AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #1 Del Skrevet 23. november 2019 Jeg har så langt i arbeidslivet hatt aktive jobber. Det er ikke snakk om tunge, fysiske jobber, men har vært en del gåing. Nå skal jeg over i en stillesittende jobb hvor jeg kommer til å sitte foran en skjerm hele dagen. Jeg er dermed usikker på hvor aktiv jeg bør være på fritiden, da jeg frem til nå har vært mye i aktivitet på jobb og derfor har «sluppet unna» en del trening. Av trening så jogger jeg 3 ganger i uken, og tar en styrkeøkt i ny og ne. Kommer dette fremdeles til å være nok? Jeg skal ikke ned i vekt, men ønsker jo selvsagt å holde meg stabil. Noen andre her som også har stillesittende jobb, og hvordan ser resten av dagene deres ut? Anonymkode: c7032...b3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #2 Del Skrevet 23. november 2019 Å jogge 3 ganger i uka er bra, og sikkert mer enn mange gjør. Men hvordan din kropp responderer på å en stillesittende jobb er vanskelig å si. For meg er de største plagene med kontorjobb at jeg kan få senebetennelse, og stive skuldre. Jeg må være flink til å bevege meg jevnlig, hente kaffe, gå på do, osv. Ikke stivne helt foran en pc. Spesielt hvis du skal klikke mye med datamus er det viktig å være obs. Ellers går jeg til og fra jobb når jeg kan. Det gjør mye for meg, også psykisk. Merker du at du blir stiv vil jeg anbefale litt yoga. Kan gjøres hjemme via Youtube. Anonymkode: 3047d...f88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå