Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå ferdig utdannet kirurg, og har blitt anbefalt å jobbe noen år i utlandet for og tilegne meg andre perspektiver og erfaringer fra fagmiljøer utenfor Norge, er dette noe og vurdere? Noen her som har "gått" den ruten? Hvor jobbet du, hvor lenge, og hva fikk du ut av det?

Anonymkode: 93dec...c39

• Liker 2
Skrevet

Jobber noen år i Sverige og Danmark. Da det ikke er noe problem å ta med seg lisensen dit. Samme med England. Sikkert mange andre land i Europa. Men mange land krever også at du tar test og får lisens i det lander, så mye stress der. Absolutt verdt! Vi gjør mye tungvint og lettvint i Norge fremfor andre land så greit å se litt andre ting. Og, vi har det fantastisk godt i Norge! Mange klager på turnus, men jaggu skal du lete lengre etter verre turnus enn Sverige. Auch

Anonymkode: 71dde...a0a

• Liker 2
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobber noen år i Sverige og Danmark. Da det ikke er noe problem å ta med seg lisensen dit. Samme med England. Sikkert mange andre land i Europa. Men mange land krever også at du tar test og får lisens i det lander, så mye stress der. Absolutt verdt! Vi gjør mye tungvint og lettvint i Norge fremfor andre land så greit å se litt andre ting. Og, vi har det fantastisk godt i Norge! Mange klager på turnus, men jaggu skal du lete lengre etter verre turnus enn Sverige. Auch

Anonymkode: 71dde...a0a

Hvordan ser svensk turnus ut kontra norsk? :)

Anonymkode: 2d1e1...93c

Skrevet

Er det kirurger her på KG? Hadde ikke trodd det. Ser utrolig mye opp til dere. Dere er på toppen i samfunnet. 

Anonymkode: f5e03...86e

• Liker 5
Skrevet

«Utdannet kirurg»? Avslørt der da. Du utdanner deg til lege, men spesialiserer deg til kirurg. Ingen i faget som sier «utdannet kirurg».

Anonymkode: 996c4...bfa

• Liker 14
Skrevet

Leger uten grenser? 

Anonymkode: ae3c9...9e5

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det kirurger her på KG? Hadde ikke trodd det. Ser utrolig mye opp til dere. Dere er på toppen i samfunnet. 

Alle slags mennesker oppholder seg på ulike forumer på nett. Akkurat det er vel ikke sjokkerende, er det vel?

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

«Utdannet kirurg»? Avslørt der da. Du utdanner deg til lege, men spesialiserer deg til kirurg. Ingen i faget som sier «utdannet kirurg».

Oh yes, nå tok du han! Å opprette tråd og late som at han er kirurg? Nei og nei, kirurger er ikke vanlige mennesker som oppholder seg på nettfora. 

Anonymkode: aa53b...0b9

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Alle slags mennesker oppholder seg på ulike forumer på nett. Akkurat det er vel ikke sjokkerende, er det vel?

Oh yes, nå tok du han! Å opprette tråd og late som at han er kirurg? Nei og nei, kirurger er ikke vanlige mennesker som oppholder seg på nettfora. 

Nååå, jeg har ikke sagt noe om at kirurger ikke kan oppholde seg på KG. Det kan de nok godt. Jeg påpeker derimot det faktum at man som kirurg nok aldri ville ha omtalt seg som «ferdig utdannet kirurg», fordi det ikke er en utdanning, men en spesialisering. 

• Liker 6
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kirurgutdannelsen er attraktiv den! Krever kun 6 års utdanning.

Anonymkode: fdc26...66f

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nååå, jeg har ikke sagt noe om at kirurger ikke kan oppholde seg på KG. Det kan de nok godt. Jeg påpeker derimot det faktum at man som kirurg nok aldri ville ha omtalt seg som «ferdig utdannet kirurg», fordi det ikke er en utdanning, men en spesialisering. 

Flisespikkeri. I dette tilfellet betyr "ferdig utdannet kirurg" at vedkommende er ferdig med spesialiseringen sin i kirurgi. 

• Liker 5
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flisespikkeri. I dette tilfellet betyr "ferdig utdannet kirurg" at vedkommende er ferdig med spesialiseringen sin i kirurgi. 

Enig. Det klinger ikke godt å si "jeg er nå ferdig spesialisert kirurg"!

Anonymkode: 07a98...366

• Liker 2
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

🙄

Anonymkode: a4793...e10

• Liker 10
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir flau på vegne av menneskeheten. 🙈

Anonymkode: 79d28...e7e

• Liker 11
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Det klinger ikke godt å si "jeg er nå ferdig spesialisert kirurg"!

Likefremt er det nå engang slik at «ferdig utdannet» ikke er et begrep som blir brukt når man er ferdig spesialist, sånn er det bare. 

• Liker 2
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Likefremt er det nå engang slik at «ferdig utdannet» ikke er et begrep som blir brukt når man er ferdig spesialist, sånn er det bare. 

Dette er jo ikke en universell sannhet, selv om du ikke ville brukt dette uttrykket. De jeg kjenner sier kanskje "jeg er ferdig med spesialiseringen min", men kunne like gjerne sagt "ferdig utdannet". Folk er forskjellige.

• Liker 4
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette er jo ikke en universell sannhet, selv om du ikke ville brukt dette uttrykket. De jeg kjenner sier kanskje "jeg er ferdig med spesialiseringen min", men kunne like gjerne sagt "ferdig utdannet". Folk er forskjellige.

Det er ikke hva jeg sier jeg refererer til. Men for all del, tro gjerne på denne ferdig utdannede kirurgen 🤭  

• Liker 1
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Sånn er det bare." Denne legen har tatt videreutdanning og er nå ferdig med videreutdanningen sin, ergo er han ferdig utdannet. Utdanning er fellesbetegnelse for ferdigheter/kunnskaper og det er da ikke feil å si "ferdig utdannet" når en er ferdig med spesialiseringen din. Det er ofte slik folk snakker. Din definisjon og det du tror er riktig, er ikke nødvendigvis "riktig" for andre. Uansett er det meningsløst å legge seg bort i dette. 

• Liker 5
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke hva jeg sier jeg refererer til. Men for all del, tro gjerne på denne ferdig utdannede kirurgen 🤭  

Ferdig utdannet kirurg = en kirurg som er ferdig med spesialiseringen sin. Om denne brukeren er ærlig eller ikke, spiller da vel ingen rolle. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig!! Jeg er også lege og dette er faktisk noe man ikke sier i det hele tatt. Hadde det stått: jeg er spesialist i kirurgi eller noe sånt. Dette var bare tullball. Det er vel også litt for mange og/å feil i den introen der...

Anonymkode: 49b1d...8e4

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig!! Jeg er også lege og dette er faktisk noe man ikke sier i det hele tatt. Hadde det stått: jeg er spesialist i kirurgi eller noe sånt. Dette var bare tullball. Det er vel også litt for mange og/å feil i den introen der...

Du har relativt barnslig språk og dårlig setningsoppbygning til å være lege.

Anonymkode: 8920a...f5b

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...