Gå til innhold

Alenefedre er fantastiske!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjenner en alenefar. Stakkars mann som må være alene med ansvaret for barnet, mens mor kun ser barnet annenhver helg (for ei dårlig mor! Hva slags mor klarer å ha så lite kontakt med barnet sitt?). Hun jobber offshore og har ikke muligheten til å ha barna mer. Tenk å jobbe offshore når du har barn! Ikke nok med det, barnet var ikke planlagt. Denne lite smarte moren tok ikke kondomen på mannen under sex.

Alle beunder denne pappen, skryter over hvor flink han er som passer barnet sitt uten mor. Han jobbet turnus før mor dro fra han, så han jobber nå redusert da arbeidet ikke passer seg med henting og levering i barnehagen. Heldigvis får han aleneforsørgerstønad fra NAV, vel fortjent da mor var så dum og stakk slik at han ikke kunne jobbe slik som før. Han vasker hus, lager middag og følger barnet på fotballkamper. Helt fantastisk at han klarer det!

Anonymkode: 7419c...306

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser du har bytte om de vanlige rollene her. Regner med det var med vilje. :laugh:

Anonymkode: 6118b...b66

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser du har bytte om de vanlige rollene her. Regner med det var med vilje. :laugh:

Anonymkode: 6118b...b66

Egentlig bare en personlig erfaring. Alenefedre blir roset opp i skyene, og alenemødre blir sett ned på 😄

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Egentlig bare en personlig erfaring. Alenefedre blir roset opp i skyene, og alenemødre blir sett ned på 😄

Er vel heller omvendt i dette forumet. De fleste tråder her inne handler om hvor ille mennene er og alt ansvar, ref økonomisk og kondomer, er mannens ansvar. Ikke kvinnens. Også klager de. 

Anonymkode: 4f19c...c2c

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjenner litt til dette. Er enslig mor til 2 barn, som er hos far ca 6 helger i året. Så datet jeg en mann som hadde 50% omsorg for sitt ene barn. Og det var ikke måte på hvor mye han skrøt av seg selv, og hvor flink han var, som var enslig far. Jeg fikk ikke noe skryt. Han så og etter ei dame, som kunne relativt raskt flytte inn til han, for å ta seg av hjem og barnet hans. Så vi datet ikke så lenge.

Anonymkode: 6a741...dea

• Liker 5
Skrevet

Det der irriterer meg så jævlig! Jeg er alenemamma å da er det selvsagt bare en selvfølge at jeg gjør alt,ingen som tilbyr meg hjelp. Men hver gang det er snakk om en alenemamma så skryter folk konstant over hvor flink han er til å gjøre alt! Han er god pappa,vasker huset lager mat osv. Noe jeg bare ser på som en selvfølge at han gjør når han er alenepappa,men det er ikke måte på hvor fantastisk alle disse alenepappaene er. Itellegg så er det så mange som tilbyr hjelp til å kjøre,lage mat til de å sitter ofte barnevakt for ungene,for stakkars far må jo ha tid til vennene sine også. 

Anonymkode: fbaea...848

• Liker 4
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er min erfaring også! Det irriterer meg så grenseløst!

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det der irriterer meg så jævlig! Jeg er alenemamma å da er det selvsagt bare en selvfølge at jeg gjør alt,ingen som tilbyr meg hjelp. Men hver gang det er snakk om en alenemamma så skryter folk konstant over hvor flink han er til å gjøre alt! Han er god pappa,vasker huset lager mat osv. Noe jeg bare ser på som en selvfølge at han gjør når han er alenepappa,men det er ikke måte på hvor fantastisk alle disse alenepappaene er. Itellegg så er det så mange som tilbyr hjelp til å kjøre,lage mat til de å sitter ofte barnevakt for ungene,for stakkars far må jo ha tid til vennene sine også. 

Når det er snakk om en alenepappa*

Skrevet

Det er en negativ positiv. De får så mye skryt fordi de er unntakene blant menn. Alenemødre får ikke skryt fordi det er helt vanlig med alenemødre. 

Anonymkode: 33e6e...550

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en negativ positiv. De får så mye skryt fordi de er unntakene blant menn. Alenemødre får ikke skryt fordi det er helt vanlig med alenemødre. 

Anonymkode: 33e6e...550

Godt mulig men like irriterende likevel!

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, ja det er faktisk mer "imponerende" med alene fedre enn mødrer. For mødre ligger det mer naturlig til at vi tar hånd om barn og hjem enn for menn. Jeg synes det er fantastisk når menn tar slikt ansvar. 

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, ja det er faktisk mer "imponerende" med alene fedre enn mødrer. For mødre ligger det mer naturlig til at vi tar hånd om barn og hjem enn for menn. Jeg synes det er fantastisk når menn tar slikt ansvar. 

Det er hans eget barn han skal ta vare på! Det burde være en selvfølge at han tar vare på sitt eget barn når mor ikke er i bildet!! Å de burde de klare uten konstant heiagjeng på sidelinjen!

• Liker 6
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er hans eget barn han skal ta vare på! Det burde være en selvfølge at han tar vare på sitt eget barn når mor ikke er i bildet!! Å de burde de klare uten konstant heiagjeng på sidelinjen!

Det er jeg helt enig i. Men det finnes nok av fedre som ikke tar ansvar. Kvinner er som sagt mer omsorgsfulle og både biologisk og miljø gjør at generelt er kvinner bedre egnet til å ta vare på barn. 

Synes det er lite attraktivt med alenemødre som skriker etter oppmerksomhet og anerkjennelse for at de er alenemødre. Alle gode foreldre skal heies på, men de skal ikke forvente det. 

Det høres jo ut som alenemødre skal ha medalje for det de gjør. Men som du sier, det bør være en selvfølge at man tar vare på barna sine. Men det gjelder kanskje bare menn? 

• Liker 1
Skrevet

Skam og shaming, tradisjoner og sterke krav er det som gjør at kvinner «er best egnet» til å ha ansvar for barn. Hadde det vært en faktisk likestilling bille vi sett at menn var gode omsorgspersoner. Men de får slippe, slipper ikke til, blir ikke gjort ansvarlig, får ikke krav på seg så da blir det slik. Det er verdt å gruble litt på.

Anonymkode: 63eeb...c82

Skrevet

Det er jo som når han støvsuger og vasker huset. Hurrarop og hvilken flink mann!!🍾🎈 Seriøst? Minste man kan forvente av voksne folk er at de tar vare på hus og barn. 

Anonymkode: 186f1...a89

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...