Gå til innhold

bursdagsmat!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har bursdag nå på mandag og skal da ha et "mini-selskap", med familien + mormor, dvs vi blir 5 personer. Vanligvis ville jeg sannsynligvis valgt å ha taco eller noe lignende, men det passer litt dårlig siden mormor kommer. Hun er over 80 år, så taco er ikke favorittmaten ;)

Mamma sier at jeg skal bestemme middagen, men jeg har rett og slett ikke peiling på hva vi kan ha, da det er litt begrenset pga. av mormor.

Hun er ikke glad i ris, men spiser pasta, poteter og potetmos. Har tenkt på å ha en gryte av et eller annet slag. Hun liker alle typer kjøtt, og er glad i grønnsaker, men det må ikke være for sterkt krydret.

Er det noen som har tips til hva jeg kan servere? Setter stor pris på alle forslag :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjemmelaget Biff Stroganoff med potetmos? :)Her er en oppskrift.

Jeg er også glad i potetmos til stekt kylling. Bruker gjerne mandelpoteter, og avslutter med å røre i en god smørklatt og masse fersk basilikum som er kjørt i stavmikser med litt fløte og/eller melk. Eller jeg lager mosen av en blanding av mandelpotet, sellerirot og pastinakk eller persillerot. Med grønn salat eller grønne asparges blir det også bli en middag som burde kunne falle i smak for flere generasjoner. :wink:

Gjest Berry
Skrevet

- Hva med hel svinindrefilet pakket i butterdeig? Serveres med en deilig salat og poteter i en eller annen form (fløtegratinerte, ovnsbakte e.l.)

- Er dere glad i fisk kan fisk i folie være et forslag.

- Kylling i ovnsform på grønnsakseng.

- Grillspyd tilberedt i ovn. (Kan ha ulike typer kjøtt på)

(Jeg er glad i å lage mat i ovn, skjønner jeg...)

Skrevet

har kommet fram til at vi skal ha finnbiff m/saus, grønnsaker og potetmos. iskrem og vafler til dessert :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...