AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #1 Skrevet 23. november 2019 Er det mulig at en person som har gått til flere ulike psykologer over mange år kan ha uoppdaget autisme/asperger? At ingen av psykologene kan ha skjønt at vedkommende har dette? Anonymkode: 651ea...13a
megda Skrevet 23. november 2019 #3 Skrevet 23. november 2019 selvfølgelig er det innenfor sannsynlighetens muligheter, men om du ikke er utredet med asperger etter mange år og ulike psykologer, så vil man vel være skeptisk i utgangspunktet.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #4 Skrevet 23. november 2019 Kanskje spesielt om man er kvinne, ja, da de oftere har utviklet bedre sosial fungering enn menn Anonymkode: 9c8b3...db2 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #5 Skrevet 23. november 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Kanskje spesielt om man er kvinne, ja, da de oftere har utviklet bedre sosial fungering enn menn Anonymkode: 9c8b3...db2 Og er opptatte av å skjule sine "feil". Anonymkode: ce2a7...3cf
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #6 Skrevet 23. november 2019 Jeg er kvinne og har gått med uoppdaget Asperger i 28 år! Nå har jeg "endelig" fått diagnosen. Det ble oppdaget at noe var galt allerede i barnehagen, men de trodde det var autisme. Jeg oppfylte ikke kravene til å være autist, men dette var i 1994. Han jeg var hos begynte å snakke om Asperger, men diagnosen var da så ny at de ikke jobbet videre med det. Jeg hadde en god venninne på barneskolen, hun flyttet når vi begynte på ungdomsskolen. Da hadde jeg egentlig ingen. Det var 3 vonde år. I tillegg hadde jeg det ikke noe godt hjemme , for mamma var sammen med en mann som mobbet meg for måten jeg var på og. Jeg slet både teoretisk og vennskaplig. På videregående ble det også grusomt. Da bodde jeg på hygel så jeg hadde ingen å komme hjem til. Det gikk 2 uker til mobbinga startet der og. Nå er jeg ikke fornøyd med livet. Jeg gruer meg til å ut i arbeidslivet igjen. Jeg føler ikke jeg finner plassen min. Alle er liksom "hva gjør du ellers da?" "studerer du eller?" osv.... og så kan jeg liksom bare svare at dette er min eneste jobb. Men jeg har skaffet meg jobber på egenhånd, og jeg har aldri fått noen klage på jobbinga. Jeg føler meg trygg i rollen fordi da har alle sine faste plasser, er mye verre i fritiden. Jeg er kvinne ja, og vi er nok flinkere til å imitere det sosiale spillet. Anonymkode: 77147...775 3
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #7 Skrevet 23. november 2019 jeg er usikker på om jeg bare har sosial angst/liker meg alene, eller om jeg kan ha asberger. har alltid vært en outsider, og slitt sosialt. skjønner ikke sosialt samspill, og lider når jeg forsøker. brukte mange år på å speile andre, lære meg small talk og vise interesse. selv om jeg kjeder meg i hjel. trives best med å være alene, leser mye og slapper best av i eget selskap. ble fysisk og psyk syk da jeg prøvde å være samboer noen år😏aldri mer! Anonymkode: 1931e...7fd
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #8 Skrevet 23. november 2019 Ja DPS gav meg diagnosen Schizotyp personlighetsforstyrrelse. For ikke lenge siden var jeg hos en annen psykiater og hun var helt sikker på at jeg hadde asberger. Og det jeg leser om det er jeg heller ikke i tvil selv om jeg ikke har blitt utredet for det Anonymkode: 0fe59...d0a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå