Gå til innhold

Tigging på finn.no fra "fattige"

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvorfor tror folk at dette er greit? 

Og dette er ikke de eneste. Det er jo hundrevis. Jeg synes det er en skam, for de som faktisk ER fattige, så fattige at barna dør av sult i andre land - imens legger vi "fattige" nordmenn ut på Finn at vi har ikke råd til playstation 4 til tenåringen eller at 5-åringen ønsker seg ny iPad. Hvor er selvinnsikten??🙄 

Hilsen ung ufør som heller ikke har råd til iPad eller ps4 men driter i det. 

Anonymkode: f48e6...4d9

Endret av Kragebein
Ryddet for lenker til pengeinnsamlig og identifiserende innlegg.
  • Liker 22
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den øverste tror jeg er til videre salg. 

Den nederste synes jeg var grei. Ser ikke at de ber om noe annet enn en pc som skal brukes til skolearbeid? Eller er det nyttig utstyr som de egentlig skulle hatt på plass allerede? Men kanskje ikke har råd til? 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Sokkar skrev:

Den øverste tror jeg er til videre salg. 

Den nederste synes jeg var grei. Ser ikke at de ber om noe annet enn en pc som skal brukes til skolearbeid? Eller er det nyttig utstyr som de egentlig skulle hatt på plass allerede? Men kanskje ikke har råd til? 

Ts her. Pc som brukes til skolearbeid skal man få fra skole med en liten egenandel. Har man ikke råd til nødvendig skoleutstyr skal dette taes opp med skolen. Han ønsker seg også mobil. 5-åringen ønsker seg TV og spillkonsoll. 

Samtidig dør over 18 000 barn hver dag av underernæring og sult. Hvorfor er dette greit, sa du?

• Liker 16
Skrevet

Jeg er litt enig med deg ts..

Anonymkode: 8f16f...9bf

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ts her. Pc som brukes til skolearbeid skal man få fra skole med en liten egenandel. Har man ikke råd til nødvendig skoleutstyr skal dette taes opp med skolen. Han ønsker seg også mobil. 5-åringen ønsker seg TV og spillkonsoll. 

Samtidig dør over 18 000 barn hver dag av underernæring og sult. Hvorfor er dette greit, sa du?

Er det slik at er du fattig, har du ikke lov til å ønske deg noe? Det er ikke greit, fordi noen er så fattige at de dør? 

Er det mer greit at du og eg har teknologi til å sitte å kvinneguiden, når andre faktisk dør av sult? Er det meir greit, synes du? 

• Liker 14
Skrevet

jeg tror det kommer av at på tidlig 2000-tall argumenterte kvinner for at det bare var noen få tiggere. En her. Kaaaanskje en der.

det er disse kvinnene slik jeg ser det som har ønsket dette velkommen. Lurer litt på om de i det hele tatt har evnen til å bli flaue, men tviler på det. De er vel mer opptatt av menneskerettighetene sine. 

Anonymkode: ba3a4...731

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er litt enig med deg ts..

Anonymkode: 8f16f...9bf

Enig, som i at ingen i Norge har lov til å kalle seg fattig, siden andre dør av sult? 

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ikke alle skoler gir ut pc. Ikke på ungdomsskolen her hvertfall. Barneskolen bruker egne ipader, men egenandelen er på 2000. Mye for en familie som har lite. Jeg syns man skal tenke litt raust om personer som legger ut sånne annonser. Det finnes sikkert de som lurer til seg hjelp,  men de som faktisk trenger hjelp trenger ikke å bli sparka når de ligger nede.

Hva gir deg TS rett til å dømme mennesker du ikke veit noen ting om?  

Du kan havne der selv en gang og kan love deg at det ikke er noe kult å tigge om mat eller gaver. Jeg er vokst opp i et fattig hjem.  Der moren min gikk sulten daglig så vi barna skulle ha nok mat.  Ingen viste at vi hadde det sånn. 

Nå har jeg en god jobb og godt med penger. Men er det noe jeg veit så kan livet ramme meg hardt hvis uhellet er ute. 

Anonymkode: e4929...582

• Liker 9
Skrevet
Akkurat nå, Sokkar skrev:

Er det slik at er du fattig, har du ikke lov til å ønske deg noe? Det er ikke greit, fordi noen er så fattige at de dør? 

Er det mer greit at du og eg har teknologi til å sitte å kvinneguiden, når andre faktisk dør av sult? Er det meir greit, synes du? 

Det er snakk om tigging fra fremmede privatpersoner. Og jeg ser ikke hvorfor folk som ikke lider skal få lov til å tigge. Jeg har hatt samme mobil i 6 år, TVen min er arvet og jeg har ikke skiutstyr. Jeg lider ikke for det.-ts

• Liker 10
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pga samfunnet skaper en kunstig forventning. Det hjelper ikke å forklare et barn hvorfor et annet barn ikke har en PS4.

Anonymkode: eec58...a9f

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det greit at du kan sitte her med (dyr) teknologi som muliggjør det å kommentere på internett, mens barn dør av sult? Hvorfor selger du ikke tingene dine og gir pengene til de sultne barna? Hvorfor selger du ikke alt du har, bor på gata og sulter, i solidaritet med de sultne barna? Hvorfor skal du bo i hus og ha mat på bordet, når barn sulter? Hvorfor skal du ha tilgang på rent vann i springen, ja til og med dusje i rent vann, spyle ned i toalettet med rent drikkevann, når kvinner og barn andre steder i verden må gå flere kilometer for å hente vann?

Anonymkode: 98575...3bd

• Liker 14
Skrevet

Jeg synes det er bedre med de som tigger på Finn, enn de som tigger på gaten. 

• Liker 9
Skrevet

Hvorfor er det greit at du kan sitte her med (dyr) teknologi som muliggjør det å kommentere på internett, mens barn dør av sult? Hvorfor selger du ikke tingene dine og gir pengene til de sultne barna? Hvorfor selger du ikke alt du har, bor på gata og sulter, i solidaritet med de sultne barna? Hvorfor skal du bo i hus og ha mat på bordet, når barn sulter? Hvorfor skal du ha tilgang på rent vann i springen, ja til og med dusje i rent vann, spyle ned i toalettet med rent drikkevann, når kvinner og barn andre steder i verden må gå flere kilometer for å hente vann?

Anonymkode: 98575...3bd

Fordi "han fortjener det" selvsagt:-)

Anonymkode: eec58...a9f

• Liker 1
Skrevet

Det er snakk om tigging fra fremmede privatpersoner. Og jeg ser ikke hvorfor folk som ikke lider skal få lov til å tigge. Jeg har hatt samme mobil i 6 år, TVen min er arvet og jeg har ikke skiutstyr. Jeg lider ikke for det.-ts

Men så har du kanskje ikke barn heller, da? 

Er det så krise at de ber om dette? Ser ikke at det står ny tv, ny spill konsoll, eller at noe trenger å være nytt? 

De ønsker seg nok en tv som noen kanskje skal kvitte seg med uansett, en spillkonsoll noen ikke trenger, siden husstanden har kjøpt ny. 

Jeg har ingenting imot at de ber om slike ting, og håper mange hjelper! 

• Liker 7
Skrevet

Hva gir deg TS rett til å dømme mennesker du ikke veit noen ting om?  

Du kan havne der selv en gang og kan love deg at det ikke er noe kult å tigge om mat eller gaver. Jeg er vokst opp i et fattig hjem.  Der moren min gikk sulten daglig så vi barna skulle ha nok mat.  Ingen viste at vi hadde det sånn. 

Nå har jeg en god jobb og godt med penger. Men er det noe jeg veit så kan livet ramme meg hardt hvis uhellet er ute. 

Anonymkode: e4929...582

Hvis du hadde lest alt, så hadde du visst at jeg er der selv. Jeg er ung ufør grunnet alvorlig kronisk sykdom. Men det er ikke "fattigdommen" som gjør livet mitt surt, det er sykdommen. Jeg anser ikke meg selv som fattig selv om jeg ikke har råd til noen av de tingene som blir listet opp på finn, fordi jeg har leilighet, mat, rent vann og nesten gratis helsepleie. Og det er ganske bra, det, i forhold til hvordan det kunne vært. Hadde jeg bodd i USA ville jeg nok bodd på gaten nå. Folk er utakknemlige.

• Liker 6
Skrevet (endret)

Jeg synes det er utrolig trist at mennesker har så lite penger at de må tigge. Får så vondt av dem. 

Endret av Gorilla
  • Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du hadde lest alt, så hadde du visst at jeg er der selv. Jeg er ung ufør grunnet alvorlig kronisk sykdom. Men det er ikke "fattigdommen" som gjør livet mitt surt, det er sykdommen. Jeg anser ikke meg selv som fattig selv om jeg ikke har råd til noen av de tingene som blir listet opp på finn, fordi jeg har leilighet, mat, rent vann og nesten gratis helsepleie. Og det er ganske bra, det, i forhold til hvordan det kunne vært. Hadde jeg bodd i USA ville jeg nok bodd på gaten nå. Folk er utakknemlige.

Men du har det fint, fordi du ikke har to barn å forsørge i tillegg. Mao kan ikke du påstå at du har det på samme måte. Det blir jo helt absurd å påstå noe så latterlig? 

• Liker 8
Skrevet
3 minutter siden, Sokkar skrev:

Men du har det fint, fordi du ikke har to barn å forsørge i tillegg. Mao kan ikke du påstå at du har det på samme måte. Det blir jo helt absurd å påstå noe så latterlig? 

Jeg har veldig lyst på barn, og når jeg blir frisk nok til å ha barn så kommer jeg til å lære han/henne til at det går an å vokse opp uten iPad. At skiutstyr kan man leie om man vil, og at å ha det nye hele tiden ikke gjør deg lykkelig. Og at verden er urettferdig. Og sånn er det bare. Vi spør ikke den rike naboen om han kan kjøpe mobil til oss, eller ny tv. Eller noen andre på finn. ts

• Liker 4
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har veldig lyst på barn, og når jeg blir frisk nok til å ha barn så kommer jeg til å lære han/henne til at det går an å vokse opp uten iPad. At skiutstyr kan man leie om man vil, og at å ha det nye hele tiden ikke gjør deg lykkelig. Og at verden er urettferdig. Og sånn er det bare. Vi spør ikke den rike naboen om han kan kjøpe mobil til oss, eller ny tv. Eller noen andre på finn. ts

Lykke til! 😅

Anonymkode: 7ce35...94a

• Liker 9
Skrevet

Kan ikke sammenligne Norge med andre land. Fattigdom kommer i ulike former. Dette er å undergrave de problemene folk har her, fordi det finnes de som har det verre. 

For å sammenligne med andre ting: 

Depresjon? Skjerp deg, det fins de med psykoser. 

Arbeidsledig? Fins de som som aldri kan ha en normal jobb!

Ser du problemet?

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...