AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #1 Skrevet 23. november 2019 Jeg handler en del der, og mye har dessverre blitt returnert. Men det er nå i det siste jeg har lagt merke til at de ikke lar meg benytte faktura lenger. Jeg MÅ altså betale før jeg får kjøpt. Jeg liker faktura pga den har opptil 30 dager før den må betales. Jeg har aldri hatt noe utestående der/inkasso, og annen gjeld i registeret. Aldri hatt en betalingsanmerkning. Står på kundeservice siden at de ikke kan svare på hvorfor man ikke får faktura? Da kommer man langt.. Men kan det være altså pga for mye returer? Anonymkode: 43190...323 6
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #2 Skrevet 23. november 2019 Hm.. jeg opplever også å bli "straffet" av zalando, etter å ha vært ganske aktiv kunde der med mange bestillinger og dessverre en del returer. De avventer returen min veldig lenge, og den går ikke gjennom før de opprinnelige varene har blitt satt ned i pris. Har den siste måneden tapt over 1500 kr på det. Noe må de vel tjene penger på, men dette gjør at jeg kommer til å handle betraktelig mindre der fremover.. Anonymkode: bdf24...a69 8
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #3 Skrevet 23. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hm.. jeg opplever også å bli "straffet" av zalando, etter å ha vært ganske aktiv kunde der med mange bestillinger og dessverre en del returer. De avventer returen min veldig lenge, og den går ikke gjennom før de opprinnelige varene har blitt satt ned i pris. Har den siste måneden tapt over 1500 kr på det. Noe må de vel tjene penger på, men dette gjør at jeg kommer til å handle betraktelig mindre der fremover.. Anonymkode: bdf24...a69 Jeg bestiller og returnerer mye til Zalando. Og får da alltid tilbake det jeg har betalt for varen. Og ikke den nye tilbudsprisen. Skjer dette deg, så må du jo klage til de. For det har de ikke lov til å gjøre. Anonymkode: f2fe6...849 34
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #4 Skrevet 23. november 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Hm.. jeg opplever også å bli "straffet" av zalando, etter å ha vært ganske aktiv kunde der med mange bestillinger og dessverre en del returer. De avventer returen min veldig lenge, og den går ikke gjennom før de opprinnelige varene har blitt satt ned i pris. Har den siste måneden tapt over 1500 kr på det. Noe må de vel tjene penger på, men dette gjør at jeg kommer til å handle betraktelig mindre der fremover.. Anonymkode: bdf24...a69 Hvordan kan du tape penger på det? Anonymkode: 45cd1...4fb 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #5 Skrevet 23. november 2019 Jeg har også handlet mye der og returnerer sånn ca hver gang. Måtte sjekke nå, har fortsatt faktura-ordning. Men jeg pleier ikke betale med paypal, da. Anonymkode: 5bad7...cf6 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #6 Skrevet 23. november 2019 Trodde de var i sin rett til det, å justere prisen ned? Mulig jeg tar feil. Må sjekkes ut! Jeg forhåndsbetaler alltid med kort. Anonymkode: bdf24...a69
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #7 Skrevet 23. november 2019 Tror ikke det handler om at man returnerer for mye. Jeg hadde kun returnert ett plagg og betalte alltid med kort, men likevel mistet jeg for et drøyt år siden muligheten til å betale med kort. Plutselig en dag var det tilbake. Da jeg kontaktet Zalando og spurte hvorfor, svarte de at det er datamaskiner som bestemmer dette etter å ha vurdert likviditeten til kundene. Ble ikke så veldig mye klokere av det svaret. Anonymkode: 9872e...561 1
Jdz Skrevet 23. november 2019 #8 Skrevet 23. november 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trodde de var i sin rett til det, å justere prisen ned? Mulig jeg tar feil. Må sjekkes ut! Jeg forhåndsbetaler alltid med kort. Anonymkode: bdf24...a69 I henhold til norsk lov har du 14 dager ubetinget angrerett. Dersom Zalando godtar returer utover 14 dager står de fritt til å sette betingelsen for disse returene selv.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #9 Skrevet 23. november 2019 Jeg har returnert mye, får fortsatt betale med faktura. Anonymkode: da4e5...451 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #10 Skrevet 23. november 2019 Jeg handler mye på Zalando. Sjeldent jeg returnerer noe, men av og til skjer det. Noen ganger får jeg bruke faktura, andre ganger må jeg betale direkte. Det virker ikke som om at det er noe system på det egentlig, bare helt tilfeldig. Jeg har alltid betalt inn før forfallsfrist, og har aldri gjort noe som tilsier at jeg ikke skal få lov til å bruke faktura. Synes det er tull at man må forhåndsbetale for varene, altså med kort direkte. Jeg har av og til klikket meg ut igjen når jeg kun får dette alternativet, så sånn sett har dem jo tapt litt inntekt på meg iallefall. Jeg har lite lyst til å betale for varer jeg kanskje ikke skal ha. Spesielt når jeg har lagt produkter i kurven jeg er usikker på om jeg egentlig ønsker meg eller om det passer. Anonymkode: 9397c...a2d
jabx Skrevet 23. november 2019 #11 Skrevet 23. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hm.. jeg opplever også å bli "straffet" av zalando, etter å ha vært ganske aktiv kunde der med mange bestillinger og dessverre en del returer. De avventer returen min veldig lenge, og den går ikke gjennom før de opprinnelige varene har blitt satt ned i pris. Har den siste måneden tapt over 1500 kr på det. Noe må de vel tjene penger på, men dette gjør at jeg kommer til å handle betraktelig mindre der fremover.. Anonymkode: bdf24...a69 Hvordan kan du tape penger på dette? Du skal ha tilbake opprinnelig pris. 4
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #12 Skrevet 23. november 2019 Tok visst feil🙈 zalando tilbakebetaler prisen du betalte. Anonymkode: bdf24...a69 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #13 Skrevet 23. november 2019 Jeg har handlet veldig mye fra Zalando de siste fem(?) årene og alltid betalt før fristen på fakturaen går ut. For ca et halvt år siden mistet jeg først muligheten til å betale med faktura, like etterpå forsvant muligheten for kortbetaling, og det eneste gjenværende betalingsalternativet er forhåndsbetaling (via nettbanken). Er temmelig sikker på at det skyldes for mange returer i tiden før jeg ble «sperret». Nå handler jeg minimalt fra zalando, kun enkelte varer fra enkelte merker når de er satt langt ned i pris. Ellers unngår jeg zalando så godt jeg kan og bruker heller pengene mine andre steder. Jeg har for øvrig høy lønn, moderat gjeld (kun studie- og boliglån, ingen forbrukslån), ingen betalingsanmerkninger og lav risiko på kredittvurderinger, så jeg skjønner ikke hva annet enn returer som kan være grunnen til at de boikotter meg på denne måten. Anonymkode: 3e9ca...4b1 3
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #14 Skrevet 25. november 2019 Hvis Zalando faktisk straffer miljøsvin som i tillegg til å shoppe masse klær (nordmenns overforbruk av klær er en så stor belastning for miljøet at den nesten overgår oljeproduksjonen vår), også handler klær de ikke vet om de vil ha, og misbruker gode returordninger for å bruke det slik andre bruker prøverom på butikker, er det SÅ BRA. Jeg fatter ikke at folk har samvittighet til å drive på slik mange i denne tråden gjør, gir dere faen i klimaet, eller er dere bare ignorante? Anonymkode: 8b2a2...058 12
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #15 Skrevet 25. november 2019 Enig i at det er skikkelig irriterende å kun få opp den forskuddsbetalingen. Men nå når jeg har "blitt vant med det" synes jeg det har sine fordeler også. Sparer en del penger på å tenke meg om 2 ganger før jeg trykker "kjøp" Anonymkode: d0798...760 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #16 Skrevet 25. november 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis Zalando faktisk straffer miljøsvin som i tillegg til å shoppe masse klær (nordmenns overforbruk av klær er en så stor belastning for miljøet at den nesten overgår oljeproduksjonen vår), også handler klær de ikke vet om de vil ha, og misbruker gode returordninger for å bruke det slik andre bruker prøverom på butikker, er det SÅ BRA. Jeg fatter ikke at folk har samvittighet til å drive på slik mange i denne tråden gjør, gir dere faen i klimaet, eller er dere bare ignorante? Anonymkode: 8b2a2...058 Tredje grunn: Bor på et sted hvor den eneste klesbutikken er g-sport. Jeg har hverken råd eller lyst til å kjøpe alle klærne mine der. Anonymkode: da4e5...451 4
Djungelvrål Skrevet 25. november 2019 #17 Skrevet 25. november 2019 Jeg bestiller også og returnerer mye. Har jeg for mye ureturnert eller ubetalt kan jeg heller ikke velge faktura. Men så fort returene mine er registrert kan jeg bestille igjen. Hel greit. Skjønner at de ikke vil ha tusenvis av kroner i minus. 2
Djungelvrål Skrevet 25. november 2019 #18 Skrevet 25. november 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis Zalando faktisk straffer miljøsvin som i tillegg til å shoppe masse klær (nordmenns overforbruk av klær er en så stor belastning for miljøet at den nesten overgår oljeproduksjonen vår), også handler klær de ikke vet om de vil ha, og misbruker gode returordninger for å bruke det slik andre bruker prøverom på butikker, er det SÅ BRA. Jeg fatter ikke at folk har samvittighet til å drive på slik mange i denne tråden gjør, gir dere faen i klimaet, eller er dere bare ignorante? Anonymkode: 8b2a2...058 Jeg er et miljøsvin, returnerer sikkert 10-12 ganger i året om ikke mer.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #19 Skrevet 25. november 2019 Jeg returnere MYE fra zalando selv. Størrelsene på varene varier så inni granskogen så slik blir det bare. Har ikke lagt merke til at muligheten til å betale med faktura har forsvunnet. Er stort sett fornøyd ellers med de.. pengene kommer alltid raskt tilbake på konto etter retur. Og til dere som kaller oss miljøsvin for å returnere varer - I couldnt care less! Bor ikke i en storby så ikke så mye fancy å kjøpe i butikkene som er tilgjengelig. ;-) Anonymkode: 9d862...f68 4
AnonymBruker Skrevet 25. november 2019 #20 Skrevet 25. november 2019 10 hours ago, AnonymBruker said: Hvis Zalando faktisk straffer miljøsvin som i tillegg til å shoppe masse klær (nordmenns overforbruk av klær er en så stor belastning for miljøet at den nesten overgår oljeproduksjonen vår), også handler klær de ikke vet om de vil ha, og misbruker gode returordninger for å bruke det slik andre bruker prøverom på butikker, er det SÅ BRA. Jeg fatter ikke at folk har samvittighet til å drive på slik mange i denne tråden gjør, gir dere faen i klimaet, eller er dere bare ignorante? Anonymkode: 8b2a2...058 Egoistiske og ignorante. Anonymkode: f649e...d05 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå