AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #1 Skrevet 23. november 2019 Jeg skal gå julebord med en kjole som ligner denne: http://www.winkitstudios.com/line-of-oslo-blå-tingeling-kjole-dameverdifullhelt-stilig-p-3945.html Den er ganske kort så tett strømpebukse er er must, men hvilken farge? Sort? Og hva med sko, smykker, veske? Noen flinke her inne som vil komme med tips ? Jeg er i slutten av 30-årene Anonymkode: 83415...c7b
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #2 Skrevet 23. november 2019 et belte for å lage midje kanskje Anonymkode: ed288...ff6 1
Sparkling_Pink Skrevet 23. november 2019 #3 Skrevet 23. november 2019 Svarte ugjennomsiktige strømpebukser er helt fint til en slik kort kjole. Svart truse i tanga uten sømmer eller svart hold in som går noe ned over lårene, for å hindre uhell om noen titter opp under kjolens korte kant. Ellers er det vanskelig å si hva du har og hva som passer kroppen din og kjolen. Om kjolen skinner litt kan godt dette hentes opp igjen i skoene og dinglende blings i ørene. Halvlange trompetermer på kjolen gjør at machende bling i bling rundt handleddene dine er mer iøyefallende enn smykke i halsen. Om du har litt bysse kan du vurdere å droppe veksa og stikke de mest nødvendige tingene inn i bh - en. Jeg er ikke nødvendigvis enig i Anonym over at et belte i midja kan gjøre seg... kjolens fassong og fall utgjør mye av dens eleganse, og slike kjoler kan selv om de henger rett, være avslørende på minste antydning av mage. Midja blir antydet i bevegelse i hvordan tøyet faller over kroppen. En underkjole vil kunne være med på å få det hele hengende enda penere. 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #4 Skrevet 23. november 2019 Takk for svar! Jeg har ikke lyst å bruke belte. Syntes ikke at jeg ser bomsete ut uansett, siden den er såpass kort. Jeg er normalt slank (str M) og syntes at skjørtelengden får være det som viser kropp. Hadde den vært utringet eller tettsittende hadde jeg ikke vært komfortabel med at den var så kort. Jeg er veldig usikker på strømpebukse, men ja, det må jo bli en sort tett. Sånn i utgangpunktet syntes at mørkeblått og sort kan være litt vanskelig, men det funker kanskje siden kjolen er i velur. Min kjole er ikke akkurat den jeg linket til, men veldig lik. Det som er litt ulikt er avslutningen på ermene. Takk for trusetips! Tror absolutt at en "bombesikker" bokser som bare ser ut som forsterkningsdelen til strømpebuksen vil være bra. Det er egentlig ikke det at den er så kort som er utfordringen (den er ikke SÅ kort), men det er en del vidde i skjørtet som kan være litt utfordrende ifht lengden. Takk for innspill! Anonymkode: 83415...c7b
Bygdedyret Skrevet 23. november 2019 #5 Skrevet 23. november 2019 Jeg ville gått på Lindex og kjøpt ei strømpebukse i 60 den, kanskje til og med 40. Ikke helt tynn men ikke helt tett som en vevd bomullstrømpebukse liksom. Lindex har veldig godt utvalg i farger så jeg ville kjørt på med en i så lik farge som kjolen som mulig, det vil gi en illusjon av at du er lenger. Blir mer elegant syns jeg, enn at det blir oppstykket i forskjellige farger. (Jeg er ikke så glad i sort og mørkeblå da, syns det blir feil). Ville gått for sko i og veske i nude, med enkle øredobber og et enkelt, feminint smykke i gull 😊👍🏼 Løse og ledige bølger i håret vil nok falle veldig fint og naturlig med fallet i kjolen 1
Djungelvrål Skrevet 23. november 2019 #6 Skrevet 23. november 2019 Ville hatt hudfarget strømpebukse i halvblank kvalitet i max 15 denier, også vill jeg hatt nude pumps, da kommer beina dine til å se milelange ut. Ha sort, sølv eller beige veske til. Kjør på med bling i ørene. https://www.zalando.no/damesko-pumps/_beige/?pattern=ensfarget&shoe_toecap=spiss Disse var rålekre og sååå rimelige, men obs New Look kan være litt store i str.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #7 Skrevet 24. november 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: et belte for å lage midje kanskje Anonymkode: ed288...ff6 Eh... Man kan ikke sette belte på en sånn kjole. Det blir ikke pent! Ellers kan kjolen styles på mange måter, det kommer an på hvilken stil du foretrekker/ hvilken anledning det er Jeg har nesten lik kjole, og har brukt den på disse måtene. (jeg ville alltid valgt svarte sko/ strømpebukse, vesken kan godt være i en annen farge. Lakkèr gjerne neglene i en lekker farge også) 1) Svart strømpebukse (tynn til festbruk), Dr.Martens el.l. på bena, store armbånd/ ringer, en litt røff skulderveske. Rufsete frisyre. 2) Blonde-strømpebukse, svarte ballerinasko, smal choker rundt halsen og ellers enkle smykker, enkel liten veske. 3) Svart strømpebukse, pumps el.l. med høye heler, oppsatt hår, fine øredobber og ringer, pen liten veske (helst en clutch) Anonymkode: 5d0de...301 1
Perelandra Skrevet 24. november 2019 #8 Skrevet 24. november 2019 13 timer siden, Bygdedyret skrev: Jeg ville gått på Lindex og kjøpt ei strømpebukse i 60 den, kanskje til og med 40. Ikke helt tynn men ikke helt tett som en vevd bomullstrømpebukse liksom. Lindex har veldig godt utvalg i farger så jeg ville kjørt på med en i så lik farge som kjolen som mulig, det vil gi en illusjon av at du er lenger. Blir mer elegant syns jeg, enn at det blir oppstykket i forskjellige farger. (Jeg er ikke så glad i sort og mørkeblå da, syns det blir feil). Ville gått for sko i og veske i nude, med enkle øredobber og et enkelt, feminint smykke i gull 😊👍🏼 Løse og ledige bølger i håret vil nok falle veldig fint og naturlig med fallet i kjolen Enig med deg her. Jeg ville også gått for strømpebukse i en farge så lik kjolen som mulig. Både Lindex og KappAhl har fargede strømpebukser. Når det gjelder sko, tror jeg sølvfargede ville vært fint, særlig hvis de matches med sølvsmykker og kanskje også veske med sølvdetaljer. 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #9 Skrevet 24. november 2019 Ikke bruk svart strømpebukse. Bruk blå, lilla/plomme eller hudfarget. Anonymkode: 228de...6a5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå