Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

noen som har jobbet eller jobber med dyr nå som bare har generell studiekompetanse eller en ikke så vanskelig utdanning?

Anonymkode: a4fe8...f19

Endret av Søgni
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke nå, men tidligere har jeg jobbet i stall, det krevde ingen utdannelse. Hadde en 100% fast stilling, bodde gratis på gården og hadde ca 15.000 utbetalt i mnd. Fin jobb hvis man er sykt hesteinteressert.

Har også jobbet litt som hundemassør, som krevde en 1 års utdannelse som det. Utdanningen var samlingsbasert, med ca 8 samlinger. Innen hund er det utallige muligheter innen behandling, som ikke krever all verdens utdannelse. 

Anonymkode: 0b345...9fb

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ikke nå, men tidligere har jeg jobbet i stall, det krevde ingen utdannelse. Hadde en 100% fast stilling, bodde gratis på gården og hadde ca 15.000 utbetalt i mnd. Fin jobb hvis man er sykt hesteinteressert.

Har også jobbet litt som hundemassør, som krevde en 1 års utdannelse som det. Utdanningen var samlingsbasert, med ca 8 samlinger. Innen hund er det utallige muligheter innen behandling, som ikke krever all verdens utdannelse. 

takk! hund er det jeg har mest lyst til å jobbe med, men vet ikke hvor jeg finner jobber

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

takk! hund er det jeg har mest lyst til å jobbe med, men vet ikke hvor jeg finner jobber

Oslo har nå hundelufting

Anonymkode: ebba0...aa2

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er fast jobb med grei inntekt du er ute etter, så er det nok kursing som gjelder først. Google feks hundemassør/hundeterapeut/hundetrener-utdannelse. Mange som driver med dette. 

Uten noen utdannelse er det nok mest bare kennel eller hundelufting.

Skrevet

Overskriften er endret. 

Søgni, mod. 

Skrevet

Jeg jobber som førerhundtrener. 
Har ingen spesiell utdanning, har bare vgs. 

Man starter som aspirant, det blir som om man er lærling da, og så etter 3 år som aspirant er man utdannet førerhundtrener. 
Det er ikke en offentlig godkjent utdannelse enda, men de jobber visst med å få utdanningen godkjent.

Jobben innebærer også å jobbe mye med mennesker, så man er nødt til å være god med mennesker i tillegg til å kunne trene hund. 

Anonymkode: 6e10a...0c6

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber som førerhundtrener. 
Har ingen spesiell utdanning, har bare vgs. 

Man starter som aspirant, det blir som om man er lærling da, og så etter 3 år som aspirant er man utdannet førerhundtrener. 
Det er ikke en offentlig godkjent utdannelse enda, men de jobber visst med å få utdanningen godkjent.

Jobben innebærer også å jobbe mye med mennesker, så man er nødt til å være god med mennesker i tillegg til å kunne trene hund. 

har lest at det er veldig vanskelig å bli det siden det er så lange køer. opplavde du dette?

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

har lest at det er veldig vanskelig å bli det siden det er så lange køer. opplavde du dette?

De som får jobben blir gjerne i jobben til man går av med pensjon, så det er lenge mellom hver gang det blir ledig stilling. Men nå er det flere som nærmer seg pensjonsalder, så det vil nok komme flere stillingsutlysninger i årene fremover.

Det er ikke lange køer, for man søker som om man søker på en vanlig jobb. Men det er veldig mange søkere, og vanskelig å skille seg ut i bunken med søkere. 

Man kan fort få en fordel om man jobber på kennel hos en av skolene, da får man jo en fot innenfor. Så det kan være et sted å starte. 🙂 

Skrevet

«Landbruksskole», vgs med fordypning i landbruk/smådyr/hund/hest. Da kan en jobbe som avløser på gård fx. 

Hvis du vil jobbe med hund, bør du ha kompetanse på det i form av kursing og utdannelse. Er du ganske ung, kan fx et år som praktikant på Fjellanger utenfor Bergen være en start på å lære mye om hund og -trening. 

Anonymkode: fb039...20c

Skrevet

Husdyrproduksjon har den laveste gjennomsnittslønnen blant alle yrker i Norge. Tenk på det!

Anonymkode: 31eaf...a2d

• Liker 2
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Husdyrproduksjon har den laveste gjennomsnittslønnen blant alle yrker i Norge. Tenk på det!

Anonymkode: 31eaf...a2d

vil heller tenke på hva jeg liker å gjøre, det er også i noen jobber mulighet til å ha en ekstrajobb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...