Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå ferdig utdannet kirurg, og har blitt anbefalt å jobbe noen år i utlandet for og tilegne meg andre perspektiver og erfaringer fra fagmiljøer utenfor Norge, er dette noe og vurdere? Noen her som har "gått" den ruten? Hvor jobbet du, hvor lenge, og hva fikk du ut av det?

Anonymkode: 93dec...c39

• Liker 2
Skrevet

Jobber noen år i Sverige og Danmark. Da det ikke er noe problem å ta med seg lisensen dit. Samme med England. Sikkert mange andre land i Europa. Men mange land krever også at du tar test og får lisens i det lander, så mye stress der. Absolutt verdt! Vi gjør mye tungvint og lettvint i Norge fremfor andre land så greit å se litt andre ting. Og, vi har det fantastisk godt i Norge! Mange klager på turnus, men jaggu skal du lete lengre etter verre turnus enn Sverige. Auch

Anonymkode: 71dde...a0a

• Liker 2
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobber noen år i Sverige og Danmark. Da det ikke er noe problem å ta med seg lisensen dit. Samme med England. Sikkert mange andre land i Europa. Men mange land krever også at du tar test og får lisens i det lander, så mye stress der. Absolutt verdt! Vi gjør mye tungvint og lettvint i Norge fremfor andre land så greit å se litt andre ting. Og, vi har det fantastisk godt i Norge! Mange klager på turnus, men jaggu skal du lete lengre etter verre turnus enn Sverige. Auch

Anonymkode: 71dde...a0a

Hvordan ser svensk turnus ut kontra norsk? :)

Anonymkode: 2d1e1...93c

Skrevet

Er det kirurger her på KG? Hadde ikke trodd det. Ser utrolig mye opp til dere. Dere er på toppen i samfunnet. 

Anonymkode: f5e03...86e

• Liker 5
Skrevet

«Utdannet kirurg»? Avslørt der da. Du utdanner deg til lege, men spesialiserer deg til kirurg. Ingen i faget som sier «utdannet kirurg».

Anonymkode: 996c4...bfa

• Liker 14
Skrevet

Leger uten grenser? 

Anonymkode: ae3c9...9e5

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev: