Gå til innhold

De som reagerer så sterkt på at noen oppgir "livets harde skole" som utdanning

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

på sosiale medier. Hva kan grunnen være til at de reagerer som de gjør? Mindreverdighetskomplekser?

Endret av Husholdning1
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mindreverdighet i forhold til hva? Alle går jo livets skole uansett om man har høyere utdannelse eller ikke. 

Anonymkode: a0a19...db2

• Liker 40
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mindreverdighet i forhold til hva? Alle går jo livets skole uansett om man har høyere utdannelse eller ikke. 

Anonymkode: a0a19...db2

Aner ikke. En årsak må det jo ha.

Skrevet

Folk liker jo å ha noen å se ned på, ellers er de jo ikke noe bedre selv. 

Anonymkode: 04bb7...95a

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er en grei måte å varsle samfunnet om at man er en narkoman alkoholiker som har vært fengslet størstedelen av livet. Tenker jeg. 

Anonymkode: cb313...23a

Mener du med dette å si at du tenker de som reagerer på brukere som oppgir dette som utdanning er rusmisbrukere som har sittet fengslet?

• Liker 3
Skrevet

Når jeg ser at folk oppgir livets harde skole som utdanning ser jeg for meg at de har hatt et vanskelig liv. Hvorfor skulle jeg fått mindreverdighetskomplekser i forhold til det?

Anonymkode: 0b80b...a7f

• Liker 26
Skrevet
1 minutt siden, Husholdning1 skrev:

Mener du med dette å si at du tenker de som reagerer på brukere som oppgir dette som utdanning er rusmisbrukere som har sittet fengslet?

Jepp. 

Anonymkode: cb313...23a

• Liker 2
Skrevet

Vet ikke,men har hørt noen reaksjoner som går  at de som skriver at utdannelsen deres er 'livets harde skole',fremstiller seg selv som et selvmedlidende  offer.

Anonymkode: b49c8...e72

• Liker 22
Skrevet

For meg høres det ut som: Jeg har ingen formell utdanning, men jeg har hatt et vanskelig og fælt liv. Men i virkeligheten så kan også de som har lang utdanning ha hatt et vanskelig liv de også. Er ikke sånn at utdanning er en garanti for et lykkelig liv, selv om utdanning jo gir enkelte fordeler i livet. 

Anonymkode: 5f001...2d6

• Liker 24
Skrevet

Det har vel gått litt sport i å latterliggjøre denne betegnelsen dessverre. Men det kan jo bety så mangt. Det trenger overhodet ikke bety kriminell narkoman.

Anonymkode: 1b974...f17

• Liker 10
Skrevet

Fordi det blir da naturlig å tenke at disse personene stemmer på FrP. Jeg har riktignok ikke studert dette vitenskapelig, men mistenker en korrelasjon.

Anonymkode: 9f214...ea5

• Liker 36
Skrevet

Her var det mange uvitende med fordommer ute å går. Skam dere.

• Liker 8
Skrevet

Å reagere negativt sterkt på uskyldige ting andre gjør, kan være et tegn på mindreverdighetskomplekser eller at de har noe problem.

• Liker 3
Skrevet

Folk som har sittet fengslet og kommet seg ut av rusmisbruk m.m har sikkert mye mer verdifull erfaring enn de fleste middelmådige nek som stemmer AP og er født med sølvskje i munnen.

Anonymkode: 8f584...61b

• Liker 8
Skrevet

Kanskje det er en slags hedersbetegnelse blant folk som faktisk har vært ute i et hardt liv på diverse måter, men som har klart seg tross alt? Trenger ikke å ha vært fengselsfugl og narkoman for å ha hatt mye motgang i livet. Jeg har ikke noen problemer med en sånn betegnelse. 

Anonymkode: 06d33...360

• Liker 3
Skrevet

"Livets harde skole" er for meg synonymt med taper, en som har null ambisjoner i livet.

Anonymkode: 91582...406

• Liker 41
Skrevet

Irriterer meg kanskje litt at de som oppgir livets (knall)harde skole ser ned på oss vanlige. Akkurat som at vi ikke har opplevd svik, sorg, ondskap osv. 

Anonymkode: 8af83...879

• Liker 26
Skrevet

Alltid tenkt det var de uten utdannelse jeg da 🤔

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...