for en så liten kattunge før, så jeg er ganske grønn her. Jeg har iallefall kjøpt inn endel kattemelk i tilfelle den ikke er flink til å spise tørrfor. Burde jeg kjøpe inn litt våtfor også? Det er jo lettere å tygge... Håper noen kan komme med tips og innspill. Jeg er så redd for å gjøre noe galt... Jeg vet rett og slett ikke hvordan en så liten kattunge skal behandles
shi Skrevet 28. mai 2005 #2 Skrevet 28. mai 2005 er kattemoren fortsatt i live? Kan du låne med henne? Er det andre som du kjenner som har en kattemor? En så liten katt trenger en kattemor ganske sterkt. Og vil kreve mye av deg. Et tips, om du kan, er å ha to, slik at de vokser opp sammen. eventuelt å skaffe deg en voksen katt som kan være med i oppdragelsen. Du kan også søke her: http://www.dyrenett.no/no/katt/ Det har vært en del lignende diskusjoner der.
Gjest Spacegirl Skrevet 28. mai 2005 #3 Skrevet 28. mai 2005 Kattemoren er i live, og jeg har spurt om å få låne henne noen uker, men det var visst uaktuelt. Jeg har en katt fra før, en voksen kastrert hannkatt, men er usikker på hvor mye den kommer til å være interessert i kattungen, nettopp fordi det er en han. Men takk for linken, jeg skal sjekke den ut
Gjest Spacegirl Skrevet 28. mai 2005 #4 Skrevet 28. mai 2005 Nå har jeg vært og hentet kattungen. Men jøye meg så liten den er :o . Kan ikke helt forstå at den skal kunne klare seg uten mammaen, så etter en ringe-runde fant jeg noen som har en kattemamma som fikk unger for 6 uker siden. Så da reiste jeg dit med den, og kattemammaen tok godt imot den. Den fikk suge melk fra henne uten problemer. Så da lar jeg den være der noen uker før jeg tar den hjem til meg . Så da ser det ut til at alt ordner seg
Milly:) Skrevet 28. mai 2005 #5 Skrevet 28. mai 2005 Fint at det ordnet seg! Det er bra du tar ansvar, det er mange som ikke ville tenkt så langt som du gjør. Lykke til med pusen
Gjest Anonymous Skrevet 28. mai 2005 #6 Skrevet 28. mai 2005 Så bra at det ordnet seg. Tre uker er jo så lite stakkars!
Gjest Kattevenn Skrevet 29. mai 2005 #7 Skrevet 29. mai 2005 Hei. Så fint du tar ansvar når eieren til kattemoren tydligvis ikke gjør det. Jeg blir helt oppgitt over folk! Godt det finnes folk som deg også :-) Lykke til!
Gjest Ninakanin i.i Skrevet 29. mai 2005 #8 Skrevet 29. mai 2005 jeg håndoppmatet jo en kattunge som var to uker jeg, en ukes tid før jeg fant et hjem til den. Mammaen hans var bortevekk... Så det hadde gått fint med melke-erstatning fra dyrlegen, men det er myyye arbeid! Og den har best av å være med andre katter, så det var et flott alternativ du fant! flink kattemamma!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå