Mossa Skrevet 28. mai 2005 #1 Skrevet 28. mai 2005 Hun har altså fått kuler nedover hele ryggraden, på størrelse med små erter. Det kan kjennes ut som masse stikk...men de har altså vært der nå i over 14 dager. Det virker ikke som de klør eller gjør vondt. De er heller ikke røde eller irriterte. Hun er i topp form ellers. Har snakker med vet. allerede den dagen vi oppdaget det og for noen dager siden, men han mente det måtte være stikk hun hadde fått. Men de går jo ikke bort!! Og nå begynner jeg å bli redd! Noen som har hatt dyr med lignende plager? Eller ideer på hva det kan være? (matmor er nå meeeget bekymret...selv om vet. tar det med knusende ro!!)
Ciara Skrevet 28. mai 2005 #2 Skrevet 28. mai 2005 Ta henne med til veterinæren. Selv om veterinæren tar det med ro foreløpig, så er det alltid godt å få roet nervene og vite 100% sikkert hva det er for noe
karisjima Skrevet 28. mai 2005 #3 Skrevet 28. mai 2005 Det høres ut som små svulster, ikke nødvendigvis ondartede. Helst små lipomer (fett klumper, ufarlige). Min hund har nettopp fjernet en haug med sånne. De blir bare fjernet hvis de er til plage for hunden. Men jeg råder deg til å ta hunden med til vetrinæren uannsett.
Cherie Skrevet 29. mai 2005 #4 Skrevet 29. mai 2005 Min hund ser ut som en slagmark unner i det gresset kommer. Det er noe i det hun reagerer på. Det kan kanskje være noe sånt hunden din reagerer på? Har du nettopp byttet for? allergi .... Ellers kan det være cyster o.l. Min har tre meget små på ryggen og vet sa vi skulle la dem være så lenge hunden ikke bryr seg om dem ... vet en gang til er nok smart
Mossa Skrevet 30. mai 2005 Forfatter #5 Skrevet 30. mai 2005 Har snakket med vet. Vi har smurt hydrokortison på "stikkene" men det skjer ingen ting. De burde da virkelig bli bedre etter flere dager med smøring!! Jeg har ikke byttet for. Og det er så himla mange kuler, rundt 50...kanskje mer. Kanskje det er noe hun reagerer på!? Men så er det å finne ut hva, når vet. tviholder på at det bare er stikk. Jaja...vi får avvente og heller ta kontakt med vet. nok en gang dersom det ikke skjer saker i løpet av uka.
Cherie Skrevet 30. mai 2005 #6 Skrevet 30. mai 2005 ligger hunden din mye i gresset? hva med reveskabb?
smidja Skrevet 31. mai 2005 #7 Skrevet 31. mai 2005 Jeg hadde prøvd en annen veterinær. Greit å dobbeltsjekke. Vi har akkurat operert vår hund for en cyste på str med en plomme. Hun har hatt den lenge, den begynte som liten. Hver gang jeg var hos veterinæren med henne for andre ting, så spurte jeg om den. Og fikk til svar at den var bare en fettkul og ikke noe å bry seg om. Nå fant vi altså en kul under magen hennes, og tok henne derfor til en veterinær. Siden vi har flyttet, reiste vi nå til en annen enn den vi brukte før. Og han opererte cysten vekk med en gang og sa at den var ikke farlig for henne, men ubehagelig.
Mossa Skrevet 31. mai 2005 Forfatter #8 Skrevet 31. mai 2005 ligger hunden din mye i gresset? hva med reveskabb? Hun springer ut&inn hele dagen. Eeeelsker å grave og rulle seg i alt som kan rulles i. Inkludert gress. Reveskabb...blir det klumper av det? Trodde det var mer røyting/snauflekker!? Men jeg skal ta henne med til en annen vet. på fredag. Så får vi noen andres synspunkter også. Da kanskje slår jeg meg bedre til ro med svaret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå