Gå til innhold

Erfaring med barn og vondt i ryggen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har erfaring med barn så unge som 7 år, med vondt i korsryggen? 

Smertene påvirker ikke bevegelse, litt vanskelig å fastslå hvor sterke de er, men de er ikke voldsomme. De varer ikke så lenge, men det er jo litt rart?

De kommer ved sitting i samme posisjon over lengre avstander i bil, og i den ene sportsaktiviteten har driver med (skøyter). 

Vi har vært hos manuell terapeut, som sa det var låsninger og stivhet i rygg og har behandlet det én gang. Jeg antar at benlengde og evt skjevheter er undersøkt. Avsluttet hos manuell terapeut, men har klaget på vondt etter behandlingen. 

Litt usikker på hva vi bør gjøre, fastlege? 

Bare se det an? 

Vanskelig å vurdere synes jeg.. 

Anonymkode: 98325...717

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville sett det an. Og sørget for at barnet var i bevegelse. Hvis det ikke går over, ta en prat med fastlege. Greia med ryggsmerter er at det er egentlig lite å gjøre med det. 

Anonymkode: 314b5...f70

• Liker 1
Skrevet

Skoliose? Jeg slet, og sliter, med vond korsrygg og har skoliose! ingen tok tak i det i oppveksten så jeg fikk aldri hjelp for den... så ta en tur til fastlegen for en sjekk, for er det skoliose er det viktig med skikkelig tiltak og tilrettelegging og nødvendig så tidlig som mulig!

Anonymkode: 480e6...5fd

• Liker 2
Skrevet

Dersom det har vart over tid, ville jeg tatt med barnet til legen en tur. 

Anonymkode: de1de...dad

• Liker 1
Skrevet

Du drar så klart til legen,  blir undersøkt med røngten og mr. Jeg har skjev rygg. Hadde moren min tatt meg seriøst når jeg var 8 kunne ryggplagene hvert fikset på. Nå som voksen er det forseint. En manuelterapaut kan ikke hjelpe så lenge dere ikke veit årsaken til problemet. 

Anonymkode: d1d46...6b5

Skrevet

Dere som har skjev rygg, hadde dere smerter? Ble det kun funnet svar på mr/røntgen? 

Testene med sjekk av hofter og bøye-testen (?) for skoliose er tatt, og i utgangspunktet er ikke smerter første symptomer skjev rygg? 

Jeg synes jo jeg tar han ganske seriøst, men jeg er usikker på veien videre. 

Anonymkode: 98325...717

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...