Gå til innhold

Arbeidsgiver seksuelt trakasserende

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jepp, da var det julebordsesong igjen. Sjef som er 40 år eldre enn meg seksuelt trakasserte meg. Tok tak i brystene mine gjentatte ganger, strøk meg på låret og sa jeg var sexy. Jeg har vært på jobb i dag og så han, og jeg blir dårlig. Jeg klarer ikke stå i jobben når hele arbeidsplassen minner meg om han. Jeg skjelver hele tiden, og gråt på jobb. Ønsker å slutte på dagen, men er redd for Evt. tilbakebetaling. Kan noen noe ang. Loven når det kommer til dette? Det er jo ikke en vanlig kollega som har gjort dette, men sjefen. 

Anonymkode: 41145...69f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du går til politiet og anmelder. Denne fyren må stoppes og straffes.

Så oppsøker du advokat og går til sak mot bedriften. Du går selvsagt ikke tilbake på jobb.

Anonymkode: 44ca4...d4b

• Liker 3
Skrevet

Dette bør du absolutt anmelde. Snakk med noen du stoler på og fortell. 

Men hva mener du med tilbakebetale? Hva er det du må tilbakebetale?

Anonymkode: ad417...bc6

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette bør du absolutt anmelde. Snakk med noen du stoler på og fortell. 

Men hva mener du med tilbakebetale? Hva er det du må tilbakebetale?

Jeg har lest at en arbeidsplass kan kreve tilbakebetaling ved mangel på arbeid, ettersom jeg ønsker å dra på dagen.. Man bryter jo egentlig en kontrakt

Skrevet

Gå til legen og få sykemelding, så snakker du med en advokat. Du burde virkelig ta dette videre. Det kan også hende flere som har opplevd det samme står frem om du tar saken videre. Det skjedde med min venninne. Plutselig stod 4 andre frem og 2 av disse vitnet i hennes favør i rettsaken. 

Anonymkode: f105d...545

• Liker 5
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lest at en arbeidsplass kan kreve tilbakebetaling ved mangel på arbeid, ettersom jeg ønsker å dra på dagen.. Man bryter jo egentlig en kontrakt

Prøvde å lese litt nå om det, og det står at arbeidsgiver må dokumentere sitt økonomiske tap for å kunne kreve erstatning noe som ikke er så enkelt. Du kan bli bøtelagt, men ofte blir slike saker henlagt pga mangel på ressurser. Dette er bare noe jeg leste her http://ledernett.no/kan-en-ansatt-gå-på-dagen

Men jeg ville ikke tenkt så mye på det, for som nevnt, så er det du som bør anmelde sjefen. Som en annen skrev, så kan du gå til lege å få sykemelding og snakke med advokat. Ikke gå tilbake på jobb. 

• Liker 1
Skrevet

I arbeidsmiljøloven er det egne lover som går på vern mot gjengivelse ved varsling. Altså en arbeidstaker som varsler om uforsvarlige forhold på arbeidsplasseb, f.eks seksuell trakassering, har et lovgitt vern mot at dette skal få negative følger. Du må varsle!

Anonymkode: 1b4b4...5c8

• Liker 1
Skrevet

Få sykemelding! Anmeld!

Anonymkode: 6f8bc...570

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...