Gå til innhold

Mann som ikke tåler kritikk angående oppdragelse.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei 

Jeg synes mannen min har blitt vanskelig å ha med å gjøre, og jeg vet ikke helt hvordan jeg burde håndtere dette for å ikke gå på veggen. Han var ikke slik før! 

- når jeg sier nei til datteren vår på to, skal han motsi meg foran henne, "la henne!", sier han. Dette gjelder ting hvor det er viktig. 

- blir sur når jeg sier at han ikke får gi henne milkshake til middag. 

- tilbyr henne godteri, brus osv når vi har skjerpet slike ting nettop pga hull i tanna.. 

- går frem som et dårlig eksempel og latterliggjør andre barn (see han har ikke klææær!), lar henne oppføre seg dårlig hos andre fordi de andre barna oppfører seg slik. 

- herjing som et leggerutine ikke er helt innafor (ikke like alvorlig som de andre tingene, men likevel) 

Jeg har prøvd å si ifra på en ikke anklagene og konstruktiv måte, men han blir jo så sint! Dette er ting som jeg synes er ganske viktig å ta tak i.. Han var veldig åpen og samarbeidsvillig før, men nå er han ikke det. Han sier jeg bestemmer alt og er sint for det, men grunnen til at jeg gjør det er rett og slett fordi jeg er redd hun skal ta skade av disse tingene.. 

Han tar jo ansvar som en forelder skal, og jeg kan selvsagt la henne være med ham når jeg ikke er der, men det er disse tingene jeg nevner ovenfor som jeg mener han burde tåle at jeg vil bemerke.. 

Hva burde jeg gjøre? 

Anonymkode: 6a86b...08e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klarer du å vinkle det til at du valgte han fordi han minner så mye om din far som var streng på en god måte og at du som hans datter har gode minner om foreldrene dine sammen? Husk også at døtre faktisk velger menn som er like sin far 😉 God pappa = god mann for datteren en dag. 
(Nei jeg vet ikke helt om dette er en sannhet, har ikke kilder. Men det kan få han til å tenke på konsekvensene) Jeg tror bare ikke mer mas funker på enkelte, hvis de har gått lei...

Anonymkode: a67bf...7a6

Skrevet

Man må være smart, for å nå inn til en mann når ting går litt på skeiva. Virker som enkelte menn bare tar alt som mas, og derfor ikke er mottakelige for tilbakemeldinger.

Jeg bruker å ta en prat utenfor situasjonen. Og lar den være kitt åpen, sånn at begge kommer med ting vi er opptatt av. Og så må man kompromisse. Å bli enige om å ikke overkjøre hverandre foran ungen må være nummer 1. Så får de andre tingene komme etter hvert 

Anonymkode: 461ec...787

• Liker 1
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klarer du å vinkle det til at du valgte han fordi han minner så mye om din far som var streng på en god måte og at du som hans datter har gode minner om foreldrene dine sammen? Husk også at døtre faktisk velger menn som er like sin far 😉 God pappa = god mann for datteren en dag. 
(Nei jeg vet ikke helt om dette er en sannhet, har ikke kilder. Men det kan få han til å tenke på konsekvensene) Jeg tror bare ikke mer mas funker på enkelte, hvis de har gått lei...

Han ligner veldig lite på pappaen min dessverre, pappa er vel en av de mest perfekte menneskene som lever idag. 

Men jeg kan faktisk si noe slik, at de positive egenskapene jeg falt for, er de jeg er glad i. Når vi kan snakke og være åpne for hverandre. Ydmykhet osv.. 

At det er trist at han reagerer negativt, og at jeg skal gå rundt for å være redd når han kjører for fort, så han ikke blir såret. 

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man må være smart, for å nå inn til en mann når ting går litt på skeiva. Virker som enkelte menn bare tar alt som mas, og derfor ikke er mottakelige for tilbakemeldinger.

Jeg bruker å ta en prat utenfor situasjonen. Og lar den være kitt åpen, sånn at begge kommer med ting vi er opptatt av. Og så må man kompromisse. Å bli enige om å ikke overkjøre hverandre foran ungen må være nummer 1. Så får de andre tingene komme etter hvert 

Anonymkode: 461ec...787

Jeg får kanskje prøve det, men da var det en krangel som varte i to uker.. Har du noen tips til hvordan man tråkker på eggeskall uten å knuse dem..? 

Jeg pleier ofte å la ting bare gå til dundas, for en lærer jo av egne feil..? Men når det gjelder datteren vår, er det veldig vanskelig. Jeg prøver å synke skuldrene, ta det med ro osv, men alt føles vanskelig og negativt nå, og dattera mi er det eneste lyspunktet jeg har i livet, og morsrollen er det eneste jeg føler jeg har glede i.. Også skal han gjøre det vanskelig.. Vet jeg høres fæl ut, men slik er det 

• Liker 1
Skrevet

Mannen din kan ikke ha barn, han vanskjøtter. Å fortsette gi sukker når barnet har slitt med hull i tennene er barnemishandling. 

Anonymkode: 26031...455

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mannen din kan ikke ha barn, han vanskjøtter. Å fortsette gi sukker når barnet har slitt med hull i tennene er barnemishandling. 

Ja, hva sier barnevernet da mon tro? Her blir det omsorgsovertakelse? 

Anonymkode: fb9e1...ada

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tannlegen mente det kom av ammingen, men brus i tide og utide har nok en del med det hullet å gjøre, så jeg satte inn strenge tiltak som han ikke er enig i.. Barnet klager ikke:) Spør ikke engang etter sånt..Fordi resten av familien hans synes det er finfint med sukker hele døgnet. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tannlegen mente det kom av ammingen, men brus i tide og utide har nok en del med det hullet å gjøre, så jeg satte inn strenge tiltak som han ikke er enig i.. Barnet klager ikke:) Spør ikke engang etter sånt..Fordi resten av familien hans synes det er finfint med sukker hele døgnet. 

Er far norsk?

• Liker 1
Skrevet

Kanskje lurt å ta en tur på familievernsenteret. 

Skrevet

Det er ikke tilfeldigvis en far fra Pakistan? Har hørt at de er sukkernarkomane til tusen der nede.. 

Anonymkode: d0b2e...b2a

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eller ikke... 

Anonymkode: 62a5f...4ff

Skrevet

Far er født i Norge, men har utenlandsk bakgrunn. Grunnen til at jeg faktisk svarer på det, er fordi at det er en del land hvor det konsumeres sinnsykt mye sukker i enhver situasjon, og han er fra et av disse landene. Samtidig har han en familie som har disse vanene. 

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje lurt å ta en tur på familievernsenteret. 

Hva kan de gjøre..? Kan helsestasjonen også bidra..? Virker som han ikke vil ta til seg noe fra folk han har bestemt seg for å være uenig med. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...