Gå til innhold

Nabovarsel før stilletid

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det skulle ikke vært lov å ha fest når en bor i blokk! Høy musikk, høy latter, tramping, skriking, smelling med dører, folk som står ute å røyker og snakker høyt/roper. Det er et sant helvete! Hjelper fint lite at det kun er til kl 23. Og at du har hatt fest 4 ganger på ett år hjelper lite, hva om alle skal feste 4 ganger i året?

Gå ut å fest.

Anonymkode: 76aae...17e

Det er jo litt av ulempen som hører med ved å bo i blokk. Det er folk rundt på alle kanter, og folk må få lov til å leve i sitt eget hjem så lenge man holder seg til reglene. Hadde ikke likt det selv da det er forstyrrende og med barn som sķal sove, og derfor bor jeg heller ikke i blokk. 

Endret av Tutte
Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det skulle ikke vært lov å ha fest når en bor i blokk! Høy musikk, høy latter, tramping, skriking, smelling med dører, folk som står ute å røyker og snakker høyt/roper. Det er et sant helvete! Hjelper fint lite at det kun er til kl 23. Og at du har hatt fest 4 ganger på ett år hjelper lite, hva om alle skal feste 4 ganger i året?

Gå ut å fest.

Anonymkode: 76aae...17e

Igjen var absolutt ikke full fest!! Man må da klare å skille fest og vors!! Vi dro jo ut for å feste!

• Liker 1
Skrevet

Jeg sitter selv i styre i ett borettslag. 
Hadde vi fått inn den klagen, så hadde vi gjort fint lite så lenge det ikke er ett gjentakende problem. 
Eventuelt hadde vi sagt i fra til den som varslet at noe støy må man faktisk regne med når man bor i blokk.

Anonymkode: 73579...5b8

• Liker 2
Skrevet

Jeg har barn selv, men barneskrik er da mye mer irriterende enn musikk (og barneskrik forstyrrer også mitt barn mye mer enn musikk - da lurer hun på hvorfor sover ikke de barna, hva gjør de, hvorfor skriker de etc. Musikk er jo bare musikk.)

Tåler man ikke lyd fra andre kan man ikke bo i blokk da. Jeg orker ikke barneskrål og tramping, så da valgte jeg vekk å bo i blokk. Naboer som spiller musikk er bare koselig, så lenge det ikke er hver dag.

Møkklei selvsentrerte småbarnsforeldre som tror verden dreier rundt dem.

Anonymkode: e9536...06c

• Liker 6
Skrevet
På 23.11.2019 den 22.56, AnonymBruker skrev:

Syns det er hyggelig med litt liv å røre i en blokk jeg da. Forspill fram til 23 er helt greit mener jeg, når det er skjedent.

Anonymkode: ee768...6f0

Nei, fler timer med bass-tortur på kvelden er ikke greit. Prøv å ha en konstant dunkelyd direkte på din egen skalle i timesvis, så skjønner du. Folk kan ikke jages ut av eget hjem, for at folk ikke vil betale for den unødvendige festingen sin ute.

Anonymkode: 59fc7...eb0

Skrevet
17 timer siden, oslojente1234 skrev:

Igjen var absolutt ikke full fest!! Man må da klare å skille fest og vors!! Vi dro jo ut for å feste!

Da kunne dere ventet med høy musikk og roping til dere kom dere ut da.

Skrevet
21 timer siden, Tutte skrev:

Det er jo litt av ulempen som hører med ved å bo i blokk. Det er folk rundt på alle kanter, og folk må få lov til å leve i sitt eget hjem så lenge man holder seg til reglene. Hadde ikke likt det selv da det er forstyrrende og med barn som sķal sove, og derfor bor jeg heller ikke i blokk. 

Ikke alle har råd til å velge noe annet.

• Liker 1
Skrevet
På 23.11.2019 den 14.50, AnonymBruker skrev:

Så hun hadde ikke fått nabovarsel, men dere hadde full fest? Ja, det er mega irriterende - og tror faktisk ikke dere forstår situasjonen. Du får tenke tilbake på dette om 10 år. Er du sikker på det er stilletid kl 23? I borettslaget vårt er det rolig etter kl 21. Neste gang får dere varsle i god tid!

Det var til og med noen som foreslo at man ikke skulle kunne kaste søppel etter kl 21...

Anonymkode: c48f8...0af

Jeg sitter selv som styreleder i et borettslag, og det der er helt tragisk. Altså stilletid klokken 21 og  forslag om at man ikke engang får kaste søppel etter 21? Hvem bor der, en gjeng med sure gamle kvinner og menn? Jeg har aldri vært borti et borettslag som har satt 21 som stilletid. 22 ja, men ikke 21. Selv har vi 23 fra gammelt av, så borettslaget ditt  høres veldig kjedelig ut.  

Bosetter man seg i blokk så får man søren meg tåle litt.

Anonymkode: 7f4d7...846

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da kunne dere ventet med høy musikk og roping til dere kom dere ut da.

Hvem har sagt noe som helst om roping?

Anonymkode: a41c9...4d9

Skrevet

Herreland, for en tråd.. 

Ts, ingenting å bry seg om. Skjønner at det er kjipt å få klage/kjeft for noe slikt, men naboen har ingenting hun skulle sagt. Er det stille før "stilletiden" så shit samma! 

Anonymkode: 2ce15...a64

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, fler timer med bass-tortur på kvelden er ikke greit. Prøv å ha en konstant dunkelyd direkte på din egen skalle i timesvis, så skjønner du. Folk kan ikke jages ut av eget hjem, for at folk ikke vil betale for den unødvendige festingen sin ute.

Hadde forstått det om det var hver helg, men dette høres jo ut som noe som skjer sjeldent. Barna skrik kan være rimelig irriterende det og!

Anonymkode: a41c9...4d9

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Herreland, for en tråd.. 

Ts, ingenting å bry seg om. Skjønner at det er kjipt å få klage/kjeft for noe slikt, men naboen har ingenting hun skulle sagt. Er det stille før "stilletiden" så shit samma! 

Anonymkode: 2ce15...a64

Er vel også det at vi ikke vil fremstå som kjipe ungdommer som ikke tar hensyn, da vi ikke på noen som helst måte er oppdratt sånn. Vil jo gjerne fremstå som hyggelige ungdommer og naboer!

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sitter selv som styreleder i et borettslag, og det der er helt tragisk. Altså stilletid klokken 21 og  forslag om at man ikke engang får kaste søppel etter 21? Hvem bor der, en gjeng med sure gamle kvinner og menn? Jeg har aldri vært borti et borettslag som har satt 21 som stilletid. 22 ja, men ikke 21. Selv har vi 23 fra gammelt av, så borettslaget ditt  høres veldig kjedelig ut.  

Bosetter man seg i blokk så får man søren meg tåle litt.

Anonymkode: 7f4d7...846

Nattero kl 23, rolig etter kl 21 (dvs ikke full fest med høy bass, smelling med dører og roping i trappa, oppussing osv).

En gjeng med veldig rare folk som bor her ja - og masse pensjonister som har bodd her i 60 år siden det ble bygget. Søppelforslaget ble ikke godtatt med kom på bakgrunn av at vi har sjakter, og containeren står rett under de som bor i første etasje (ja det bråker). Vi bor øverst så merker ikke så mye til lyd, men bass i blokka går igjennom alt!

Synes forøvrig det er Ok å ha vanlig hensyn etter kl 21. Mange barn og mange som skal tidlig opp på jobb. Synes som minimum man kan varsle om man skal ha fest!

Anonymkode: c48f8...0af

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alle har råd til å velge noe annet.

Her jeg bor kan få man ihvertfall få hus i utkanten av sentrum til omtrent det samme som en blokkleilighet i sentrum. Kommer jo an på størrelsen selvfølgelig. Men har man flere barn trenger man jo større blokkleilighet også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...