Gå til innhold

Skadet ringmuskel

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg kjenner en god del mennesker som jobber i helsevesenet. Her trenger jeg innspill fra andre i samme type yrket for å sjekke om dere har hørt om lignende tilfeller. 

Men her er casen. De jeg kjenner som har jobbet lengst i helsevesenet(og da mye med stell vask av mennesker) har fortalt meg dette: Eldre homofile menn sliter ofte med mye mer lekkasje av luft og avføring fra endetarmen enn folk som har vært alene eller i heterofile forhold. Dette er noe de har sett så mange ganger at det virker som det er et mønster. Ringmuskelen i endetarmen er ikke skapt for å få dyttet ting inn og kan få skader etter noen år. Er dette for tabu og politisk ukorrekt å si noe om? 

Anonymkode: 09001...e92

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, ringmuskelen er laget for å åpne seg i og med at man går på toalettet. Når det gjelder analsex tror jeg eventuelle skader handler mest om hvor forsiktig man er. Om noen presser seg inn mens muskelen ikke slapper av er det selvfølgelig ikke bra. Men flertallet av de som jevnlig har analsex har nok ingen skader som følge av det.

• Liker 4
Skrevet

De som har analsex vil fornekte dette fordi de ikke vil høre at det de driver med kan føre til helseproblemer. 

Anonymkode: e1ad3...ab4

• Liker 12
Skrevet

morsomt du sier dette trådstarter, fordi jeg har hørt og lest akkurat det motsatte av hva du har hørt.

de som har problemer med ringmuskel er kvinner som har hatt skade etter fødsel.

ha en fin dag videre :)

Anonymkode: 3baa9...a44

• Liker 9
Skrevet

Tror det stemmer, for det er jo logisk at ringmuskelen er laget for å slippe noe ut og ikke ta noe inn. Synes det er rart at ikke flere forstår det. Mange sier at ringmuskelen er laget for å åpne seg. Ja, den er jo det, men det er innfra og ut og ikke utenfra og inn! Anatomien spiller en rolle her. Blir også så oppgitt på de som sier at vaginal sex også er vondt. Det kan jo ikke sammenlignes overhodet. Hvis du har så vondt under vaginalsex som under analsex må du feile noe i underlivet. Vaginaen er jo helt annerledes skapt enn analen, og er laget for at du både kan ha sex og føde barn! Den er jo elastisk så det holder og kan jo ikke sammenlignes med analen som er laget kun for å få ut avføring. Rart det skal være så vanskelig for mange å forstå elementær anatomi. For å gjøre en crazy sammenligning: Tenk om du skulle føde med analen? Da hadde mange ikke overlevd fødselen.

Anonymkode: 4e183...da6

• Liker 8
Gjest Alterego666
Skrevet

Jeg har hatt analsex i en mannsalder og blitt penetrert av vesentlig grovere gjenstander enn en penis.

Jeg har aldri opplevd problemer som lekkasjer eller prolapser og aldri hatt en enste hemorrhoide.

Det gjelder nok å starte forsiktig og å varme opp. Lukkemuskelen må trenes som alle andre muskler.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

morsomt du sier dette trådstarter, fordi jeg har hørt og lest akkurat det motsatte av hva du har hørt.

de som har problemer med ringmuskel er kvinner som har hatt skade etter fødsel.

ha en fin dag videre :)

Anonymkode: 3baa9...a44

Er det det motsatte? Faktisk kan begge føre til skadet muskulatur, og man blir nettopp derfor rådet til å avstå fra analsex dersom man har skader i bakre vegg etter fødsel.

Anonymkode: 49e79...75f

• Liker 4
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner en god del mennesker som jobber i helsevesenet. Her trenger jeg innspill fra andre i samme type yrket for å sjekke om dere har hørt om lignende tilfeller. 

Men her er casen. De jeg kjenner som har jobbet lengst i helsevesenet(og da mye med stell vask av mennesker) har fortalt meg dette: Eldre homofile menn sliter ofte med mye mer lekkasje av luft og avføring fra endetarmen enn folk som har vært alene eller i heterofile forhold. Dette er noe de har sett så mange ganger at det virker som det er et mønster. Ringmuskelen i endetarmen er ikke skapt for å få dyttet ting inn og kan få skader etter noen år. Er dette for tabu og politisk ukorrekt å si noe om? 

Dette gjelder vel også for heterofile kvinne og menn som mottar analsex? 

Anonymkode: a0098...9a2

• Liker 1
Skrevet

Nå har jeg jobbet i helsevesenet i 15 år, med eldre. Nå skal jeg fortelle en hemmelighet, alle som trenger hjelp med vask og stell lekker avføring, uansett alder, kjønn eller legning. Du må bare bli gammel nok og syk nok først. Jeg kan også love deg at de som er gamle i dag sjeldent er åpne homofile/har levd i homofile forhold, så lurer veldig på hvordan alle du kjenner i helsevesenet vet legningen til pasientene og deres seksualliv. 

Anonymkode: 17e7f...87c

• Liker 7
Skrevet (endret)
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fiffig samtaleemne du har over kaffen med "alle" vennene dine da. Hva skyldes ditt brennende engasjement for problemer med lukkemusklaturen hos eldre homofile?  Sykpleiere på eldrehjem har altså begynt å spørre om legning og hvor mye kukk folk har mottatt i baken? På et eget skjema lissom, for er jo homofile som ikke har analsex også? Begrenser interessen din seg kun til homofile ? Eller også til eldre generelt ? Til kvinner som har født ?   😄

For å svare på spørsmålet ditt så kommer du til å drite på deg når du blir gammel uansett, men hvis du får en kukk/dildo opp i ræva di daglig i 40 år, så er det mulig du begynner å drite på deg litt før , si når du er 84 i stedet for 86. Ha en fortsatt fin dag.

Endret av Jr.Garcon
  • Liker 2
Skrevet

Trådstarter her. Beklager, det var ikke meningen å støte noen. Men som sagt dette har jeg hørt fra veldig seriøse damer som ikke er homofobe slik jeg kjenner de i det hele tatt. Og her var det ikke bare snakk om veldig gamle mennesker de hadde stelt, men også de som har havnet på sykehjem tidligere pga diverse årsaker(typ allerede i 60-årene) . Så klart er det ikke alle som er åpen med med legningen sin. Men vi vet jo alle at noen ganger kan en ikke unngå å skjønne at den en steller sannsynligvis er homofil. Enten voldsomt feminin eller får besøk av livspartner på. Og mange er jo åpne også. Det er heldigvis rom for det i vårt samfunn at en kan si ting rett ut. 

Dette jeg fikk vite har fått meg til å tenke på alle de som holder på med analsex, at en kan oppleve ting som ikke er helt bra for selvfølelsen når en blir gammel. En ringmuskel er jo ikke opprinnelig beregnet på å bli presset utover på en slik måte over et lengre samleie. En ting er det når en sitter på do og bæsjer. Det går jo fort. Det området her er beregnet til å være lukket. 

Det stemmer at enkelte damer revner når de føder, men det hører heldigvis til sjeldenhetene. 

Og som sagt. Beklager om noen ble støtt av et lite "korrekt" spørsmål jeg stilte opprinnelig. Men kanskje verdt å tenke på for de som utforsker analsex når de strengt tatt ikke må. 

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og som sagt. Beklager om noen ble støtt av et lite "korrekt" spørsmål jeg stilte opprinnelig. Men kanskje verdt å tenke på for de som utforsker analsex når de strengt tatt ikke må. 

Er det strengt tatt nødvendig for deg å fly? Kjøre bil? Spise sukker? Sykle fort? Ha sex generelt? Sex generelt kan jo gi deg både herpes og HIV, som heller ikke er så stas å ha som ung eller gammel ? Drikke alkohol? Skadeprosenten og uhell ved inntak av alkohol er langt større enn om du holder deg edru. 

Det er helt uproblematisk å ha hensynsfull analsex som en del av sexlivet. For de fleste hetrofile innebærer det kanskje at man har analsex en gang eller to i måneden, eller enda sjeldnere. Selvsagt ikke skadelig.

Om homofile praktiserer analsex daglig eller ukentlig, så kan det kanskje få betydning når de blir 60+. Men det finnes også folk som har problemer med det som 60+ uten å noen gang ha hatt analsex. 

Anonymkode: abb82...814

• Liker 2
Skrevet

Alle skjønner jo at dette bare er skremselspropaganda du har funnet på selv. Det er ingen naturlige anledninger å ta opp eller opplyse om analsex i en pleiesituasjon. Og selv om du kan gjette deg til at noen er homo vet du jo ikke hva slags sex de har praktisert, brorparten av sex melllom menn er oral/handjobs, ikke anal, sånn til info. De av mine venner som jobber med gamlinger i helsevesenet sier forøvrig at de ikke ser noen klare korrelasjoner mellom lekkasje og kjønn/legning, men at det virker ganske tilfeldig fordelt, dette er hovedsaklig genetisk, som det meste annet vi rammes av når vi blir eldre. 

Anonymkode: 46135...086

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...