Gå til innhold

Er det for enkelt å bli alenemødre i Norge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes at det er altfor enkelt å bli alenemødre. Da tenker jeg på alle som kaller seg alenemødre uten å være det i praksis. De gjør det sikkert for å få sympati fra andre. Hva tenker dere?

Anonymkode: 8e4b7...38d

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enkelt? Jeg har 100% omsorg for et barn. Enkelt? Tja, noen dager er bedre enn andre🤗😅

Anonymkode: f6678...640

• Liker 16
Gjest RødeFare
Skrevet

Hva skal du gjøre for å gjøre det vanskelig? Lage lover mot samlivsbrudd? 

Skrevet

Nei. Ser heller ikke helt hvordan man skulle gjort det vanskeligere. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg er alener og får ikke støtte noen steder. Har jobb, økonomisk frihet og et godt liv. Sympati trenger jeg ikke, da jeg synes mest synd i folk som er i forhold.

Anonymkode: 23aa4...f3a

• Liker 6
Skrevet (endret)

Jeg tenker at det er fredag og at noen sikkert sitter hjemme og kjeder seg, eller føler seg dårlig eller drikker. Og så lager de innlegg som ikke gir mening. Som at det er for lett å bli alenemødre, noe de ikke er i praksis. ?  Ok... Men alt for sympati. ? 

Mye rart en skal lese her noen ganger... 

😅 bare at det ikke er fredag, men lørdag kom jeg på! )

Endret av SoWhat?
  • Liker 7
Skrevet

Eksen trodde det skulle bli enkelt, men jeg samlet dokumentasjon på at hennes triste og slitsomme historie ikke var sann. Nå er hun helgemamma isteden! Er dere ikke trygge på dama gutter, så dokumenter arbeidet dere legger ned. Barna trenger deg selvom mor hater deg!

Anonymkode: e97e1...680

• Liker 3
Skrevet (endret)

For enkelt?!?😂😅😂

Sliter som fanden og lever under fattigdoms grensen pga barnefar forlot meg som gravid 3 mnd på vei..

Endret av NoMore
  • Liker 6
Skrevet

Rent teknisk så er det vel like enkelt, eller vanskelig å bli alenemor uansett hvor du er i verden 😂

Anonymkode: c2d77...167

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Rent teknisk så er det vel like enkelt, eller vanskelig å bli alenemor uansett hvor du er i verden 😂

Det er feil. I land hvor kvinner i større grad er avhengig av mannen (les: U-land) er det vanskeligere å bli alenemor. I Norge er man derimot bare avhengig av staten. Derfor er det betydeligere enklere å bli alenemor i Norge i forhold til U-land (hvor man ikke får statlig støtte og har vansker med å leve uten en mann i huset med tanke på sikkerhet.)

• Liker 5
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er feil. I land hvor kvinner i større grad er avhengig av mannen (les: U-land) er det vanskeligere å bli alenemor. I Norge er man derimot bare avhengig av staten. Derfor er det betydeligere enklere å bli alenemor i Norge i forhold til U-land (hvor man ikke får statlig støtte og har vansker med å leve uten en mann i huset med tanke på sikkerhet.)

Nå nei du, det er nok å bli med barn og bli forlatt, det er ikke noe skilnad der 😊

• Liker 10
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja altfor lett. Pul en kar en sen lørdagskveld. Kontakt nav for stønader og dna test og innkreving av barnebidrag. Kontakt kommune for redusert barnehagebetaling og barnevernet for avlastning fordi du «er såååå alene om alt og er såååå sliten fordi far ikke gidder å stille opp». Legg deg på sofaen og slapp av. Enkel oppskrift på et luksusliv.

Anonymkode: 69165...65a

Nei når vi først har barnefri så har vi 1000 ting vi må få gjort mens vi først har barnefri,å da snakker jeg ikke om gøye ting! Alle de kjedelige tingene som må gjøres når en først har barnefri.

Anonymkode: 45270...62d

• Liker 3
Skrevet

Hva mener du med for enkelt? Hadde det vært bedre om kvinner presset seg til å leve i ulykkelige forhold bare fordi det høres bedre ut å være gift med barn? Synes du bør endre holdningene dine, og menneskesynet ditt!

• Liker 7
Skrevet

Ikke alle er frivillig alene. Min eks dro på guttetur til Asia. Kom hjem med kjøpebrud. Han ble så blendet av denne lille som elsket han så høyt. Så hjem ble splittet, jeg ser barna 40 % mindre og faren er som en 15 åring, blendet og bergtatt. Nå må han gifte seg slik at hun får oppholdstillatelse. Jeg spyr av de! Snakk om å miste hjernen på veien. Jeg var ikke mye verdt da nei. Hurra for at jeg har 100 % jobb og klarer meg selv. 

Anonymkode: 98d51...dbd

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er det du har skrevet her noe du kunne vist til din mor uten å bli flau?

Anonymkode: 29d93...ae7

Ja

Anonymkode: 69165...65a

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for diskusjon med seg selv, nedsettende innhold, latterliggjøring, brukerdebatt og svar til dette.

Perelandra, mod. 

Skrevet

Huff, ja alt for enkelt å bli alene mor. For det er noe vi alle tar valget om selv?

Jeg var godt gift, og vi fikk to godt planlagte barn. Var faktisk han som måtte mase på meg i 2 år, om å få barn. Da jeg egentlig ikke ønsket barn. Og da barn nummer 2 kom, så fristet ikke familielivet mer. Så han stakk, og ville ikke ha noe med verken meg eller barna og gjøre. Og livet er selvfølgelig bare en dans på roser, da man er helt alene med 2 barn. Jobb, studier osv, for å ta seg av barna.

Anonymkode: 51bfe...680

• Liker 7
Skrevet

Jeg skjønner ikke om du mener at det er for enkelt å gå fra hverandre eller om alenemødre har det for enkelt? 

Det er like mange alenefedre som alenemødre. Veldig mange har også en 50/50 løsning der ingen av foreldrene har krav på noe fra staten. 

Jeg er alene med to barn på 5 og 3 år fordi min forlovede døde da minste var bare noen måneder gammel. At jeg har det for enkelt som alenemor skjønner jeg er en påstand skrevet kun for å provosere. 

Anonymkode: cd73d...e70

• Liker 7
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff, ja alt for enkelt å bli alene mor. For det er noe vi alle tar valget om selv?

Jeg var godt gift, og vi fikk to godt planlagte barn. Var faktisk han som måtte mase på meg i 2 år, om å få barn. Da jeg egentlig ikke ønsket barn. Og da barn nummer 2 kom, så fristet ikke familielivet mer. Så han stakk, og ville ikke ha noe med verken meg eller barna og gjøre. Og livet er selvfølgelig bare en dans på roser, da man er helt alene med 2 barn. Jobb, studier osv, for å ta seg av barna.

Anonymkode: 51bfe...680

Hvorfor fant du ikke en partner? Da slipper du å være alenemor lenger.

Anonymkode: ab5f8...d75

• Liker 1
Skrevet
På Saturday, November 23, 2019 den 22.29, AnonymBruker skrev:

LOl! Kvinner i Norge har det selvfølgelig 1 000 000 ganger bedre enn mange andre steder i verden... 

Anonymkode: a53be...123

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...