AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #1 Skrevet 23. november 2019 Jobber turnus gjort det i mange år. Men blir aldri vant til å jobbe Helge vakter. Jeg er trøtt å sliten fra den begynner til neste fri helg. Og da må jeg bruke minst en dag å bare sove og slappe av. Noen her som elsker Helge vakter og vet hvordan man klarer seg igjenom de. Anonymkode: c2b46...099 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #2 Skrevet 23. november 2019 Jeg er helt enig med deg, likte ikke å jobbe helgevakter - egentlig ikke kveld heller. Så jeg gikk over fra turnusjobb til kontorjobb. Helt fantastisk å ha alle kvelder og helger fri! Anonymkode: ed3ab...f93 2
exictence Skrevet 23. november 2019 #3 Skrevet 23. november 2019 Synes det er like slitsomt å jobbe om det er en helgedag eller en mandag eller hvilken som hest dag. 9
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #4 Skrevet 23. november 2019 Jeg jobber ofte overtid i helga for jeg trives så godt på jobben, har da litt å finne på og pengene renner inn 🤑 Anonymkode: 030ae...10c 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #5 Skrevet 23. november 2019 Ingen liker vel Helge vakter. Anonymkode: 4b897...6da 3
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #6 Skrevet 23. november 2019 Jeg hater også å jobbe helg, derfor fikk jeg meg jobb på skole. Fri i helger, alle skolens ferier, samt 5 uker om sommeren. Siden det er en 100% stilling må jeg jobbe 2 kvelder i året, men det er greit. Anonymkode: 7686c...8ee 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #7 Skrevet 23. november 2019 Kroppen min kjenner ikke forskjell på en onsdag og en lørdag, så nei jeg kan ikke helt relatere. Det er jo bare en helt vanlig dag, som alle andre dager. måten jeg «kommer meg gjennom» en helgevakt er å være takknemlig for at jeg har en jobb jeg elsker, og som gjør at jeg har råd til å leve sånn jeg vil, uten bekymringer. Med det arbeidsmarkedet som er idag så syns jeg det er helt vanvittig at mange av de som faktisk er så utrolig heldig og har fast jobb har en så elendig arbeidsmoral og synes det er såååå uff og æsj å jobbe etter kl 16 og spesielt lørdag og søndag. Noe skal det liksom klages på uansett. Hvor mange millioner mennesker tror du ikke ville gjort hva som helst for akkurat din jobb? #tadegsammen Anonymkode: 01c7d...a8c 18
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #8 Skrevet 23. november 2019 Jeg jobber hver 4.helg og synes egentlig det er helt Okay. Pleier være hyggelige vakter med trivelige kolleger. Jeg jobber Medlever og jobber da fra fredag kl. 15 til mandag kl. 15. Eneste dumme med det er at når jeg kommer hjem mandags ettermiddag, så er det full fart med aktiviteter osv for resten av familien, mens jeg har «fredagsfølelse» og helst bare vil ligge på sofaen 😆 Har heldigvis fri en uke etter vakt og får nok tid til å lade opp igjen 😊 Anonymkode: 224b7...49a
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #9 Skrevet 23. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg jobber hver 4.helg og synes egentlig det er helt Okay. Pleier være hyggelige vakter med trivelige kolleger. Jeg jobber Medlever og jobber da fra fredag kl. 15 til mandag kl. 15. Eneste dumme med det er at når jeg kommer hjem mandags ettermiddag, så er det full fart med aktiviteter osv for resten av familien, mens jeg har «fredagsfølelse» og helst bare vil ligge på sofaen 😆 Har heldigvis fri en uke etter vakt og får nok tid til å lade opp igjen 😊 Anonymkode: 224b7...49a ...kan jo legge til at jeg selv valgte å gå fra kontorjobb med fleksitid til å jobbe turnus. Ser familien mye mer totaltsett og alle nyter godt av dette (selv om mannen har det litt travelt de ettermiddagene han må ta alt av kjøring/middag osv). Anonymkode: 224b7...49a 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #10 Skrevet 24. november 2019 Jeg har fri en dag før jobbe helg så en aftenvakt så en fri dag . Jeg får da ikke to sammenhengene fri dager . Og har en tung fysisk jobb . Så fult kjør igjen. Og de fri dagene er ikke mye fri ikke sove lenge . Unger på skole. Og ting som må gjøre for jeg orker ikke gjøre de etter jobb i helgene. For hjemme sitter familie og vi skal ha litt kose tid også men det er bedre i dag da ser jeg slutten av det. Anonymkode: c2b46...099 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #11 Skrevet 24. november 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: ...kan jo legge til at jeg selv valgte å gå fra kontorjobb med fleksitid til å jobbe turnus. Ser familien mye mer totaltsett og alle nyter godt av dette (selv om mannen har det litt travelt de ettermiddagene han må ta alt av kjøring/middag osv). Anonymkode: 224b7...49a Enig med deg For vår familie har det fungert kjempefint at mannen min jobber dagtid og jeg jobber turnus. Særlig i småbarnsperioden syntes vi det var praktisk. Synes vi hadde lite stress i hverdagen, mye tid sammen, arbeidsfordelingen sa seg nesten selv, og far ble en like naturlig omsorgsperson som meg. Anonymkode: 3c6c4...af9 4
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #12 Skrevet 24. november 2019 Jeg jobber 2x13 timer hver tredje helg. Klager ikke. Jobb er jobb, og jobben min tar ikke fri på lørdag og søndag! Anonymkode: 6bd1b...526
-jk- Skrevet 24. november 2019 #13 Skrevet 24. november 2019 Jeg jobber annenhver helg og elsker det Ikke fordi det er mer digg å jobbe helg enn hverdag, men fordi jeg heller vil ha fri på hverdager enn i helg. Verste dagen jeg vet å ha fri er søndag, alt er stengt og jeg får ikke gjort noe som helst. Ikke skal man bråke noe særlig heller. Mye bedre å jobbe på søndagen og ha fri på f.eks tirsdag. Jeg synes ikke er det noe vanskelig å komme seg gjennom helgevaktene, da er det jo alltid kun noen dager igjen til langfri for min del. Eneste som er dritt er om jeg jobber kveld/natt på fredag eller lørdag, da må man ofte hanskes med mye fulle folk. Foretrekker derfor heller tidligvakter på de to dagene. Spesielt i julebordsesongen 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #14 Skrevet 24. november 2019 1 time siden, -jk- skrev: Jeg jobber annenhver helg og elsker det Ikke fordi det er mer digg å jobbe helg enn hverdag, men fordi jeg heller vil ha fri på hverdager enn i helg. Verste dagen jeg vet å ha fri er søndag, alt er stengt og jeg får ikke gjort noe som helst. Ikke skal man bråke noe særlig heller. Mye bedre å jobbe på søndagen og ha fri på f.eks tirsdag. Jeg synes ikke er det noe vanskelig å komme seg gjennom helgevaktene, da er det jo alltid kun noen dager igjen til langfri for min del. Eneste som er dritt er om jeg jobber kveld/natt på fredag eller lørdag, da må man ofte hanskes med mye fulle folk. Foretrekker derfor heller tidligvakter på de to dagene. Spesielt i julebordsesongen Har du unger? Anonymkode: c2b46...099
LittDiva Skrevet 24. november 2019 #15 Skrevet 24. november 2019 Jeg elsker å jobbe helg! En annen stemning på jobb, fri midt i uka, og masse andre fordeler som passer meg. Kunne jobbet nesten alle helgene og hatt fri ukedagene i stedet for. 2
Pupperulla Skrevet 24. november 2019 #16 Skrevet 24. november 2019 (endret) Synes helg er helt greit å jobbe, litt annen mat og det blir så god stemning her . jobber som kokk på sykehjem og jobber da ikke kveld. Endret 24. november 2019 av Pupperulla
-jk- Skrevet 24. november 2019 #17 Skrevet 24. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har du unger? Anonymkode: c2b46...099 Nei. Aldri hatt interessen.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #18 Skrevet 24. november 2019 1 time siden, LittDiva skrev: Jeg elsker å jobbe helg! En annen stemning på jobb, fri midt i uka, og masse andre fordeler som passer meg. Kunne jobbet nesten alle helgene og hatt fri ukedagene i stedet for. Enig. Helger er dritkjedelige. «Alle» skal ut og drikke. Det gidder ikke jeg. Aldri hatt den interessen. Vært overtalt til å være med, men ville hjem igjen med en gang. Kunne fint vært på jobb hver helg, om det lot seg gjøre. For meg er det de absolutt kjedeligste dagene i uka. Anonymkode: 6a771...7f1 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #19 Skrevet 24. november 2019 Elsker å jobbe helg. Vi gjør mye kjekke ting som å se på film, bestille mat og stressnivået er betydelig lavere enn Ukedagene på dagtid. Folka jeg jobber med oppfører seg bedre siden det ikke går ann å få tak i offentlige instanser og grunner til konflikt er minimalt. Der er i helga man får tid til den gode samtalen, lade batteriene og orientere seg etter en hektisk uke. Anonymkode: a6a56...1d6
SPOCA Skrevet 24. november 2019 #20 Skrevet 24. november 2019 Jepp, hatet det selv, derfor fikk jeg meg en annen jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå