Gå til innhold

Åååå, er så lei av at ikke ting noen gang kan være bra!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er alltid styr med familien... 

Mamma er alene, pensjonist. Lite penger og mye gjeld. Men verdens snilleste. 
Pappa er og alene. Lite nettverk, lite kontakt med familie. Ensom. Sitter mest i leiligheten. 
Broren min er personlig konkurs, alene, alkoholiker på aap som aldri kommer seg i jobb. 

Er så sjalu på de som har foreldre som tar med barna på hytten. De som har foreldre som reiser på hytten, til Syden, på ferie generelt.. 

De som har foreldre som koser seg sammen og har selskap i hverandre. De som har en bror som er en ressurs, som de ikke trenger bekymre seg for hele tiden. 
Jeg er så lei av at det skal være sånn, at det ikke kan være noe balanse i livet på et vis. Ting rundt foreldre har alltid vært sånn til meg. 
Gruer gruer gruer meg til de blir enda eldre og mer isolert, nå kommer de seg ihvetfall ut!

Må bare få ut tankene mine 😭😭

Anonymkode: 5e44c...cb3

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke vanskeligere å finne en bedre halv med en god økonomi. Da kan vel også du reise på vedkommendes premisser sålenge du er en jente.

Anonymkode: ec88a...f57

Skrevet

Tenker du selv må gjøre det du kan for å gi barna dine opplevelser og ferier.  
Det er vel ikke besteforeldres ansvar å ta med barnebarn på hytteturer og andre ferier? Våre barn har ikke vært på ferie med besteforeldre, og jeg har aldri tenkt at det skulle vært deres oppgave heller. 

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pappa er og alene. Lite nettverk, lite kontakt med familie. Ensom. Sitter mest i leiligheten. 
Broren min er personlig konkurs, alene, alkoholiker på aap som aldri kommer seg i jobb. 

Er så sjalu på de som har foreldre som tar med barna på hytten. De som har foreldre som reiser på hytten, til Syden, på ferie generelt.. 

De som har foreldre som koser seg sammen og har selskap i hverandre. De som har en bror som er en ressurs, som de ikke trenger bekymre seg for hele tiden. 
Jeg er så lei av at det skal være sånn, at det ikke kan være noe balanse i livet på et vis. Ting rundt foreldre har alltid vært sånn til meg. 
Gruer gruer gruer meg til de blir enda eldre og mer isolert, nå kommer de seg ihvetfall ut!

Skjønner frustrasjonen, men kan trøster deg med at det er noe i alle familier. Selv har jeg en «akademikerfamilie», men nok av problemer selv om det er nok av ressurser.

Du må lære deg til å legge til side alle andre sine problemer og fokusere mer på deg selv, du kan ikke hjelpe alle rundt deg, de er voksne mennesker som har ansvar for sitt eget liv.

Så enkelt, men likevel så vanskelig. 
Klem til deg 💚

• Liker 3
Skrevet
13 minutter siden, Mommylife skrev:

Tenker du selv må gjøre det du kan for å gi barna dine opplevelser og ferier.  
Det er vel ikke besteforeldres ansvar å ta med barnebarn på hytteturer og andre ferier? Våre barn har ikke vært på ferie med besteforeldre, og jeg har aldri tenkt at det skulle vært deres oppgave heller. 

Hun snakker ikke om barnebarn da.

Anonymkode: ef789...694

• Liker 2
Skrevet

Skjønner det er vanskelig. Men tror når du får din egen familie at det blir bedre. Da kan du være den som tar med barna på ferie/hytten. 

Anonymkode: 54393...0ec

• Liker 1
Skrevet

Det er faktisk ikke sånn at alle har hytte eller får spandert ferie altså.. det er ikke alle besteforeldre som stiller opp selv om de har penger og ikke er skilt heller. Det er ikke alltid det er så rosenrødt selv om de bor sammen. 

Alle har noe i skapet, men det synest ikke utad. Husk at selv om noen legger ut ett koselig bilde av besteforeldrene med barnebarna kan det være alt annet enn koselig i kulissene. 

Tror du kommer mye lengre med å jobbe med det du har isteden for å tenke på alt som kunne vert. 

Anonymkode: a3d1c...267

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk ikke sånn at alle har hytte eller får spandert ferie altså.. det er ikke alle besteforeldre som stiller opp selv om de har penger og ikke er skilt heller. Det er ikke alltid det er så rosenrødt selv om de bor sammen. 

Alle har noe i skapet, men det synest ikke utad. Husk at selv om noen legger ut ett koselig bilde av besteforeldrene med barnebarna kan det være alt annet enn koselig i kulissene. 

Tror du kommer mye lengre med å jobbe med det du har isteden for å tenke på alt som kunne vert. 

Det må være lov og rom for å føle på at livet er jævla urettferdig også i blant.

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det må være lov og rom for å føle på at livet er jævla urettferdig også i blant.

Du kan føle hva du vil! Livet er urettferdig! 

Skrevet

Ja, ting kan være urettferdig- og er det og. Sett bort fra at vi bor i Norge og har det generelt bra, så føler jeg på det ja! 

Kunne bare en av foreldrene mine hatt det bra liksom.. jeg gjør jo alt jeg kan for å bidra, men jeg har jo et liv med tre barn jeg og..

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hun snakker ikke om barnebarn da.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Forsto det sånn at hun mente besteforeldre her, som tar med barnebarn på ferie.. men mulig jeg misforstår?

• Liker 1
Skrevet

❤️

Anonymkode: 68c41...1bd

• Liker 1
  • 3 uker senere...
Skrevet
På 23.11.2019 den 22.41, Mommylife skrev:

Forsto det sånn at hun mente besteforeldre her, som tar med barnebarn på ferie.. men mulig jeg misforstår?

Nei du har rett. Altså at mine foreldre kunne vært gift, evt hatt noen- og tatt med barna våre på hytten eller noe. 
At de i julen hadde hatt noen å dra på konsert med, på julemarked, ut og spise. 

Føler at ting aldri har vært greit, nå er det søren meg min tur altså!! 
Kunne sikkert gitt faen og, men det klarer jeg bare ikke... 😓 Vil at alle skal ha det bra.

Gjest Forumhei
Skrevet
På 23.11.2019 den 20.57, AnonymBruker skrev:

Så en helt vanlig A4 norsk familie. Alle har sitt, men ser det er digg med utblåsning😊

Skrevet
On 11/23/2019 at 9:54 PM, AnonymBruker said:

Du kan føle hva du vil! Livet er urettferdig! 

Den du svarte her er ikke ts.

Anonymkode: a3df2...922

Skrevet

Vær glad du har en familie i det hele tatt. 

Anonymkode: 09caa...d40

Skrevet
48 minutter siden, Forumhei skrev:

Så en helt vanlig A4 norsk familie. Alle har sitt, men ser det er digg med utblåsning😊

Jo, men må både moren og faren min være alene.. og ensomme. Og må broren min og det. Hadde vel vært enklere å akseptere om det var bare en... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...