AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #1 Del Skrevet 23. november 2019 Hei! Pga jeg har en dårlig fastlege (en jeg ikke stoler ordentlig på) så velger jeg å forsøke meg privat. Jeg skulle tatt en celleprøve, samtidig som at jeg skulle tatt opp en ekstremt uregelmessig syklus og en del smerter. Noen som vet om dette vil bli dyrt ved å gå privat? Altså at det vil koste mye mer enn en "vanlig" konsultasjon, som koster mellom 1500-2000 kroner alt etter hvor en er. Ser jo på prislistene, men det står det eks celleprøve: 1550 kr, så står det undersøkelse av.... xxx kr. Må jeg da betale for eventuelt begge, eller kan en få en samlet pris på dette,så lenge en bruker samme timen på dette. Vet det helt sikkert er forskjellig fra plass til plass, men ønsker å høre erfaringer fra dere som har gått privat med flere problemproblemstilinger, helst i Trondheim. Anonymkode: f1248...e77 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #2 Del Skrevet 23. november 2019 Hvorfor ikke be fastlegen din henvise deg til gynekolog? Anonymkode: 62e6f...9af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #3 Del Skrevet 23. november 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor ikke be fastlegen din henvise deg til gynekolog? Anonymkode: 62e6f...9af Det tar gjerne en halv evighet å få time hos gynekolog offentlig. TS, ring å hør du. Jeg har betalt ca 1300 for en innvendig undersøkelse med ultralyd og celleprøve, men det varierer nok litt med priser. Anonymkode: a1d72...9d1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #4 Del Skrevet 23. november 2019 Jeg tror ikke dette vil koste mer enn en vanlig konsultasjon. Hvorfor skulle det det? Tipper det vil koste ca 1500, og det mener jeg det er verdt (og jeg har vært mye til privat gynekolog). Anonymkode: e9a86...1bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 23. november 2019 #5 Del Skrevet 23. november 2019 Ryddet for injurie. _popcorn_, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #6 Del Skrevet 23. november 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor ikke be fastlegen din henvise deg til gynekolog? Anonymkode: 62e6f...9af Fordi det er egentlig en fastlegeoppgave, og alle mener så mye om å gå til offentlig gyn, når det er noe slik "lite". Men også som nevnt under deg, fordi det tar en halv evighet å få time, og jeg føler ikke for å måtte vente så lenge, da jeg har et håp å gå det sjekket før jeg eventuelt forhåpentligvis blir gravid Ts Anonymkode: f1248...e77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #7 Del Skrevet 23. november 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke dette vil koste mer enn en vanlig konsultasjon. Hvorfor skulle det det? Tipper det vil koste ca 1500, og det mener jeg det er verdt (og jeg har vært mye til privat gynekolog). Anonymkode: e9a86...1bc Takk. Var det jeg tenkte, ble bare usikker ettersom det står så forskjellig, og jeg aner ikke hvor lang tid noe slik vil ta osv, kun vært hos gyn en gang for en del år siden utenom i svangerskapet for 2 år siden ca. Absolutt verdt 1500 kr. Men om det ville vært 1500 kr+1500 kr for en annen ting osv, ville det raskt blitt dyrt Anonymkode: f1248...e77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #8 Del Skrevet 23. november 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det tar gjerne en halv evighet å få time hos gynekolog offentlig. TS, ring å hør du. Jeg har betalt ca 1300 for en innvendig undersøkelse med ultralyd og celleprøve, men det varierer nok litt med priser. Anonymkode: a1d72...9d1 Skal undersøke litt. Takk for svar 🙂 Anonymkode: f1248...e77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K1970 Skrevet 23. november 2019 #9 Del Skrevet 23. november 2019 Jeg betaler 1500 for evnt blodprøver og celleprøve, inkl innvendig ultralyd og grundig sjekk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #10 Del Skrevet 23. november 2019 Du risikerer at de kun tar enn problemstilling per time. Gikk privat for å få spiral og samtale om vaginisme, og det ble litt for mye for en time. Ville ringt de ulike klinikkene og hørt. Anonymkode: 9eda3...759 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 23. november 2019 #11 Del Skrevet 23. november 2019 Jeg går til privat gyno for kontroll og celleprøve (sånn standardopplegg hvert tredje år) fordi jeg ikke vil at fastlegen skal gjøre det, og henvisning i det offentlige tar en evighet. Jeg betaler sånn ca. 1700 kr. Jeg syntes det er verdt det. Spesielt fordi jeg syntes gyno er ekstremt ubehagelig, og med kprt ventetid slipper jeg å grue meg lenge. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #12 Del Skrevet 24. november 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Du risikerer at de kun tar enn problemstilling per time. Gikk privat for å få spiral og samtale om vaginisme, og det ble litt for mye for en time. Ville ringt de ulike klinikkene og hørt. Anonymkode: 9eda3...759 Er det jeg frykter, at en må ta flere runder, eller betale for hver ting kan ringe å høre 🙂 Anonymkode: f1248...e77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #13 Del Skrevet 24. november 2019 8 timer siden, Alice123 skrev: Jeg går til privat gyno for kontroll og celleprøve (sånn standardopplegg hvert tredje år) fordi jeg ikke vil at fastlegen skal gjøre det, og henvisning i det offentlige tar en evighet. Jeg betaler sånn ca. 1700 kr. Jeg syntes det er verdt det. Spesielt fordi jeg syntes gyno er ekstremt ubehagelig, og med kprt ventetid slipper jeg å grue meg lenge. Samme her, nå er det 3 år siden, og et svangerskap siden sist. Så på høy tid nå Anonymkode: f1248...e77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #14 Del Skrevet 24. november 2019 Ring og spør hvor mye tid som er satt av per time, og om du eventuelt bør bestille dobbelttime. Anonymkode: d8658...e41 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #15 Del Skrevet 24. november 2019 Hvorfor tar ikke bare folk celleprøve hos fastlegen? Evigheter for time hos gynekolog offentlig? Jeg ble henvist gjennom fastlegen og fikk time 2 uker senere. Hadde selvfølgelig dratt til privat å fått time raskere om det hastet... Anonymkode: 4bd2c...0bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 24. november 2019 #16 Del Skrevet 24. november 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor tar ikke bare folk celleprøve hos fastlegen? Evigheter for time hos gynekolog offentlig? Jeg ble henvist gjennom fastlegen og fikk time 2 uker senere. Hadde selvfølgelig dratt til privat å fått time raskere om det hastet... Anonymkode: 4bd2c...0bd Jeg vil ikke gjøre det hos fastlegen fordi jeg vil ha kvinnelig gyno, og fastlegen min er en mann på 60 år. Han er en fantastisk fastlege, så det er ikke aktuelt å bytte lege. Jeg har blitt henvist til offentlig gyno før, med to måneders venteliste. Folk har vel mange forskjellige, velbegrunnede årsaker til at de tar det privat og ikke hos fastlege/offentlig gyno. Det er ingen som syntes det er gøy å bruke 1500-2000 kr på et legebesøk, men vi vurderer det sånn at det er bedre enn alternativet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #17 Del Skrevet 24. november 2019 6 minutter siden, Alice123 skrev: Jeg vil ikke gjøre det hos fastlegen fordi jeg vil ha kvinnelig gyno, og fastlegen min er en mann på 60 år. Han er en fantastisk fastlege, så det er ikke aktuelt å bytte lege. Jeg har blitt henvist til offentlig gyno før, med to måneders venteliste. Folk har vel mange forskjellige, velbegrunnede årsaker til at de tar det privat og ikke hos fastlege/offentlig gyno. Det er ingen som syntes det er gøy å bruke 1500-2000 kr på et legebesøk, men vi vurderer det sånn at det er bedre enn alternativet. Ja da forstår jeg deg selvsagt. To måneder var drøyt lenge? Hadde selv dratt til en privat koste hva det koste vil, om jeg følte at den offentlige gynekologen jeg gikk til ikke var behagelig å gå til. Anonymkode: 4bd2c...0bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #18 Del Skrevet 26. november 2019 På 24.11.2019 den 17.40, AnonymBruker skrev: Hvorfor tar ikke bare folk celleprøve hos fastlegen? Evigheter for time hos gynekolog offentlig? Jeg ble henvist gjennom fastlegen og fikk time 2 uker senere. Hadde selvfølgelig dratt til privat å fått time raskere om det hastet... Anonymkode: 4bd2c...0bd Jeg ønsker ikke å gå til fastlegen for en celleprøve og andre ting pga legen min, har prøvd å bytte lenge, men alle fastlegene her er opptatt og stått på venteliste i et år ca. Og fastlegen jeg har stoler jeg ikke på, en mann i 30-årene som er verdensmester og ikke hører på meg når jeg forteller om mine symptomer. Jeg har flere ganger bedt om en annen lege på legekontoret tidligere for å slippe han. Men nå kan jeg ikke bytte,for jeg har fått "kranglet" til meg videre utredning og henvisning til sykehus for noe annet. Også er det vanskelig å bestille time,jeg kan bestille time via nettet, men da får jeg kun til fastlegen, og det å ringe legekontoret i åpningstiden er vanskelig, da jeg kun har pausen min ledig, da er det pausestengt der også, og jeg kommer ikke fra jobben lenge nok til at jeg kan ringe mens jeg jobber, da jeg i værstefall ender med å stå i tlfkø i 30 minutter. Det handler rett og slett om tillitt. Mye jeg kan ta opp med legen selv om ikke tilliten er der, men akkurat underlivet mitt får han ikke undersøke. Anonymkode: f1248...e77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #19 Del Skrevet 26. november 2019 Bestilte time på fredag og fikk time mandagen etter. Den eneste gynekologen i byen er privat så her går alle til henne. Fordelen er at man kan snakke om problematikk, utfordringer osv i forkant av prøven og i tillegg tas det ultralyd hvor livmor og eggstokker sjekkes. Koster 1000 kroner. Liten by på Sørlandet om du lurer 😊 Anonymkode: e86a6...85c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2019 #20 Del Skrevet 26. november 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ønsker ikke å gå til fastlegen for en celleprøve og andre ting pga legen min, har prøvd å bytte lenge, men alle fastlegene her er opptatt og stått på venteliste i et år ca. Og fastlegen jeg har stoler jeg ikke på, en mann i 30-årene som er verdensmester og ikke hører på meg når jeg forteller om mine symptomer. Jeg har flere ganger bedt om en annen lege på legekontoret tidligere for å slippe han. Men nå kan jeg ikke bytte,for jeg har fått "kranglet" til meg videre utredning og henvisning til sykehus for noe annet. Også er det vanskelig å bestille time,jeg kan bestille time via nettet, men da får jeg kun til fastlegen, og det å ringe legekontoret i åpningstiden er vanskelig, da jeg kun har pausen min ledig, da er det pausestengt der også, og jeg kommer ikke fra jobben lenge nok til at jeg kan ringe mens jeg jobber, da jeg i værstefall ender med å stå i tlfkø i 30 minutter. Det handler rett og slett om tillitt. Mye jeg kan ta opp med legen selv om ikke tilliten er der, men akkurat underlivet mitt får han ikke undersøke. Anonymkode: f1248...e77 Ja da forstår jeg deg godt. Hvis du ikke er komfortabel, ikke har tilliten der 100 % og det i tillegg handler om underlivet ditt så forstår jeg du vil til en privat gynekolog. Jeg er veldig heldig å har en kvinnelig lege som jeg kan fortelle alt til og som har tatt cellepøve av meg flere ganger så jeg har sluppet unna de skyhøye prisene hos en privat gynekolog.. Jeg ser at veldig mange her mener det så himla lang tid å bli henvist til en gynekolog? Jeg må ha vært utrolig heldig siden jeg fikk time knapt 2 uker etter jeg spurte legen om henvisning. Kan ikke skjønne at noen må vente opp til 7 uker på en offentlig gynekolog ved henvising? Kanskje i Oslo, men.. I verste fall for at det skal bli billigere for deg så kan du måtte bite i det sure eple og ta celleprøve hos fastlegen for deretter å be om henvising til en gynekolog pga andre spørsmål du har. Jeg betalte ca 480 kr for innvendig undersøkelse + konsultasjonen. Vet at det ikke er ideelt for deg siden du sa du ikke var komfortabel med fastlegen din i utgangspunktet, men det er den måten det blir billigst på i så fall. Anonymkode: 4bd2c...0bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå