AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #1 Skrevet 23. november 2019 Min kollega klager på alt og alle, hun gjør ting hun ikke skal gjøre, og mener hun vet best i alt. Neste gang hun klager, kan jeg svare at hun må begynne å se på seg selv før hun klager på alle andre? Hun klarer ikke sammarbeide og da blir folk gjerne stresset rundt henne, og så klager hun og det er jo ikke hennes feil, mener hun. Anonymkode: cb08c...ee3
Mona123 Skrevet 23. november 2019 #2 Skrevet 23. november 2019 Ja, det er ikke ulovlig å si ifra. Men kanskje det er mer ryddig å ta det opp med leder dersom hun ikke har så mye selvinnsikt? 3
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #3 Skrevet 23. november 2019 Min erfaring som leder er at det ofte blir konflikter når kollegaer skal "rydde" opp og sette andre medarbeidere på plass. Dersom jeg var deg vil jeg tatt det med nærmeste leder. Anonymkode: 1303d...bca 11
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #4 Skrevet 23. november 2019 5 minutter siden, Mona123 skrev: Ja, det er ikke ulovlig å si ifra. Men kanskje det er mer ryddig å ta det opp med leder dersom hun ikke har så mye selvinnsikt? Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Min erfaring som leder er at det ofte blir konflikter når kollegaer skal "rydde" opp og sette andre medarbeidere på plass. Dersom jeg var deg vil jeg tatt det med nærmeste leder. Anonymkode: 1303d...bca Det er desverre jeg som er den som skal fungere som personal ansvarlig, min jobb å si i fra, og hun kommer til meg siden jeg har ansvaret og klager. Hun begynner å bli et problem. Anonymkode: cb08c...ee3 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #5 Skrevet 23. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er desverre jeg som er den som skal fungere som personal ansvarlig, min jobb å si i fra, og hun kommer til meg siden jeg har ansvaret og klager. Hun begynner å bli et problem. Anonymkode: cb08c...ee3 Da kaller du henne inn til en samtale der du saklig legger frem problemet. Påpek også at slike negative holdninger er uønsket og at du observerer at andre blir stresset sammen med henne. Jeg ville avsluttet samtalen der det er rom for å diskutere litt. Hvorfor klager hun? Hvordan kan det løses? Forstår hun hvordan omgivelsene påvirkes? Anonymkode: 1303d...bca 8
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #6 Skrevet 23. november 2019 Jeg ville svart "er dette noe du er interessert i at jeg tar videre/setter opp et møte med vedkommende om? Hvis nei så er jeg ikke interessert i å høre mer." Altså: kom bare til meg hvis du tenker at jeg kan gjøre noe og ta saken videre, hvis det bare er for å klage er det jo baksnakking og bortkastet tid. Anonymkode: 271a4...68c 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #7 Skrevet 8. desember 2019 På 23.11.2019 den 22.22, AnonymBruker skrev: Det er desverre jeg som er den som skal fungere som personal ansvarlig, min jobb å si i fra, og hun kommer til meg siden jeg har ansvaret og klager. Hun begynner å bli et problem. Anonymkode: cb08c...ee3 Hvordan går det? Anonymkode: 506c1...e57
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #8 Skrevet 8. desember 2019 On 11/23/2019 at 10:12 PM, AnonymBruker said: Min kollega klager på alt og alle, hun gjør ting hun ikke skal gjøre, og mener hun vet best i alt. Neste gang hun klager, kan jeg svare at hun må begynne å se på seg selv før hun klager på alle andre? Hun klarer ikke sammarbeide og da blir folk gjerne stresset rundt henne, og så klager hun og det er jo ikke hennes feil, mener hun. Anonymkode: cb08c...ee3 Er det en utenlandsk dame som jobber på sykehjem? Anonymkode: f9210...0d5
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #9 Skrevet 8. desember 2019 Noen mennesker er det fullstendig umulig å snakke med, og hun her er nok en av de. Snakker du til henne blir du svartelistet, garantert. Men er du personalansvarlig må du jo... neste gang hun klager, og du synes det høres alvorlig nok ut, kaller du henne inn med den hun klager på, på den måten blir hun konfrontert med baksnakkingen sin, og må stå for det hun sier, til den det gjelder. Er hun litt normal, kommer dette til å bli ubehagelig for henne i lengden, og hun vil kanskje gi seg med klaging? Anonymkode: bf1fb...e50
Hactar Skrevet 8. desember 2019 #10 Skrevet 8. desember 2019 På 23.11.2019 den 22.22, AnonymBruker skrev: Det er desverre jeg som er den som skal fungere som personal ansvarlig, min jobb å si i fra, og hun kommer til meg siden jeg har ansvaret og klager. Hun begynner å bli et problem. Anonymkode: cb08c...ee3 Da må du være langt mer konkret i tilbakemeldingen, og ta det i et møte. Du kan ikke bare si at hun skal se på seg selv, for hun har ikke nødvendigvis selvinnsikten til å se sin egen rolle av seg selv. Hva er det hun gjør som hun ikke skal, for eksempel. Hvordan påvirker holdningene hennes samarbeidet? Hvordan skal konflikter løses? Hun må gå ut av møtet med en klar formening om hva som forventes av henne, men også med en følelse av at hun fortsatt kan komme til deg på en ryddig måte med eventuelle problemer. 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #11 Skrevet 8. desember 2019 På 23.11.2019 den 22.22, AnonymBruker skrev: Det er desverre jeg som er den som skal fungere som personal ansvarlig, min jobb å si i fra, og hun kommer til meg siden jeg har ansvaret og klager. Hun begynner å bli et problem. Anonymkode: cb08c...ee3 Hvis du har ansvar for personalet håper jeg du får bedre opplæring i hvordan du skal håndtere folk! Den fremgangsmåten du beskriver her er jo totalt uprofesjonell! Anonymkode: 2c0c4...51c 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #12 Skrevet 16. desember 2019 På 23.11.2019 den 22.12, AnonymBruker skrev: Min kollega klager på alt og alle, hun gjør ting hun ikke skal gjøre, og mener hun vet best i alt. Neste gang hun klager, kan jeg svare at hun må begynne å se på seg selv før hun klager på alle andre? Hun klarer ikke sammarbeide og da blir folk gjerne stresset rundt henne, og så klager hun og det er jo ikke hennes feil, mener hun. Anonymkode: cb08c...ee3 Vi har en sånn. Klager med en gang hun kommer på jobb,griner og holder på. Prøver å ymte fram at hun burde sykemelde seg,men hun synes det er greit å være på jobb. Duh, selvfølgelig synes hun det. Kanskje hun burde tenke på de som må jobbe med henne. Så lei av hele mennesket. Anonymkode: 0305c...23a 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #13 Skrevet 16. desember 2019 På 23.11.2019 den 22.19, AnonymBruker skrev: Min erfaring som leder er at det ofte blir konflikter når kollegaer skal "rydde" opp og sette andre medarbeidere på plass. Dersom jeg var deg vil jeg tatt det med nærmeste leder. Anonymkode: 1303d...bca Selvfølgelig synes du det.Dust. Anonymkode: 0305c...23a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå