AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #1 Skrevet 23. november 2019 Jeg har en jobb som gjør at jeg kan jobbe hvor som helst i verden. Så jeg vurderer å flytte et sted jeg får litt mer for pengene mine. Har et barn på 3 år som jeg har foreldreansvar for. Barnets far dukker opp nå og da når det passer han. Helt umulig å ha en avtale med han. Jeg har lyst til å flytte for vår del, men får litt dårlig samvittighet også. samtidig så er jeg redd for at fars ustabilitet skal skade barnet på sikt. Man vet aldri når han kommer eller om gan holder avtalene sine. what to do? Anonymkode: febd3...7e6 4
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #2 Skrevet 23. november 2019 Snakk med fam.rådgivningskontor om saken. Anonymkode: b0e54...8df 3
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #3 Skrevet 23. november 2019 Hadde flyttet til et sted jeg kunne ha råd til husvask og til matlaging. Og jeg hadde brukt all min tid på barnet. Det er flere land du kan få det til, hvis du får samme lønn som her i Norge. Hadde tatt barnet til britisk eller amerikansk skole. Anonymkode: 0919f...676 6
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #4 Skrevet 23. november 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde flyttet til et sted jeg kunne ha råd til husvask og til matlaging. Og jeg hadde brukt all min tid på barnet. Det er flere land du kan få det til, hvis du får samme lønn som her i Norge. Hadde tatt barnet til britisk eller amerikansk skole. Anonymkode: 0919f...676 Ja, det er planen. Jeg har en god lønn i Norge også, men jeg bor i Oslo og er alene med barnet. Pengene flyr sinnsykt fort Med høye boutgifter og høye levekostnader som jeg skal stå for alene. ts Anonymkode: febd3...7e6 4
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #5 Skrevet 24. november 2019 Med en slik jobb og lønn, hadde jeg aldri skaffet familie. Hadde tatt vare på meg selv. Anonymkode: cadb2...9e0
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #6 Skrevet 24. november 2019 Du sier ikke noe om far har foreldreansvar eller ei. Om han har det, trenger du et samtykke fra han. Anonymkode: a085e...7e9
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #7 Skrevet 24. november 2019 Uten fars samtykke er det faktisk bortføring. Hvis far anmelder deg kan du få alvorlige problemer, i verste fall mister du omsorgen og barnet blir overført til far. Utover jussen er det dårlig gjort å effektiv drepe kontakten til far. Anonymkode: a8dd4...298
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #8 Skrevet 24. november 2019 Tenk på deg selv. Men hvis du og far har delt foreldreansvar, trenger du hans samtykke for å flytte utenlands. Du kan kun flytte hvor du vil innenlands. Anonymkode: 2d366...d09 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #9 Skrevet 25. november 2019 På Sunday, November 24, 2019 den 0.56, AnonymBruker skrev: Uten fars samtykke er det faktisk bortføring. Hvis far anmelder deg kan du få alvorlige problemer, i verste fall mister du omsorgen og barnet blir overført til far. Utover jussen er det dårlig gjort å effektiv drepe kontakten til far. Anonymkode: a8dd4...298 Pøh! Det der tror jeg ikke noe på. Var faktisk en sak i en nettavis om dett for en stund siden. Barnets mor kidnappet barnet, og flyttet til en helt annen del av verden. Men barnets far er fremdeles nødt til å betale bidrag. Likestilling, my ass! Anonymkode: 9b398...7b6
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #10 Skrevet 25. november 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Pøh! Det der tror jeg ikke noe på. Var faktisk en sak i en nettavis om dett for en stund siden. Barnets mor kidnappet barnet, og flyttet til en helt annen del av verden. Men barnets far er fremdeles nødt til å betale bidrag. Likestilling, my ass! Anonymkode: 9b398...7b6 Det stemmer nok at i mange tilfeller er det akkurat slik. Det kommer helt an på hvilket land man ønsker å flytte til. Det er mange land som man kan flytte til uten å få noen problemer med tanke på "bortføringen". Anonymkode: 7ed09...d84
n_97 Skrevet 25. november 2019 #11 Skrevet 25. november 2019 Skal du flytte til USA så vær obs på høye helsekostnader, selv om du har en god forsikring. Ønsker deg lykke til, håper du finner et fint sted i utlandet.
JDT Skrevet 25. november 2019 #12 Skrevet 25. november 2019 Hei. Kanskje litt utafor. Men lurer på hvilke jobb det er? Hlres kjempedeilig ut å kunne flytte til f eks usa der det er varmt bestandig.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #13 Skrevet 25. november 2019 2 minutter siden, JDT skrev: Hei. Kanskje litt utafor. Men lurer på hvilke jobb det er? Hlres kjempedeilig ut å kunne flytte til f eks usa der det er varmt bestandig. Det er ikke bestandig varmt i USA, vet du hvor stort USA er eller?? 😂 Anonymkode: 30dcd...941
JDT Skrevet 25. november 2019 #14 Skrevet 25. november 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke bestandig varmt i USA, vet du hvor stort USA er eller?? 😂 Anonymkode: 30dcd...941 Når jeg sier at jeg vil til varme, så vet jeg jo hvilke state jeg skal til. Og ja, jef vet jo hvor stort, osv. Ellers har jeg ikke viller flytte dit,om jeg ikke visste noe om landet.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #15 Skrevet 25. november 2019 På 24.11.2019 den 1.05, AnonymBruker skrev: Du sier ikke noe om far har foreldreansvar eller ei. Om han har det, trenger du et samtykke fra han. Anonymkode: a085e...7e9 Nei, han har ikke det. ts Anonymkode: febd3...7e6
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #16 Skrevet 25. november 2019 27 minutter siden, JDT skrev: Hei. Kanskje litt utafor. Men lurer på hvilke jobb det er? Hlres kjempedeilig ut å kunne flytte til f eks usa der det er varmt bestandig. Det er innen IT. Jeg jobber over nettet. ts Anonymkode: febd3...7e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå