AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #1 Skrevet 23. november 2019 Hei Sønnen min er 1 år gammel. Tenker å ta med han til åpen barnehage. 1. Lurer på om når man kan starte å ta barnet til åpen bhg? 2. Hva er fordeler med det? 3. Hvor mange ganger i uken er dere der? Og hvor mange timer? 4. Betaler dere noe for å være der eller er det gratis? 5. Fikk høre av en bekjent at barnehagen ber om å parkere vognene utenfor barnehagen uten tak over? Her regner det nesten hele tiden pluss at hvem som helst kan stjele vognen.... Vognen min er søskenvogn og ganske dyr vogn så jeg ville ikke ha parkert ute ☹ Anonymkode: 6e46d...51e 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #2 Skrevet 23. november 2019 Nei pga besserwizzer-mødre som skal finne noe feil ved alle andre mødre. Er nok av sosiale sammenkomster barnet mitt er i, åpen barnehage er ikke en av dem. Anonymkode: 9ebaf...1f5 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #3 Skrevet 23. november 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei Sønnen min er 1 år gammel. Tenker å ta med han til åpen barnehage. 1. Lurer på om når man kan starte å ta barnet til åpen bhg? Vi begynte da han var 9 måneder. 2. Hva er fordeler med det? Sosialisering og aktivisering av barnet. Han kjeder seg ikke der og er mer og mer interessert i andre barn 3. Hvor mange ganger i uken er dere der? Og hvor mange timer? 3 ganger i uke, 2 timer hver gang. 4. Betaler dere noe for å være der eller er det gratis? Det er gratis. 5. Fikk høre av en bekjent at barnehagen ber om å parkere vognene utenfor barnehagen uten tak over? Her regner det nesten hele tiden pluss at hvem som helst kan stjele vognen.... Vognen min er søskenvogn og ganske dyr vogn så jeg ville ikke ha parkert ute ☹ Vogna er innendørs. Anonymkode: 6e46d...51e ☝️ Anonymkode: 19014...0c9
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #4 Skrevet 23. november 2019 Ja. 3 ganger i uken. Hun er 8 mnd. Hun stortrives! Betaler ingenting Anonymkode: d9e0b...a58
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #5 Skrevet 23. november 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei pga besserwizzer-mødre som skal finne noe feil ved alle andre mødre. Er nok av sosiale sammenkomster barnet mitt er i, åpen barnehage er ikke en av dem. Anonymkode: 9ebaf...1f5 Skaff deg litt ryggrad og ikke bry deg om de Anonymkode: d9e0b...a58 7
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #6 Skrevet 23. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Skaff deg litt ryggrad og ikke bry deg om de Anonymkode: d9e0b...a58 Ryggrad har jeg, hehe. Synes bare mange av de sprer dårlig energi rundt seg Anonymkode: 9ebaf...1f5
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #7 Skrevet 23. november 2019 I vår kommune kan man begynne å gå i åpen barnehage når man vil, men de fleste er fra 6 mnd. gamle. Tilbudet er for barn som er 0–6 år, men de fleste barna er yngre enn 3. Fordelen er at babyen/barnet kan møte andre barn og leke sammen/ved siden av hverandre, og at mor/far kan skravle med andre foreldre. Det jobber to pedagoger der, så det er også en del fellesaktiviteter og språkstimulering for de litt eldre barna. Vi har fått venner for livet i åpen barnehage. I vår kommune er åpen barnehage åpen mandag, onsdag og torsdag kl. 9–13. Vi går dit når vi føler for det, og når det passer for oss. Det er gratis, og vi kan parkere vognene inne. Anonymkode: 8871b...e0b 5
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #8 Skrevet 23. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei Sønnen min er 1 år gammel. Tenker å ta med han til åpen barnehage. 1. Lurer på om når man kan starte å ta barnet til åpen bhg? 2. Hva er fordeler med det? 3. Hvor mange ganger i uken er dere der? Og hvor mange timer? 4. Betaler dere noe for å være der eller er det gratis? 5. Fikk høre av en bekjent at barnehagen ber om å parkere vognene utenfor barnehagen uten tak over? Her regner det nesten hele tiden pluss at hvem som helst kan stjele vognen.... Vognen min er søskenvogn og ganske dyr vogn så jeg ville ikke ha parkert ute ☹ Anonymkode: 6e46d...51e 1. Vi begynte rundt 14 mnd. Hadde ikke behov før. 2. Sosialt for både foreldre og barn, man kommer seg ut og får nye impulser, barna møter og blir vant til og være sammen med andre barn. 3. 1-2 ganger i uken, ca. 2 timer. 4. Gratis. 5. Vi måtte parkere ute uten tak over. Det var ikke plass inne, det har med brannsikkerhet og gjøre. Måtte ha på regntrekket, og satse på at den ikke ble stjålet. Uten tak er en ting, men ute langs veien var jeg ikke så glad i. Anonymkode: 83a9e...071
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #9 Skrevet 24. november 2019 Kan du ikke ta med en sykkellås så er vogna litt tryggere. Hvis du har babycall oppi vogna vil du jo også merke om noen prøver å ta vogna. Evt kan du jo ta bil/bæretøy bort til åpen bhg. Anonymkode: f590d...20d 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #10 Skrevet 24. november 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Ryggrad har jeg, hehe. Synes bare mange av de sprer dårlig energi rundt seg Anonymkode: 9ebaf...1f5 Jeg syns det er de som tar seg nær av alt som sprer dårlig energi rundt seg. Å sammenligne babyer og snakke om hvordan jeg gjør ting vs hvordan du gjør ting er ikke å være besserwisser, bare fordi vi ikke har samme tankegang. Anonymkode: 663db...586 5
Curlyme Skrevet 24. november 2019 #11 Skrevet 24. november 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei Sønnen min er 1 år gammel. Tenker å ta med han til åpen barnehage. 1. Lurer på om når man kan starte å ta barnet til åpen bhg? 2. Hva er fordeler med det? 3. Hvor mange ganger i uken er dere der? Og hvor mange timer? 4. Betaler dere noe for å være der eller er det gratis? 5. Fikk høre av en bekjent at barnehagen ber om å parkere vognene utenfor barnehagen uten tak over? Her regner det nesten hele tiden pluss at hvem som helst kan stjele vognen.... Vognen min er søskenvogn og ganske dyr vogn så jeg ville ikke ha parkert ute ☹ Anonymkode: 6e46d...51e Du vet at når barnet ditt begynner i barnehage så kommer vogna til å stå ute under tak men forsatt ute. Det er ganske normalt i de fleste barnehager. 3
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #12 Skrevet 24. november 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: 1/3. Vi var der en gang i blant fra 6 mnd, og mellom 1-3 ganger i uka fra ca. 9 mnd. De eldste barna der var rundt 3 år, og de yngste 5-6 mnd., med unntak av noen bittesmå nesten nyfødte småsøsken som var med eldre søsken. 2. Jeg syntes det var fint å komme seg litt ut av huset. De første månedene var vi mest med på noen samlingsstunder med sang, det var det tydelig at babyen likte. Da hun ble litt eldre, og mer mobil, var det gøy med andre barn og andre leker enn hjemme. Så da var det for at hun skulle få mulighet til å utforske noe mer enn stua og hagen hjemme og omgås andre barn. 4. Gratis 5. I vår åpne barnehage står vognene inne i gangen eller under tak ute. Jeg tror folk velger det litt selv, men det er ikke plass til alle inne. Vi har ikke pleid å ha med vogn fordi vi bor så langt unna at vi må kjøre. Har dratt hjem når det har vært sovetid. Anonymkode: 1f13a...da3
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #13 Skrevet 24. november 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei Sønnen min er 1 år gammel. Tenker å ta med han til åpen barnehage. 1. Lurer på om når man kan starte å ta barnet til åpen bhg? 2. Hva er fordeler med det? 3. Hvor mange ganger i uken er dere der? Og hvor mange timer? 4. Betaler dere noe for å være der eller er det gratis? 5. Fikk høre av en bekjent at barnehagen ber om å parkere vognene utenfor barnehagen uten tak over? Her regner det nesten hele tiden pluss at hvem som helst kan stjele vognen.... Vognen min er søskenvogn og ganske dyr vogn så jeg ville ikke ha parkert ute ☹ Anonymkode: 6e46d...51e I vår kommune er åpen barnehage åpen for alle, men de fleste som går starter når baby kan sitte selv. Fordelen er sosialisering, og en liten øving til vanlig barnehage (vår skal gå i samme barnehage som åpen barnehage er i så blir også som en slags tilvenning). Åpen bhg her er på en avdeling i en stor barnehage så de er inne med si gruppe og ute med alle de andre barna. Åpen bhg er her bare åpen en dag i uka fra 10-14, og en kan komme å gå som en vil. Koster 30kr per gang. Vogna må stå ute uten tak, men tar bare regntrekk på. Anonymkode: 73ce4...5d7
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #14 Skrevet 24. november 2019 Fortsett med åpen barnehage alle sammen. Vi merker fort på nye barn i barnehagen, de blir oftere fortere trygge enn de som ikke er vant til å være i åpen barnehage. Anonymkode: df41e...46b
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #15 Skrevet 24. november 2019 Synes åpen bhg er et flott tiltak, særlig om man ønsker større nettverk for seg selv og barnet. Men personlig så jeg ingen spesiell nytte i det så jeg dro aldri i åpen bhg. Tror ikke det er så viktig for babyer å sosialisere seg med mange andre babyer og fremmede voksne. Hun har en jevnaldrende lekekamerat i familien, i tillegg til besteforeldre, tante, onkel, og søskenbarn. Ellers har vi venner som kommer på besøk. Synes dette var nok sosialisering for henne. Hun startet forøvrig i bhg da hun var 1 1/2 år og er en veldig sosial jente. Anonymkode: a9763...dd1 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #16 Skrevet 24. november 2019 Her har de åpen bhg på helsestasjonen. Var der en enkelt gang sammen med barselsgruppa med førstemann når jeg var i permisjon - han var vel 8-9 mnd tror jeg, så det er 7-8 år siden. Var masse innvandrerdamer der som bare pratet på sitt eget språk og ingen av de fulgte med på barna sine (som var 1-2-3 år etter hva keg husker). Det er vist der de går før de begynner å gå i lekeland, der er det akkurat det samme - barna får lov å gjøre akkurat hva de vil for ingen følger med på noe. Så da ble det med den ene gangen. Barna mine har begynt i vanlig bhg når de var rundt året, så følte ikke noe behov for åpen bhg egentlig, og iaf kkke det tilbudet som finnes her. Anonymkode: d7b5b...2c3
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #17 Skrevet 24. november 2019 Er det sånn at alle barnehager har åpen barnehage? Anonymkode: 3f2ac...180
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #18 Skrevet 24. november 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det sånn at alle barnehager har åpen barnehage? Anonymkode: 3f2ac...180 Nei, absolutt ikke. Men de fleste kommuner har åpen barnehage. Hos oss er det i et lite lokale ved siden av helsestasjonen, ikke i en barnehage. Anonymkode: 8871b...e0b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå