AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #1 Skrevet 23. november 2019 har hengt på KG en stund nå som mann fordi her kan man poste mer fritt kontra diskusjon.no, selv om denne plassen også oppleves litt overmoderert ut. uansett Hva er greia med disse mennene som ikke tar ansvar for sine barn, som i noen tråder er også hissige og voldelige mot samboer? skulle til å si jeg blir oppgitt av dere kvinnfolk som finner slike menn, men det blir jo en feil vinkling av saken. nei, jeg blir oppgitt av mennene! har selv datet alene mor med udugelig slask av en barnefar. hun måtte betale for togbillett slik at han skulle komme å se barnet sitt, og ofte kom han ikke heller. penger til røyk hadde han alltids da men.er det rart at fleste kvinner har omsorgsretten? er ikke overrasket i det hele tatt i min erfaring. har rett og slett lyst å gi disse "manfolka" juling, skikkelig grisejuling Anonymkode: 88844...fb7 19
SoWhat? Skrevet 23. november 2019 #2 Skrevet 23. november 2019 Har lurt mye på det samme. Så mange udugelige fedre og samboere/ektemenn her inne som hverken tar vare på barn eller samboer/kone. Det er helt tragisk å lese alt dette, og jeg lurer så veldig på hvor det er kultur for å oppføre seg som disse mennene? Det må jo ha noe med hjemmene de kommer fra å gjøre? Men er det virkelig så mange foreldre som svikter totalt med å oppdra gutter til å bli ansvarsfulle og omtenksomme? 6
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #3 Skrevet 23. november 2019 Jeg lurer mest på hvorfor så mange kvinner velger å få barn med slike udugelige menn. Hva med å ta en liten kvalitetsvurdering av mannen før du lar ham befrukte deg?! Anonymkode: 3d99c...0ba 16
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #4 Skrevet 23. november 2019 Mora mi klarte å få et par barn med slike. Av og på med arbeid\ eller ingen arbeid, 0 pliktsfølelse for noen ting og digga festing selv om de var rundt 40. MEN må si det var 10 ganger bedre å ha slike stefedre en den sorten hun fant seg noen år senere. Det var en relativt velstående og ansvarlig person. Han var nesten garantert psykopat, vet det er et noe oppbrukt ord. Men han brukte psykisk terror med trusler om vold, ha full kontroll på alle (til og med mor som ikke fikk dra på annet en butikk uten han) og manipulerte hver og en for å få egen vilje. Han betalte for alt og det meste var på stell. Dog klarte han å ødelegge 3 av 5 søsken i tidlig alder og det var også voldtekt av mor. Anonymkode: 26f6c...dc5 4
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #5 Skrevet 23. november 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer mest på hvorfor så mange kvinner velger å få barn med slike udugelige menn. Hva med å ta en liten kvalitetsvurdering av mannen før du lar ham befrukte deg?! Anonymkode: 3d99c...0ba Fordi at vi normale menn er ikke spennende nok, vi er så "kjeeedelige og får ikke fram de rette føøøøølelsene". Det er drittsekkoppførsel som får damene til å spre bena, sånn har det alltid vært samme hva de sier. Så står de der, utenfor krisesenteret med en unge på armen og en i hånda. Lærer gjør de aldri. Anonymkode: b0c4b...478 5
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #6 Skrevet 23. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Mora mi klarte å få et par barn med slike. Av og på med arbeid\ eller ingen arbeid, 0 pliktsfølelse for noen ting og digga festing selv om de var rundt 40. MEN må si det var 10 ganger bedre å ha slike stefedre en den sorten hun fant seg noen år senere. Det var en relativt velstående og ansvarlig person. Han var nesten garantert psykopat, vet det er et noe oppbrukt ord. Men han brukte psykisk terror med trusler om vold, ha full kontroll på alle (til og med mor som ikke fikk dra på annet en butikk uten han) og manipulerte hver og en for å få egen vilje. Han betalte for alt og det meste var på stell. Dog klarte han å ødelegge 3 av 5 søsken i tidlig alder og det var også voldtekt av mor. Anonymkode: 26f6c...dc5 Et par slike? Hvor mange fedre har de fem barna egentlig? Anonymkode: d7f86...45d 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #7 Skrevet 23. november 2019 Det som er stusslig, er at jeg vet om så mange sånne eksempler fra verden utenfor kg også. Det er som disse mannfolka går tilbake til å bli guttunger når de blir far og ikke evner eller gidder å ta ansvar for noe som helst. Det er selvfølgelig ikke alle, men det er urovekkende mange. Anonymkode: cc5bb...3d8 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #8 Skrevet 23. november 2019 Kvinneguiden er jo stappfull av tråder hvor kvinner klager og sutrer over mannfolkene sine. Hvorfor gidder de egentlig å være sammen med slike menn da, hvis disse mannfolkene er så "forferdelige" og "udugelige" hele tiden? Anonymkode: 591b4...8f9 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #9 Skrevet 23. november 2019 Jeg har barn med en slik.. Og slik var han ikke da vi var sammen. Han snakket om familieverdier, familietid, ferier sammen, drømmen om å leve med mor til sine barn. (Han hadde et barn fra før). At han for første gang fikk lyst på flere barn fordi det var med meg. Haugevis av slike ting, i mange måneder etter barnetemaet først ble tatt opp (av han). Da jeg gikk med på det, ble jeg raskt gravid. Da ungen ble født var det full kræsj, null ansvar etc. Forklart etterhvert med fødselsdepresjon for far. Søkte hjelp. Var "frisk", og avklart fra psykolog. Jeg var tydeligvis ikke så forståelsesfull som ikke forstod at menn kunne få fødselsdepresjon. Klar for en til etter noen år. Samme skjedde igjen, tilbake i behandling osv. Bare at nå ble han ikke bedre, og så heller ingen grunn til det, for han ville ikke ha flere barn. Han forklarer det med at han ikke er noen foreldreperson, han trives med å gjøre som han selv vil (!). Den ene tingen jeg tenker mye over... Han vokste opp uten en far selv. Kan det være derfor han har et så ekstremt manglende perspektiv på hvorfor far ikke er viktig for ungene? Anonymkode: fa2eb...770 7
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #10 Skrevet 23. november 2019 Det finnes helt udugelige mødre også. Men tas det opp er det alltid mannens feil eller så lyver man. Kvinner er mer slu og manipulerende. Det er heller ikke alltid lett for en mann å forklare. Den største forskjellen ligger nok i det biologiske, som vi ser mye ut i naturen også at kvinner tar hånd om barna, har generelt mer omsorg biologisk. Dette kan påvirke både hvordan man velger partner og hvordan fordelingen er hjemme. Kvinner og menn er forskjellige uansett hvordan man vrir og vender på det. Likestilling har gjort at dette skillet skal viskes helt ut. Altså, vi skal gå imot det biologiske, og det er nok vanskelig for mange, både kvinner og menn. Anonymkode: 4bdcd...fde 1
Nomaden Skrevet 23. november 2019 #11 Skrevet 23. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer mest på hvorfor så mange kvinner velger å få barn med slike udugelige menn. Hva med å ta en liten kvalitetsvurdering av mannen før du lar ham befrukte deg?! Anonymkode: 3d99c...0ba Mange av disse mannfolka viser ikke at de er udugelig før etter mange mange år sammen. Det er ikke lett å skille hveten fra klinten dessverre. 6
SoWhat? Skrevet 23. november 2019 #12 Skrevet 23. november 2019 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det som er stusslig, er at jeg vet om så mange sånne eksempler fra verden utenfor kg også. Det er som disse mannfolka går tilbake til å bli guttunger når de blir far og ikke evner eller gidder å ta ansvar for noe som helst. Det er selvfølgelig ikke alle, men det er urovekkende mange. Anonymkode: cc5bb...3d8 Men hvilke menn er dette? Er det en fellesnevner her?
SoWhat? Skrevet 23. november 2019 #13 Skrevet 23. november 2019 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det finnes helt udugelige mødre også. Men tas det opp er det alltid mannens feil eller så lyver man. Kvinner er mer slu og manipulerende. Det er heller ikke alltid lett for en mann å forklare. Den største forskjellen ligger nok i det biologiske, som vi ser mye ut i naturen også at kvinner tar hånd om barna, har generelt mer omsorg biologisk. Dette kan påvirke både hvordan man velger partner og hvordan fordelingen er hjemme. Kvinner og menn er forskjellige uansett hvordan man vrir og vender på det. Likestilling har gjort at dette skillet skal viskes helt ut. Altså, vi skal gå imot det biologiske, og det er nok vanskelig for mange, både kvinner og menn. Anonymkode: 4bdcd...fde Hva snakker du om? Jeg vet om mange gode fedre som tar vare på barn og familie. Det er faktisk de jeg vet om, bortsett fra et par tilfeller hvor det er andre problemer i bildet, og selv der gjør de sitt for å være ok fedre. Det normale for meg er gode fedre, så hvorfor drar du inn det biologiske. Det er det dummeste jeg har lest. For en verden du lever i som ikke vet bedre. 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #14 Skrevet 23. november 2019 Nå er nok ikke alle historiene her inne sanne da, veldig mye er nok diktet opp for å få oppmerksomhet. Anonymkode: 18de4...51a 5
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #15 Skrevet 23. november 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: Nå er nok ikke alle historiene her inne sanne da, veldig mye er nok diktet opp for å få oppmerksomhet. Anonymkode: 18de4...51a Ikke bare det, men i slike tråder så blir det som regel også generalisert over en lav sko, uten at flertallet klarer å se det. I stedet så brukes det som en bekreftelse på at den eller de som tråden handler om faktisk ER dritt. Men veldig få her er interessert i å høre den andre siden av historien. De fleste her glemmer at det er to sider av samme sak, men man velger å stole blindt på det som skrives, og totalslakter og latterliggjør motparten. Særlig om vedkommende er mann. Anonymkode: a8359...7e5 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #16 Skrevet 23. november 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Det finnes helt udugelige mødre også. Men tas det opp er det alltid mannens feil eller så lyver man. Kvinner er mer slu og manipulerende. Det er heller ikke alltid lett for en mann å forklare. Den største forskjellen ligger nok i det biologiske, som vi ser mye ut i naturen også at kvinner tar hånd om barna, har generelt mer omsorg biologisk. Dette kan påvirke både hvordan man velger partner og hvordan fordelingen er hjemme. Kvinner og menn er forskjellige uansett hvordan man vrir og vender på det. Likestilling har gjort at dette skillet skal viskes helt ut. Altså, vi skal gå imot det biologiske, og det er nok vanskelig for mange, både kvinner og menn. Anonymkode: 4bdcd...fde Generelt, men med mange unntak. Synes denne artikkelen er fin. https://www.abcnyheter.no/livet/2016/11/13/195255349/dyreverdenens-beste-fedre Men som vi ser i tilfellet med keiserpingvinene, finnes det flere eksempler på dyrefedre som gjør en glitrende innsats for sine fremtidige arvinger. Som for eksempel sjøhestene, der det er hannene som bærer frem ungene. Anonymkode: f0706...2ec 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #17 Skrevet 23. november 2019 37 minutter siden, SoWhat? skrev: Men hvilke menn er dette? Er det en fellesnevner her? Godt spørsmål. Jeg vet ikke. Og jeg lurer på om det har blitt verre de siste årene, eller om det "alltid" har vært sånn? Anonymkode: cc5bb...3d8 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #18 Skrevet 23. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Fordi at vi normale menn er ikke spennende nok, vi er så "kjeeedelige og får ikke fram de rette føøøøølelsene". Det er drittsekkoppførsel som får damene til å spre bena, sånn har det alltid vært samme hva de sier. Så står de der, utenfor krisesenteret med en unge på armen og en i hånda. Lærer gjør de aldri. Anonymkode: b0c4b...478 Dette er sant. Det gjelder både hetro og lesbiske kvinner dette. Det er en grunn til at lesbiske er så overrepresentert i kvinnefengsler blant annet.. Anonymkode: 7c910...52c
SoWhat? Skrevet 23. november 2019 #19 Skrevet 23. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Godt spørsmål. Jeg vet ikke. Og jeg lurer på om det har blitt verre de siste årene, eller om det "alltid" har vært sånn? Anonymkode: cc5bb...3d8 Ja, jeg lurer oppriktig. Aner heller ikke om det er blitt mer vanlig enn før. Men det ser ikke ut til å bli særlig saklig her, eller om noen har noen teorier. Har ihverfall reagert på problemet her inne mange ganger 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #20 Skrevet 23. november 2019 Når det gjelder hvilke menn som er dårlige fedre er det en (politisk ukorrekt) fellesnevner - lavt utdanna og fra lavere sosiale lag. Tenk tilbake til da du var på ungdomsskolen, og de tøffe gutta i klassen som dreit i skolen og var generelt druttunger. Mange av disse er ikke egnet som fedre. Ja der finnes unntak i begge retninger. Anonymkode: 18de4...51a 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå