Gå til innhold

Hvor mye vin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye vin regner man til en 3 retters?

Hvitvin til forett, rød til hovedrett + dessert..

til desserten blir det vel kaffe og avec også..

Tenkte omtrent 1 flaske per pers.. (da 1/4 hvit og 3/4 rød..

har jeg tatt helt feil her?

Blir 15-20 voksene mennesker.

De fleste drikker vel ganske normalt, mens farmora mi tar nok bare et lite glass vin tenker jeg... (var det hun gjøre i 50 års laget til pappa)

Hvor mye gikk det i deres bryllup?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har regnet akkurat som deg. Vet at det nok sikkert er litt i meste laget siden det er min 5 som ikke drikker og sikkert noen som ikke drikker en flaske hver.

Uansett,det er bedre med for mye enn for lite!

Skrevet

Sakset fra vinmonopolet.no

"Hvor mye skal jeg kjøpe inn?

Det er vanlig å servere ett, noen ganger to glass før maten. Ett glass til forretten, to til tre glass til hovedretten og ett glass til desserten. Glassene til hvitvin og musserende viner er mellomstore, og en flaske er nok til 7 - 8 glass. Rødvinsglass er større, og en flaske rekker til 5 - 6 glass. Glass til sterkvin er de minste, og det kan beregnes 10 - 12 glass pr flaske."

Er jo som sagt uansett bedre med for mye enn for lite, og vanligvis får du levert inn evt vin du har til overs (sjekk på forhånd)

Skrevet
Sakset fra vinmonopolet.no

"Hvor mye skal jeg kjøpe inn?

Det er vanlig å servere ett, noen ganger to glass før maten. Ett glass til forretten, to til tre glass til hovedretten og ett glass til desserten. Glassene til hvitvin og musserende viner er mellomstore, og en flaske er nok til 7 - 8 glass. Rødvinsglass er større, og en flaske rekker til 5 - 6 glass. Glass til sterkvin er de minste, og det kan beregnes 10 - 12 glass pr flaske."

Er jo som sagt uansett bedre med for mye enn for lite, og vanligvis får du levert inn evt vin du har til overs (sjekk på forhånd)

oi...viss du regne på den måten blir det veeeldig lite i glassa....ei flaska kvitvin holde t 4-5 glas,mens raudvin helde t 4 :-)

Skrevet

Uansett,det er bedre med for mye enn for lite!

Enig i den...

kan sikkert levere tilbake evt overskudd og,,,

men om vi skulle ha noen flasket til overs..¨så får de fint plass i vinstativet de..

så om det blir for mye er ikke det krise heller akkruatt

Skrevet

Det med innkjøp av drikke er skikkelig vanskelig syns jeg. Helt angst for å ha for lite, så kommer nok til å ta i litt ja..

Drikke til middagen er en ting, men å handle inn til baren etterpå (fri bar) er verre... Kommer nok til å tømme kontoen på polet ja :ler:

Men det er jo forbruksvare - så før eller siden ryker det jo med. Mange vinglade mennesker i omgangskretsen vår :)

Skrevet

kommer nok til å gå med noen kroner på polet ja,,,

skal prøve å ta noen turer over grensa og handle litt der..

Skrevet

og hva med forholdet mellom hvit og rød?

Dobbelt så mye rød som hvit.. eller mer?

Går jo mer rød enn hvit, siden hvit er bare til foretten.

Så dersom vi er 15 stk.. ha 5 stk hvite og 10 røde

da blir det en flakse hvit per 3 personer og det burde vel holde?

Skrevet

Jeg har også tenkt dobbelt så mye rødvin som hvit...

Skrevet

Bra at det ikke bare er meg som tenker sånn da..

..(dobbelt av rødt).. da er jeg jo ganske smart da :hoho:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...