Gå til innhold

Opplever å bli utestengt etter jeg sa opp.

Anbefalte innlegg

Skrevet

På jobb. Føler folk er mer avvisende i måten de prater på, og går om jeg kommer inn i rommet. Spesielt gjelder dette tre stykker på jobb. Vet ikke hvordan jeg skal greie holde ut 2,5 mnd til under slike forhold? Jeg har aldri vært slem/frekk med de. Vet de det gjelder baksnakker minst én annen ansatt på jobb. 

Anonymkode: 12863...665

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis du har fått deg en ny jobb allerede, så hadde jeg bare sagt ifra.

litt med fleipende tone "slapp av dere, trenger ikke å stikke med en gang jeg kommer vel? lukter jeg vondt?" med et smil

eller sagt ifra på lunchen, at du opplever at folk har blitt så stutte etter oppsigelsen, at du finner det smålig

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, ntrane skrev:

litt med fleipende tone "slapp av dere, trenger ikke å stikke med en gang jeg kommer vel? lukter jeg vondt?" med et smil

eller sagt ifra på lunchen, at du opplever at folk har blitt så stutte etter oppsigelsen, at du finner det smålig

Bare lurer på hvorfor de har funnet ut at de misliker meg så jævlig. Jeg vurderte være vikar på arbeidsplassen etter jeg slutter, men nå frister det lite. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, ntrane skrev:

Har fått ny jobb, men ikke oppstart før i februar. 

• Liker 2
Skrevet

Baksnakkere er som gift som sprer seg. En blir ikke kvitt dem og ikke trenger det å være noe spesielt heller som får dem i gang. De bare er sånn. Ekle kviser på samfunnets rumpe. 

Anonymkode: 80f0e...081

• Liker 3
Skrevet

Noen har det sånn på jobben hele tiden, så 2,5 måneder til holder du ut. Bare overse dem og lag nedtelling på mobilen din. 

Anonymkode: d6f44...72f

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Bare lurer på hvorfor de har funnet ut at de misliker meg så jævlig. Jeg vurderte være vikar på arbeidsplassen etter jeg slutter, men nå frister det lite. 

Har selv opplevd noe lignende. Selv tror jeg det handler om at de rett og slett ikke ser poenget i å sosialisere mer. Men det spørs hvor lenge man har jobbet der og hvor kjent man er med de.

Jeg brydde meg ikke egentlig. Tenkte som sagt at de kanskje ikke så poenget i sosialisere seg, og det kan jeg forsåvidt forstå. Men hadde de vært ufine hadde jeg sagt ifra med glede. Hvis man er i posisjon til å si fra, så er livet for kort til å la være.

Spørs jo også på hvilken stilling du har, om du er over eller under, eller på siden. Jeg merket utfrysning spesielt fra de ovenfra.

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, ntrane skrev:

Har selv opplevd noe lignende. Selv tror jeg det handler om at de rett og slett ikke ser poenget i å sosialisere mer. Men det spørs hvor lenge man har jobbet der og hvor kjent man er med de.

Jeg brydde meg ikke egentlig. Tenkte som sagt at de kanskje ikke så poenget i sosialisere seg, og det kan jeg forsåvidt forstå. Men hadde de vært ufine hadde jeg sagt ifra med glede. Hvis man er i posisjon til å si fra, så er livet for kort til å la være.

Spørs jo også på hvilken stilling du har, om du er over eller under, eller på siden. Jeg merket utfrysning spesielt fra de ovenfra.

Jeg er nylig ferdig med studier. Fikk meg ny jobb på dagen når jeg dro på intervju.. 

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, ntrane skrev:

Har jobbet der i flere år. 

• Liker 1
Skrevet

Hvis du klarer TS så sett deg i en posisjon hvor du obsererverer komikken. Voksne folk som holder på sånn er jo helt latterlige. Hvis det er 2,5 mnd til du skal slutte så trenger du bare å se dem 50 ganger til og du kan reise å aldri se deg tilbake, mens de må bli værende i det stinkende arbeidsmiljøet.

Anonymkode: 6e166...215

• Liker 3
Skrevet
16 minutter siden, O.G. skrev:

Men hvordan vet de at du har ny jobb?

Det er da helt vanlig å informere om at noen har sagt opp og kommer til å slutte? 

Anonymkode: 296b0...def

• Liker 3
Skrevet

Nå kommer det jo veldig an på hvilken type jobb dette er. Noen steder vil konkuransehensyn gjøre at ansatte som er i oppsigelsestid ikke lenger inkluderes i avdelingen på samme måte som før, andre steder er dette mindre relevant. Har du sagt opp er det jo ikke lenger samme behovet for å inkludere deg som tidligere, folk kan jo ha vært hyggelig med deg bare fordi de er nødt, og nå er de ikke det lenger. Uansett så skal du jo slutte, så er bare å telle nedover. 

Anonymkode: 3e241...ce1

Skrevet

Kommer også litt an på hvor du skal begynne å jobbe synes jeg. For all del, man må kunne oppføre seg, men hvis du skal begynne og jobbe hos ‘konkurrenten’ så kan det jo være mer forståelig at de er litt snurt. Men å vise det så åpenlyst som dine kolleger gjør burde være helt unødvendig av voksne mennesker. 

Skrevet

Som kollega kan jeg være både inkluderende og ekskluderende mot de andre. Det går litt på hvem som bidrar med mest positivt, og hvem som bidrar med mest negativt. Når noen sier opp, så har de forskjellige måter å gjøre det på. Det finnes dem som genuint er lei seg for å forlate arbeidsplassen, men så finnes også dem som gjør litt stor sak i at de skal slutte. Slike kollegaer trekker jeg meg litt unna. Når holdningen er at "nå skal jeg videre i livet, til et nytt og bedre sted", så tråkker jo vedkommende på de andre kollegaene rundt seg. Som om vi andre fortsetter i jobben fordi vi ikke har noen andre valg. Jeg sier ikke, og tror nødvendigvis ikke, at du har den holdningen, men kollegaene dine kan muligens tro at du har det?

Anonymkode: 3dc68...180

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Som kollega kan jeg være både inkluderende og ekskluderende mot de andre. Det går litt på hvem som bidrar med mest positivt, og hvem som bidrar med mest negativt. Når noen sier opp, så har de forskjellige måter å gjøre det på. Det finnes dem som genuint er lei seg for å forlate arbeidsplassen, men så finnes også dem som gjør litt stor sak i at de skal slutte. Slike kollegaer trekker jeg meg litt unna. Når holdningen er at "nå skal jeg videre i livet, til et nytt og bedre sted", så tråkker jo vedkommende på de andre kollegaene rundt seg. Som om vi andre fortsetter i jobben fordi vi ikke har noen andre valg. Jeg sier ikke, og tror nødvendigvis ikke, at du har den holdningen, men kollegaene dine kan muligens tro at du har det?

Anonymkode: 3dc68...180

Få har spurt, og jeg har ikke sagt mye om den nye jobben. Med mindre noen har spurt.. Så tror ikke jeg har gjort et nummer utav det. Men arbeidsmiljøet har vært generelt dårligere de siste årene. Mulig folk nå er lei og lar det gå utover meg - skal jo uansett slutte😊

• Liker 2
Skrevet

og det tar du opp her??

Anonymkode: 860c9...df1

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå kommer det jo veldig an på hvilken type jobb dette er. Noen steder vil konkuransehensyn gjøre at ansatte som er i oppsigelsestid ikke lenger inkluderes i avdelingen på samme måte som før, andre steder er dette mindre relevant. Har du sagt opp er det jo ikke lenger samme behovet for å inkludere deg som tidligere, folk kan jo ha vært hyggelig med deg bare fordi de er nødt, og nå er de ikke det lenger. Uansett så skal du jo slutte, så er bare å telle nedover. 

Anonymkode: 3e241...ce1

Jeg er utdannet sykepleier og jobber med mennesker. Ble ferdig i sommer med studier. Bytter på en måte jobb til "konkurrenten" til min arbeidsgiver. Men skjønner ikke at ansatte er sur pga det, da burde jo heller sjefen sagt noe? Ingen må ikke inkludere meg nei, men ville vært hyggelig. Av normal folkeskikk. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror nok et par tidligere kollegaer av meg har følt det slik i oppsigelsestiden. Dette skyldes fra min side at det har vært så mye rart i forbindelse med oppsigelsen (baksnakking fra/om den som sier opp/leder/kollegaer skylddeling/ mye tull frem og tilbake,  ++), at jeg overhodet ikke har ant hvordan jeg skal forholde meg til vedkommende etter oppsigelsen er levert. Heldigvis har de sluttet før det er gått 3 mnd. 

Anonymkode: b3873...c0f

• Liker 1
Skrevet
På 23.11.2019 den 12.54, AnonymBruker skrev:

På jobb. Føler folk er mer avvisende i måten de prater på, og går om jeg kommer inn i rommet. Spesielt gjelder dette tre stykker på jobb. Vet ikke hvordan jeg skal greie holde ut 2,5 mnd til under slike forhold? Jeg har aldri vært slem/frekk med de. Vet de det gjelder baksnakker minst én annen ansatt på jobb. 

Forhold deg minst mulig til disse tre, annet enn som kollegaer. Og mer med de andre. Snart er du ferdig der og kan legge et dårlig arbeidsmiljø bak deg. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...