AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #1 Skrevet 23. november 2019 Sambo skal på guttas julebord en helg når vi har eggløsning og mest fertile dager. Det er han som er pådriver for å få et barn til og vi får nå medisinsk hjelp da vi sliter. Prøvd i 11 måneder og jeg må derfor gå på hormoner for å stimulere frem egg. Jeg orker ikke gjøre det mot kroppen min om han allikevel skal reise bort. Burde jeg bare si det til han da? At enten så prøver vi denne måneden eller ikke? Har ikke lyst å være en sur dame som skal nekte han julebord på grunn av prøvingen vår heller, samtidig som det jo er jeg som må stå på hormoner og påvirkes av det. Skal snakke med han så det ordner seg helt sikkert. Ville bare høre hva dere tenker eller hadde gjort. Anonymkode: 00be6...9ea 9
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #2 Skrevet 23. november 2019 Kan du enkelt hoppe over den måneden, eller blir det krøll da? I såfall ville jeg nok bare foreslått en pause i desember. Anonymkode: 0a721...4d9 7
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #3 Skrevet 23. november 2019 Vi har eggløsning? Anonymkode: c869a...6b5 43
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #4 Skrevet 23. november 2019 Vi kan jo i utgangspunktet det, men jeg føler jo litt at jeg har gjennomgått nok, så om vi virkelig ønsker oss dette nok bør vi kanskje velge hva som er viktigst. Jeg personlig hadde lett skippet et julebord om det i tillegg var meg som var pådriver. Samtidig vet jeg jo hvor mye han elsker disse rølpeborda så forstår jo også at det er gøy å dra på det. Er flatfyll en hel helg med mye moro med gutta. Vi er nå i 2 måned av et 3 måneders opplegg vi har blitt enige med gynekolog om. Anonymkode: 00be6...9ea 3
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #5 Skrevet 23. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi har eggløsning? Anonymkode: c869a...6b5 Burde forventet meg et lite politi her inne ja! Har du en god lørdag? Anonymkode: 00be6...9ea 7
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #6 Skrevet 23. november 2019 Sæden overlever jo en stund inne i skjeden. Ha sex før han reiser Anonymkode: 2a314...854 17
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #7 Skrevet 23. november 2019 Skjønner ikke problemet. Kan dere ikke ha sex fredag før han reiser og søndag når han kommer hjem? Virker som du bare vil ha han hjemme, urimelig av deg. Anonymkode: 3d304...aa2 31
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #8 Skrevet 23. november 2019 Ha sex før han drar og når han kommer tilbake. Om det ikke er sædkvaliteten som er problemet skal nok det gå fint 😊 Anonymkode: 19ae6...06a 8
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #9 Skrevet 23. november 2019 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Burde forventet meg et lite politi her inne ja! Har du en god lørdag? Anonymkode: 00be6...9ea Jeg har en fin lørdag i skitværet 😊 Syntes det var en misvisende overskrift. Trodde først det var snakk om flere damer men det var det jo ikke. Anonymkode: c869a...6b5 14
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #10 Skrevet 23. november 2019 Sædcellene overlever opp til en uke inni kvinnen, så dere trenger ikke ha samleie akkurat den dagen du har eggløsning sånn i teorien for at du skal bli gravid. Anonymkode: c15b8...569 4
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #11 Skrevet 23. november 2019 Siden sæden overlever flere dager så burde det være null problem å ha sex rett før han reiser og så med en gang han kommer hjem? Anonymkode: d9576...1ef 5
Sokkar Skrevet 23. november 2019 #12 Skrevet 23. november 2019 Så bra det er dagene før eggløsning som er avgjørende for en vellykket befruktning, da 😊👌 5
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #13 Skrevet 23. november 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en fin lørdag i skitværet 😊 Syntes det var en misvisende overskrift. Trodde først det var snakk om flere damer men det var det jo ikke. Anonymkode: c869a...6b5 Godt å høre! Du forstod det ikke til tross for forklaringen i innlegget? Enda godt det ble oppklart så ikke forvirrelsen tok deg helt😂 Ønsker deg en fortsatt god dag! Anonymkode: 00be6...9ea 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #14 Skrevet 23. november 2019 Takk for svar alle sammen. Han reiser torsdag kveld og kommer hjem mandag etter jobb, så jeg er redd torsdag kveld til mandag kveld kan bli litt dårlig siden eggløsning foreløpig ser ut til å være søndag. Finner nok en løsning på det. Han har nå sagt han kan droppe julebord, men det føles også litt drastisk når vi uansett har prøvd så mange måneder. Er vel bare veldig lei alt dette nå og føler at når jeg skal ta masse hormoner hadde det vært greit om vi fikk hatt sex de tre viktigste dagene. Sånn er livet noen ganger bare. Anonymkode: 00be6...9ea 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #15 Skrevet 23. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Godt å høre! Du forstod det ikke til tross for forklaringen i innlegget? Enda godt det ble oppklart så ikke forvirrelsen tok deg helt😂 Ønsker deg en fortsatt god dag! Anonymkode: 00be6...9ea Jeg forsto likevel ikke det med vi, meg bekjent har ikke menn eggløsning. Anonymkode: c869a...6b5 10
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #16 Skrevet 23. november 2019 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke problemet. Kan dere ikke ha sex fredag før han reiser og søndag når han kommer hjem? Virker som du bare vil ha han hjemme, urimelig av deg. Anonymkode: 3d304...aa2 Det er forståelig at du tenker det, men jeg er så lei sex at du aner ikke. For min del kunne han vært en uke på guttetur, men siden jeg må ta hormoner for dette tenkte jeg det kunne være greit vi fikk hatt sex de viktige dagene. Anonymkode: 00be6...9ea 3
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #17 Skrevet 23. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Takk for svar alle sammen. Han reiser torsdag kveld og kommer hjem mandag etter jobb, så jeg er redd torsdag kveld til mandag kveld kan bli litt dårlig siden eggløsning foreløpig ser ut til å være søndag. Finner nok en løsning på det. Han har nå sagt han kan droppe julebord, men det føles også litt drastisk når vi uansett har prøvd så mange måneder. Er vel bare veldig lei alt dette nå og føler at når jeg skal ta masse hormoner hadde det vært greit om vi fikk hatt sex de tre viktigste dagene. Sånn er livet noen ganger bare. Anonymkode: 00be6...9ea Men du har vel lest deg frem til at har dere sex onsdag-torsdag øker det sjansen mer enn å ha sex samme dag? I og med dere har prøvd så lenge?? Sæden som kommer samme dag som eggløsning vil sannsynligvis ikke rekke frem til egget før det er utgått. Sæden som har komt frem, og ligger og venter på egget har mye større sjanse for å ende i et vellykket svangerskap... Anonymkode: 9d1a8...fa8 6
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #18 Skrevet 23. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg forsto likevel ikke det med vi, meg bekjent har ikke menn eggløsning. Anonymkode: c869a...6b5 Håper du forstår det nå da, og at det er oppklart? Det er altså jeg som har eggløsning, ikke han. Forstår du? Eller skal jeg prøve å forklare det yttligere? Er som i tilfeller hvor folk sier «vi er gravide». Det er jo kun en dame som er gravid, men ofte hører man menn si: «Vi er gravide». Kanskje dette innlegget sparer deg for mange fremtidige momenter med forvirring nå:) Anonymkode: 00be6...9ea 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #19 Skrevet 23. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men du har vel lest deg frem til at har dere sex onsdag-torsdag øker det sjansen mer enn å ha sex samme dag? I og med dere har prøvd så lenge?? Sæden som kommer samme dag som eggløsning vil sannsynligvis ikke rekke frem til egget før det er utgått. Sæden som har komt frem, og ligger og venter på egget har mye større sjanse for å ende i et vellykket svangerskap... Anonymkode: 9d1a8...fa8 Gynekologen mente vi burde ha sex alle de dagene frem til eggløsningen og to dager etter. Jeg er enig i alt det du sier. Er som sagt bare lei nå antagelig. Takk for svar:) Anonymkode: 00be6...9ea
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #20 Skrevet 23. november 2019 Kan ikke du reise etter på jentetur eller noe fra fredag til søndag? Unnagjøre litt juleshopping og kose deg på hotell? Regner med at vennene har forståelse for dette om de vet dere prøver 😊 Hvis de skal på hyttetur kunne han kanskje reist opp en dag senere og hjem en dag før? Anonymkode: 94b2f...1d5 13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå