Gå til innhold

trenger råd eller folk som har hatt samme erfaring..

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er en alene mor på 21 år med en datter på snart 1 år. og før dere dømmer meg..

jeg elsker henne med hele mitt liv og kunne aldri ha endret noe som helst, men ikke ta meg feil men av og til så føler jeg meg som om jeg er i en slags «baby fengsel» og da begynner jeg og savne mitt gamle liv og føler meg innestengt fra alt annet.. blir litt små deprimert og.. noen dager eg ganske greie mens andre er det fult med grining.

Foreldrene mine tilbyr seg bare maks 1 gang i måneden til og passe henne alene, mens jeg går ut med ei venninne osv, Og har vært sikkelig festløve før jeg ble gravid (ikke at jeg er ute nå da) Men føler av og til at jeg misunner mine venner for at de  kan gjøre det de vill og tenke på seg selv hvor mye de vil. 

Så jeg lurer på hvordan kan jeg føle meg mindre innestengt? Har heller ikke noen  venninner som er mødre..

Anonymkode: ce25c...9da

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg var 21 og alenemor, så fikk jeg avlastingshelg via barnevernet. En helg i mnd hadde jeg helt fri, og det var fantastisk. 

Anonymkode: 490cc...677

Skrevet

Styr unna BV! Det begynner ofte som bare avlastningshjem,også ender det med at BV tar over omsorgen for barnet.

Anonymkode: 7e237...3de

• Liker 2
Skrevet

Å de som ofte mister omsorgen for barnet er unge alenemødre,å du er jo begge deler.

Skrevet

Aldri snakk om dette igjen hvis du ønsker å beholde barnet ditt. 

Anonymkode: 36980...6c6

• Liker 1
Skrevet

Hva i alle dager er denne frykten for barnevernet??

Man mister ikke sitt eget barn selv om man trenger hjelp en gang i blant! Man mister det kun hvis man ikke klarer å ta vare på det! Det er STOR forskjell!!!

Til ts, skaff deg venninner med barn, så kan dere finne på ting sammen og dere kan passe hverandres barn, for å gi hverandre litt fri. Er garantert flere i samme situasjon!

Og så må du huske på at det kommer flere faser i livet og når dine venninner får babyer, har du det mye friere. Skaff deg noen i samme situasjon!

:)

• Liker 4
Skrevet

Du sier selv du har barnepass en gang i måneden. Det er ganske mye. 

Anonymkode: c8856...90b

• Liker 3
Skrevet

Var sjølv 17 når jentungen vart født, men kom aldri inn i denne "festløve-stilen", so den har eg aldri mista. 

Men kan du ikkje ha nokon over, utan at det er fest? Få ei venninne på besøk om kvelden, få vore litt sosial, sjå film, serie, spele spel, lage god mat eller berre preike? Slik at ein ikkje blir totalt isolert i babyverda. 

Anonymkode: 743b9...b07

• Liker 2
Skrevet

Jeg var 18 år når jeg fikk min første men fikk nok en del hjelp av mor da jeg leide hybel av henne i samme hus. Ikke at jeg overlot så mye ansvar på henne men jeg kunne ta meg en tur ut av huset etter ungen var sovna på kvelden (hadde en soveunge) så det var ganske digg. Tror nok ting hadde føltes litt enklere for deg om du fikk deg venner med barn, det finnes andre med barn som ikke er veldig mange år eldre enn deg. Dra på åpen barnehage med barnet, dra i parken, på trening med barn, svømmehallen, men kommer lettere i kontakt med andre når man har barn får man ser direkte at man har noe til felles. Ikke alle kan komme til å klikke med men etterhvert finner du nok noen som kan være en god venninne samtidig som deres barn får noen å leke med. 

Og jeg skjønner godt at det er vanskelig, det er tungt å være så ung og ha ansvar for et lite menneske. Du har helt lov å tenke disse tankene, men prøv å ikke tenke de hele tiden for ellers tror jeg du blir ordentlig deprimert og i tillegg kan barnet ditt føle seg uønsket. 

Situasjonen er som den er, det er ingenting å gjøre med. Barnet ditt vil bringe deg mye glede og åpne opp for en helt ny verden for deg, og du vil ha noen som bestandig vil elske deg uansett. Husk å gi barnet det samme. 

• Liker 2
Skrevet

21 er da ikke så ungt? Og pass av beseforeldre én gang i måneden er da heller ikke så ille?

Her må du bare innse at du ikke kan få i pose og sekk. Du har et ansvar du selv har valgt å få, prioriter det ansvaret, og nyt friheten de gangene du har barnevakt.

Anonymkode: 8d680...b37

• Liker 1
Skrevet

Utvid nettverket ditt med flere småbarnsmødre, vær flink til å kom deg ut om dagene, be gamle venninner hjem på kveldstid for f.eks film ol. Det første året med permisjon kan føles litt som et fengsel for mange, tilværelsen blir jo snudd litt på hodet og nesten alt handler om en liten person som er 100% avhengig av en. Skal du snart tilbake på jobb eller skole? Barnehage for ungen?

En helg i måneden er mye mer barnepass enn de fleste av oss har, nyt den ene turen ut når den kommer. 

Sjekk ut home start? Kan det være aktuelt med kontakt der?

Anonymkode: d4ccc...69a

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for latterliggjøring. 

Perelandra, mod. 

Skrevet
På Saturday, November 23, 2019 den 23.24, AnonymBruker skrev:

Styr unna BV! Det begynner ofte som bare avlastningshjem,også ender det med at BV tar over omsorgen for barnet.

Dritt mot Barnevernet allerede i tredje kommentar...               

Anonymkode: c3cfd...56e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...