AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #1 Skrevet 23. november 2019 Jeg synes at det er altfor enkelt å bli alenemødre. Da tenker jeg på alle som kaller seg alenemødre uten å være det i praksis. De gjør det sikkert for å få sympati fra andre. Hva tenker dere? Anonymkode: 8e4b7...38d 7
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #2 Skrevet 23. november 2019 Enkelt? Jeg har 100% omsorg for et barn. Enkelt? Tja, noen dager er bedre enn andre🤗😅 Anonymkode: f6678...640 16
Gjest RødeFare Skrevet 23. november 2019 #3 Skrevet 23. november 2019 Hva skal du gjøre for å gjøre det vanskelig? Lage lover mot samlivsbrudd?
Husholdning1 Skrevet 23. november 2019 #4 Skrevet 23. november 2019 Nei. Ser heller ikke helt hvordan man skulle gjort det vanskeligere. 4
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #5 Skrevet 23. november 2019 Jeg er alener og får ikke støtte noen steder. Har jobb, økonomisk frihet og et godt liv. Sympati trenger jeg ikke, da jeg synes mest synd i folk som er i forhold. Anonymkode: 23aa4...f3a 6
SoWhat? Skrevet 23. november 2019 #6 Skrevet 23. november 2019 (endret) Jeg tenker at det er fredag og at noen sikkert sitter hjemme og kjeder seg, eller føler seg dårlig eller drikker. Og så lager de innlegg som ikke gir mening. Som at det er for lett å bli alenemødre, noe de ikke er i praksis. ? Ok... Men alt for sympati. ? Mye rart en skal lese her noen ganger... ( 😅 bare at det ikke er fredag, men lørdag kom jeg på! ) Endret 23. november 2019 av SoWhat? 7
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #7 Skrevet 23. november 2019 Eksen trodde det skulle bli enkelt, men jeg samlet dokumentasjon på at hennes triste og slitsomme historie ikke var sann. Nå er hun helgemamma isteden! Er dere ikke trygge på dama gutter, så dokumenter arbeidet dere legger ned. Barna trenger deg selvom mor hater deg! Anonymkode: e97e1...680 3
NoMore Skrevet 23. november 2019 #8 Skrevet 23. november 2019 (endret) For enkelt?!?😂😅😂 Sliter som fanden og lever under fattigdoms grensen pga barnefar forlot meg som gravid 3 mnd på vei.. Endret 24. november 2019 av NoMore 6
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #9 Skrevet 23. november 2019 Rent teknisk så er det vel like enkelt, eller vanskelig å bli alenemor uansett hvor du er i verden 😂 Anonymkode: c2d77...167 4
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #10 Skrevet 23. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Rent teknisk så er det vel like enkelt, eller vanskelig å bli alenemor uansett hvor du er i verden 😂 Anonymkode: c2d77...167 Det er feil. I land hvor kvinner i større grad er avhengig av mannen (les: U-land) er det vanskeligere å bli alenemor. I Norge er man derimot bare avhengig av staten. Derfor er det betydeligere enklere å bli alenemor i Norge i forhold til U-land (hvor man ikke får statlig støtte og har vansker med å leve uten en mann i huset med tanke på sikkerhet.) Anonymkode: 8e4b7...38d 5
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #11 Skrevet 23. november 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er feil. I land hvor kvinner i større grad er avhengig av mannen (les: U-land) er det vanskeligere å bli alenemor. I Norge er man derimot bare avhengig av staten. Derfor er det betydeligere enklere å bli alenemor i Norge i forhold til U-land (hvor man ikke får statlig støtte og har vansker med å leve uten en mann i huset med tanke på sikkerhet.) Anonymkode: 8e4b7...38d Nå nei du, det er nok å bli med barn og bli forlatt, det er ikke noe skilnad der 😊 Anonymkode: c2d77...167 10
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #12 Skrevet 24. november 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja altfor lett. Pul en kar en sen lørdagskveld. Kontakt nav for stønader og dna test og innkreving av barnebidrag. Kontakt kommune for redusert barnehagebetaling og barnevernet for avlastning fordi du «er såååå alene om alt og er såååå sliten fordi far ikke gidder å stille opp». Legg deg på sofaen og slapp av. Enkel oppskrift på et luksusliv. Anonymkode: 69165...65a Nei når vi først har barnefri så har vi 1000 ting vi må få gjort mens vi først har barnefri,å da snakker jeg ikke om gøye ting! Alle de kjedelige tingene som må gjøres når en først har barnefri. Anonymkode: 45270...62d 3
snoren Skrevet 24. november 2019 #13 Skrevet 24. november 2019 Hva mener du med for enkelt? Hadde det vært bedre om kvinner presset seg til å leve i ulykkelige forhold bare fordi det høres bedre ut å være gift med barn? Synes du bør endre holdningene dine, og menneskesynet ditt! 7
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #14 Skrevet 24. november 2019 Ikke alle er frivillig alene. Min eks dro på guttetur til Asia. Kom hjem med kjøpebrud. Han ble så blendet av denne lille som elsket han så høyt. Så hjem ble splittet, jeg ser barna 40 % mindre og faren er som en 15 åring, blendet og bergtatt. Nå må han gifte seg slik at hun får oppholdstillatelse. Jeg spyr av de! Snakk om å miste hjernen på veien. Jeg var ikke mye verdt da nei. Hurra for at jeg har 100 % jobb og klarer meg selv. Anonymkode: 98d51...dbd 6
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #15 Skrevet 24. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er det du har skrevet her noe du kunne vist til din mor uten å bli flau? Anonymkode: 29d93...ae7 Ja Anonymkode: 69165...65a 2
Perelandra Skrevet 24. november 2019 #16 Skrevet 24. november 2019 Tråden er ryddet for diskusjon med seg selv, nedsettende innhold, latterliggjøring, brukerdebatt og svar til dette. Perelandra, mod.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #17 Skrevet 24. november 2019 Huff, ja alt for enkelt å bli alene mor. For det er noe vi alle tar valget om selv? Jeg var godt gift, og vi fikk to godt planlagte barn. Var faktisk han som måtte mase på meg i 2 år, om å få barn. Da jeg egentlig ikke ønsket barn. Og da barn nummer 2 kom, så fristet ikke familielivet mer. Så han stakk, og ville ikke ha noe med verken meg eller barna og gjøre. Og livet er selvfølgelig bare en dans på roser, da man er helt alene med 2 barn. Jobb, studier osv, for å ta seg av barna. Anonymkode: 51bfe...680 7
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #18 Skrevet 24. november 2019 Jeg skjønner ikke om du mener at det er for enkelt å gå fra hverandre eller om alenemødre har det for enkelt? Det er like mange alenefedre som alenemødre. Veldig mange har også en 50/50 løsning der ingen av foreldrene har krav på noe fra staten. Jeg er alene med to barn på 5 og 3 år fordi min forlovede døde da minste var bare noen måneder gammel. At jeg har det for enkelt som alenemor skjønner jeg er en påstand skrevet kun for å provosere. Anonymkode: cd73d...e70 7
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #19 Skrevet 24. november 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Huff, ja alt for enkelt å bli alene mor. For det er noe vi alle tar valget om selv? Jeg var godt gift, og vi fikk to godt planlagte barn. Var faktisk han som måtte mase på meg i 2 år, om å få barn. Da jeg egentlig ikke ønsket barn. Og da barn nummer 2 kom, så fristet ikke familielivet mer. Så han stakk, og ville ikke ha noe med verken meg eller barna og gjøre. Og livet er selvfølgelig bare en dans på roser, da man er helt alene med 2 barn. Jobb, studier osv, for å ta seg av barna. Anonymkode: 51bfe...680 Hvorfor fant du ikke en partner? Da slipper du å være alenemor lenger. Anonymkode: ab5f8...d75 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #20 Skrevet 25. november 2019 På Saturday, November 23, 2019 den 22.29, AnonymBruker skrev: Rent teknisk så er det vel like enkelt, eller vanskelig å bli alenemor uansett hvor du er i verden 😂 Anonymkode: c2d77...167 LOl! Kvinner i Norge har det selvfølgelig 1 000 000 ganger bedre enn mange andre steder i verden... Anonymkode: a53be...123 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå