Gå til innhold

mannen var ble sinnsykt gal.

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Unga mine sykla bort til noen i går,jeg kom kjørene bort en stund senere etter at jeg hadde handlet.

De dem var hos har gård med hester og endel andre dyr.

Unga var ute og lekte,de hadde stått med pinner og skremt hestene.

Mannen som så dette tok onkelungen sin,skrek og bar seg(han er 36 år) og slang 7 åringen over skulderen.

Han henvendte seg til datteren min på 10,skrek til henne og ba henne om å fortelle sannheten.

Hun turde ikke fortelle at broren som også er 7 år var med på det,hun var redd for lillebroren sin.

Det ble et leven og spetakkel uten like,onkelungen skrek som en stukken gris,moren løper ut og der står altså bror og søster og holder et bråk uten like.

Hun fikk så øra flagret.

Han gapa og skreik og sa han skulle fortsette med å ta tak i unga.

10 min senere da jeg hadde send unga hjem med sykkel så så jeg denne mannen ute,ba han om å ikke skrike til unga,du vil ikke nå inn til dem om du gjør slikt,du bare skremmer dem.

Å joda han skulle fortsette med det og han skulle ta unga mine også.

Og det er ikke første gangen sa han,jammen da må du si ifra til meg sa jeg,så kan jeg snakke med unga,for de har jo selvfølgelig ikke lov å plage dyrene.

Så begynte han å snakke om andre ting på gården som var gått i stykker som skulle vært unga sin feil.

Noe som ikke var sant.

Søsteren hans på 30 år parkerte han og ba han om å slutte å lyge.

Da føk han i fjeset på søsteren sin å truet med å ta henne også,ja da skal jeg andmelde deg sa søsteren,ja det får du bare gjøre sa han.

Jeg hadde vært der i 30-40 min også sa han" ja du har sikkert sittet der i 2-3 timer og gidder ikke passe på unga dine.

nei det har jeg ikke sa jeg,men ikke lær meg å være mamma sa jeg til han,jo det måtte han for jeg hadde ikke noe peiling sa han.

Unger vil dere ha men fedrene vil dere ikke ha noe med å gjøre fortsatte han. Hvis de oppfører seg som deg så er vel det forståelig sa jeg til han.

Jeg snakket og han skrek,han skrek og avbrøt og snudde ryggen og gikk noen meter for så å komme tilbake og fortsette.

Usakligheter på min person tar jeg med en klype salt,men han truer ikke unga,så jeg tok kontakt med x-mannen min så han kommer idag,vi skal reise opp sammen og parkere denne mannen.

Om det kommer til håndgemeng er det denne andre mannen som bestemmer.

legger han så mye som en hånd på x-mannen min så vet jeg at 36 åringen vil ligge i grusen på et øyeblikk.

Kona til denne 36 åringen er lærer t.o.m også kan hun med å stå å se på hvordan han behandler ungene.

Sønnen deres har problemer på skolen,frekk i munnen og eier ikke respekt for elever og lærere,og hvordan jeg vet der er fordi sønnen demmes går i klassen til datteren min.

Men ingen truer ungene mine/våre,der går grensen.

Så vi får se åssen det går idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Formosiss

Ufint av ham å skrike, men dersom ungene har plaget dyrene før, hadde jeg blitt sint også. Foreldre bør lære barna sine at man ikke plager dyr - og at hester er store dyr, som kan drepe en på et øyeblikk dersom de føler for det - de må behandles med respekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hgvyvg

Vi reiste opp til ham,det var en annen låt i pipa i dag,mannen skalv og var opprørt og unnskyldte seg for hva han hadde gjort mot ungene,kommentarene på meg og truslene.

Godt at man kunne ha en dialog.

Ikke greit å plage dyr,det ville jeg ha reagert sterkt på,andre må gjerne snakke til barna mine,men og så frykt i stedet for respekt og forståelse er galt.

Mannen kommer i ettermiddag og skal be så mye om unnskyldning til barna.

Vi tok hverandre i hånden og har nå lagt dette bak oss.

han begynte å snakke om familiefeider med søsteren,men da måtte jeg gi beskjed om at det hadde jeg ikke noe med,kjente ikke til historien og at det var mine barn jeg var opptatt av.

Så alt løste seg greit,neste gang vi møtes blir det med ei hei og et smil.

Akuratt sånn vil jeg at foreldre skal være mot hverandre.

Kommunikasjon er alfa og omega.

Uten samarbeid kommer man ingen vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Flott at det ordnet seg, men du bør likevel ta en alvorsprat med barna dine mtp at de plaget dyr. Barn må lære at dyr ikke skal plages!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt skal jeg snakke med dem om det.

Men de har aldri gjort det før og jeg syntes det var rart at de var med på noe slikt,det sa jeg også til denne mannen.

da sa mannen at det egentlig ikke var mine barn som hadde gjort det,men det rant over for ham og at mine barn var vitne til noe som aldri skulle ha skjedd.

Ungene mine er vant med dyr,ta hensyn og stelle godt med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Helga the Hotwaxer

Hvis jeg hadde tatt dine unger i å plage mine dyr kan jeg love deg at det hadde blitt månelyst :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bertil Busk

Alle saker har minst to sider, sies det...i kampens hete blir ett føll til to hingster...Vanskelig å ta standpunkt til noe som helst her egentlig, bortsett fra det at dyr ikke skal plages og at kommunikasjon er alfa og omega når problemer skal løses. Uansett, håper alle parter roer seg etter dette og at det går bedre både for barn og dyr i fremtiden.

BB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ghvfdf

Jeg har hilst på han en gang før,igår gikk han bæsjerk for noe en annen unge gjorde,mine var uheldigvis vitne til noe helt idiotisk.

Dyr skal ikke plages,jeg støttet disse foreldrene helt i dette,de ba om unnskyldning i dag og sa at saken egentlig ikke gjald meg og mine barne men familiestridigheter med naboer(som er søster av han sinnataggen)

De ble roet ned etter at vi oppsøkte dem og fikk snakket,følte også at vi forsto deres side av saken.

Jeg sa at å plage andre unger,dyr eller ødelegge en annen manns eidendom er ikke akseptabelt.

Så det løste seg så flott.

I går så det svart ut.

Idag fikk vi nye venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...