AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #1 Skrevet 23. november 2019 Tjenesteoppsett på jobben min ringte meg nettopp, antakeligvis for å spørre om jeg kan jobbe nattevakt ikveld. De ringte for en halvtime siden, og jeg venter gjester ikveld så kan dessverre ikke bistå. Men jeg så ikke før nå at de ringte.. Jeg regner med de har funnet noen til nå, men er det egentlig vanlig å ringe opp igjen en halvtime senere for å meddele at jeg ikke kan ikveld? Eller kan jeg bare la det gå? Anonymkode: 5b44a...a8e
Tran09 Skrevet 23. november 2019 #2 Skrevet 23. november 2019 Ring du, det er vanlig. Så får kveldsvaktene avklart om du kan eller ei 😊 8
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #3 Skrevet 23. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tjenesteoppsett på jobben min ringte meg nettopp, antakeligvis for å spørre om jeg kan jobbe nattevakt ikveld. De ringte for en halvtime siden, og jeg venter gjester ikveld så kan dessverre ikke bistå. Men jeg så ikke før nå at de ringte.. Jeg regner med de har funnet noen til nå, men er det egentlig vanlig å ringe opp igjen en halvtime senere for å meddele at jeg ikke kan ikveld? Eller kan jeg bare la det gå? Anonymkode: 5b44a...a8e Greit du sier i fra ar du ikke kan. Anonymkode: bdcc3...31b 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #4 Skrevet 23. november 2019 Jeg hadde bare latt det gå. De trenger å få tak i folk, og ikke bli oppringt av folk som ikke kan. Anonymkode: 7bd22...6e4 5
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #5 Skrevet 23. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde bare latt det gå. De trenger å få tak i folk, og ikke bli oppringt av folk som ikke kan. Anonymkode: 7bd22...6e4 Jeg tenker litt det samme.. jeg skjønner jo hva det dreier seg om når de ringer så sent en lørdagskveld. Hadde jeg kunnet jobbe hadde jeg såklart ringt opp i igjen, men føler meg litt dum hvis jeg ringer opp kun for å meddele at jeg ikke kan Anonymkode: 5b44a...a8e 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #6 Skrevet 23. november 2019 Hadde ikke ringt tilbake. Er det fullstendig krise så ringer de en gang til. Anonymkode: fc055...2ad 5
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #7 Skrevet 23. november 2019 Ringer du opp igjen, risikerer du å bli beordret om de ikke har funnet noen andre i mellomtiden (evt. at ingen andre tok telefonen heller), så jeg ville ventet litt hvertfall. For blir du beordret, så må du avlyse alt annet i kveld og stille på jobb. Høres kanskje litt kynisk ut å tenke sånn, men i dagens arbeidsliv der de fleste arbeidssteder er skåret inn til beinet med tanke på bemanning, så må man ta vare på seg selv i blant. Sier ikke at man skal være utilgjengelig alltid (da kan man risikere å bli ansett som en arbeidstaker som ikke tar i et tak ekstra når det trengs), men når man har andre planer og venter gjester, så må man verne om sin egen tid. Så kan du heller ringe opp igjen neste gang når du ikke har noen spesielle planer (og det da ikke er noen krise å stille på jobb på kort varsel). Anonymkode: 91743...f08 6
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #8 Skrevet 23. november 2019 Det er utrolig greit for den som sitter å ringer rundt å få en bekreftelse på at du ikke kan, så de kan stryke deg fra lista. Hvis du ikke gir lyd fra deg vil de fortsatt ha deg i bakhodet fordi «det kan jo hende hen ikke har sett meldingen enda». Hvis alle andre svarer nei, og du er den eneste som ikke har svart, så er sjansen større for at du blir beordret. Anonymkode: fd327...d2b 6
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #9 Skrevet 23. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er utrolig greit for den som sitter å ringer rundt å få en bekreftelse på at du ikke kan, så de kan stryke deg fra lista. Hvis du ikke gir lyd fra deg vil de fortsatt ha deg i bakhodet fordi «det kan jo hende hen ikke har sett meldingen enda». Hvis alle andre svarer nei, og du er den eneste som ikke har svart, så er sjansen større for at du blir beordret. Anonymkode: fd327...d2b Får man ikke tak i vedkommende, så kan man heller ikke beordre denne. Så kan man heller si at man var i middagsselskap og hadde drukket noen glass vin i etterkant. Det er faktisk større sannsynlighet for at man blir beordret på direkten hvis man ringer tilbake etter en halvtime hvis alle de andre har svart nei. Når arbeidsgiver allerede har deg på røret, så er veien kort til beordring. Anonymkode: 91743...f08 3
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #10 Skrevet 23. november 2019 Jeg regner da virkelig med at dette er mennesker som er såpass oppegående at de klarer å skjønne helt selv at du ikke er tilgjengelig for jobb når de ikke får tak i deg. Så nei, jeg hadde ikke ringt opp igjen. Anonymkode: 05978...64a 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #11 Skrevet 23. november 2019 Ringer du opp igjen risikere du å bli beordret om du jobber innen helse. Og da er ikke skal ha gjester grunn god nok til å slippe. Dessuten å få mange sms og tlf om folk som ikke kan er frustrerende, man ønsker svar fra de som kan. Anonymkode: b1f00...df3 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #12 Skrevet 23. november 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Får man ikke tak i vedkommende, så kan man heller ikke beordre denne. Så kan man heller si at man var i middagsselskap og hadde drukket noen glass vin i etterkant. Det er faktisk større sannsynlighet for at man blir beordret på direkten hvis man ringer tilbake etter en halvtime hvis alle de andre har svart nei. Når arbeidsgiver allerede har deg på røret, så er veien kort til beordring. Anonymkode: 91743...f08 Lese mellom linjene er fint? Jeg mente selvfølgelig dersom man tar telefonen neste gang de ringer. Men hvis man vil være helt dust så kan man selvfølgelig bare slå av telefonen og late som ingenting. Det er også en mulighet. Og så er man sikkert i tillegg den som selv står på jobb en annen gang og er forbannet for at ingen engang gidder å ta telefonen ved sykdom.😉 Anonymkode: fd327...d2b 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #13 Skrevet 23. november 2019 Ta i såfall et glass vin før du ringer opp Anonymkode: 022c5...e3e 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #14 Skrevet 23. november 2019 Man ringer opp igjen. De kommer ikke til å beordre når du har planer. Er faktisk veldig greit for den so ringer å vite om noen kan eller ei. Anonymkode: bf76b...68f 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #15 Skrevet 23. november 2019 Jeg ville tatt et glass vin mens jeg ordnet i stand til gjestene, og så ringt opp igjen. Anonymkode: 9c5a1...396
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #16 Skrevet 24. november 2019 Ring tilbake og si at du ikke har mulighet til å jobbe Anonymkode: d77d5...23b
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #17 Skrevet 24. november 2019 Jeg ringer ikke opp igjen. Det er unødvendig å gi beskjed om at en ikke kan, men kan du? Da ringer du opp igjen. Har ved noen få tilfeller ringt opp igjen når jeg har blitt oppringt veldig seint, for å informere om at jeg ikke kan, men det er egentlig unødvendig. Anonymkode: 9f579...8fd 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #18 Skrevet 24. november 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er utrolig greit for den som sitter å ringer rundt å få en bekreftelse på at du ikke kan, så de kan stryke deg fra lista. Hvis du ikke gir lyd fra deg vil de fortsatt ha deg i bakhodet fordi «det kan jo hende hen ikke har sett meldingen enda». Hvis alle andre svarer nei, og du er den eneste som ikke har svart, så er sjansen større for at du blir beordret. Anonymkode: fd327...d2b Du må ikke møte opp dersom du blir beordret, det er bare å si at en er bortreist, har drukket vin, etc., noe som ikke er merkelig med tanke på at det er helg. Jeg har selv aldri blitt beordret. Anonymkode: 9f579...8fd 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #19 Skrevet 24. november 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Lese mellom linjene er fint? Jeg mente selvfølgelig dersom man tar telefonen neste gang de ringer. Men hvis man vil være helt dust så kan man selvfølgelig bare slå av telefonen og late som ingenting. Det er også en mulighet. Og så er man sikkert i tillegg den som selv står på jobb en annen gang og er forbannet for at ingen engang gidder å ta telefonen ved sykdom.😉 Anonymkode: fd327...d2b Jeg jobber innenfor helse og det er en uskreven regel at man ikke kan jobbe dersom man ikke svarer telefonen og hvis du ringer opp igjen, betyr det som regel at du kan jobbe. Så nei, blir ikke forbannet når folk ikke svarer telefonen. Har selv endt opp med å ringe folk ved sykdom, og har også ikke svart telefonen når jeg har blitt oppringt. Anonymkode: 9f579...8fd 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #20 Skrevet 24. november 2019 ... Men det som ER upopulært, er å ikke svare telefonen når du har sagt at du kan stille opp eller har satt deg tilgjengelig. Anonymkode: 9f579...8fd 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå