AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #1 Skrevet 23. november 2019 Far har gitt beskjed om at han ikke vil betale mere bidrag, pga en krangel oss imellom, vi har hatt muntlig avtale frem til nå og han har betalt punktlig. Jeg er lei av trusler om at han ikke skal betale neste måned, Derfor ser jeg meg nødt til å be NAV beregne bidraget, det blir ganske sikkert større enn det han betaler nå. Det jeg lurer på er om jeg skal krysse av for at nav skal kreve inn bidraget? Hvordan fungerer det? Hva skjer om han ikke betaler likevel? Anonymkode: 5c085...07a 4
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #2 Skrevet 23. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det jeg lurer på er om jeg skal krysse av for at nav skal kreve inn bidraget? Hvordan fungerer det? Hva skjer om han ikke betaler likevel? Anonymkode: 5c085...07a Ja. Statens innkrevingssentral krever inn bidrag. Dersom han ikke betaler går det etter en stund til lønnstrekk. Du og han må betale et behandlingsgebyr. Anonymkode: 82870...f76 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #3 Skrevet 24. november 2019 Nav gjør dessverre ingenting før det er gått tre månender uten betaling,da begynner de med tvangstrekk fra lønnen. Anonymkode: d84eb...50f
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #4 Skrevet 24. november 2019 Jeg valgte til slutt å krysse av på innkreving og bidragsforskudd. Da hadde man uansett et minste beløp. Bidraget ble mye høyere totalt, men når far er ustabil og truer, ble det slik. Anonymkode: d6d05...7df 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå