Gå til innhold

Barnefordeling trenger hjelp med anke avgjørelse fra tingretten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle der ute!

Er det noen våkne sjeler der som kan hjelpe meg? er desperat. 

Jeg trenger hjelp med en mal/oppsett for hvordan en anke i barnefordeling sak bør se ut. Da jeg skal skrive anke selv uten advokat. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke gjør det. 

De aller fleste dommere, jurister og advokater ser på folk som representerer seg selv — uansett om det er sivil eller offentlig prosess — som enten fryktelig dumme eller fryktelig arrogante. 

Bruk de kronene det koster å gjøre det ordentlig med hjelp fra en som vet hva det dreier seg om. Det må da barna dine være verdt eller? 

Anonymkode: a9716...f18

• Liker 1
Skrevet

Hvis det skal ha noen hensikt må du få hjelp av advokat. Det handler ikke bare om innhold men også om prosessrett som tidfrister, saksgang, bevisføring, hvem som skal ha hva o.l. Skal du gjøre det selv kan du like godt innse at slaget er tapt. Få hjelp av noen som kan det. 

Anonymkode: 354d1...705

• Liker 1
Skrevet

Det ligger ute på nett. 

Men å ta en sak uten advokat er ikke å anbefale! 

Anonymkode: e7883...6fc

Skrevet

Skaff deg en advokat. 

Hvis du ikke klarer det, så må det anføres at TS bør legge til grunn at en anke utformes i lys av den gjeldende dom og de derigjennom henviste lovers paragrafer, med en særlig vektlegging av hvordan den høyst ærede rett dessverre nok har oversett at en uhildet drøfting av sakens fakta utfra de ovvennevnte momenter utvilsomt vil lede til en annen konklusjon enn hva den høyst ærede rett har belagt som grunn for sine avsigelser. 

http://jusinfo.no/index.php?site=default/2335/2369

https://www.domstol.no/globalassets/upload/obyf/internett/rettledning-om-anke-i-sivile-saker.pdf

Anonymkode: ef03b...bcb

Skrevet

Uten advokat kommer anken til å bli avslått uansett.  Så få en til å kjempe for deg. Eller godta avgjørelsen som er ofte rett for barna men ikke mor. 

Anonymkode: f59fd...322

• Liker 1
Skrevet
På 23.11.2019 den 8.00, AnonymBruker skrev:

Ikke gjør det. 

De aller fleste dommere, jurister og advokater ser på folk som representerer seg selv — uansett om det er sivil eller offentlig prosess — som enten fryktelig dumme eller fryktelig arrogante. 

Bruk de kronene det koster å gjøre det ordentlig med hjelp fra en som vet hva det dreier seg om. Det må da barna dine være verdt eller? 

Anonymkode: a9716...f18

Klart mitt barn er verdt all verdens penger, Men jeg blir desverre forhåndsdømt før jeg får frem mitt ord. 

Skrevet
På 23.11.2019 den 18.52, AnonymBruker skrev:

Uten advokat kommer anken til å bli avslått uansett.  Så få en til å kjempe for deg. Eller godta avgjørelsen som er ofte rett for barna men ikke mor. 

Anonymkode: f59fd...322

jeg ba om hjelp ikke nedtrykking

Skrevet
På 23.11.2019 den 17.48, AnonymBruker skrev:

Skaff deg en advokat. 

Hvis du ikke klarer det, så må det anføres at TS bør legge til grunn at en anke utformes i lys av den gjeldende dom og de derigjennom henviste lovers paragrafer, med en særlig vektlegging av hvordan den høyst ærede rett dessverre nok har oversett at en uhildet drøfting av sakens fakta utfra de ovvennevnte momenter utvilsomt vil lede til en annen konklusjon enn hva den høyst ærede rett har belagt som grunn for sine avsigelser. 

http://jusinfo.no/index.php?site=default/2335/2369

https://www.domstol.no/globalassets/upload/obyf/internett/rettledning-om-anke-i-sivile-saker.pdf

Anonymkode: ef03b...bcb

takk, for hjelp :) disse har jeg.

Skrevet
3 minutter siden, misslotto skrev:

Klart mitt barn er verdt all verdens penger, Men jeg blir desverre forhåndsdømt før jeg får frem mitt ord. 

Men da må det jo hjelpe med en advokat? Kan ikke forstå at du skal komme noe bedre ut av det uten en advokat. Vedkommende skal jo nettopp hjelpe deg, om ikke med annet enn å sørge for at prosessen går rett for seg. 

Anonymkode: 6b0f1...a34

Skrevet
38 minutter siden, misslotto skrev:

Du må aldri finne på å ta saken selv, Finn deg en god advokat, ellers har du tapt saken på forhånd. Jeg selv brukte over 200 000 i utgifter i frobindelse med fordeling av samvær. Mye penger , men absolutt noe jeg ville gjort igjen for barna mine sin skyld og til deres beste . Hvordan kan du være forhåndsdømt ? Med en god advokat så har du all mulighet til å få et bra utfall, fører du saken selv så har du tapt på forhånd

Anonymkode: 58a3b...f72

Skrevet (endret)
55 minutter siden, misslotto skrev:

Hvorfor har du bestemt deg for at du blir forhåndsdømt?

Endret av The Kitten
Skrevet

Om du ikke har råd til advokat, så ta kontakt med Jussbuss eller JURK ( juridisk rådgivning for kvinner), det er advokat studenter som hjelper deg.

Lykke til

Skrevet
På 23.11.2019 den 3.54, misslotto skrev:

Hei alle der ute!

Er det noen våkne sjeler der som kan hjelpe meg? er desperat. 

Jeg trenger hjelp med en mal/oppsett for hvordan en anke i barnefordeling sak bør se ut. Da jeg skal skrive anke selv uten advokat. 

Ikke skriv selv! Har vært part i barnefordelingssaker mange ganger, og i de tilfellene det går dårlig, er det fordi den ene part har valgt å forsvare seg selv. Med mindre du faktisk er jurist? Men da ville du vel ikke skrevet her?

ja, det koster penger. Men det er alvorlige beslutninger som kommer fra tingretten. Det handler om deres barns liv. Har du virkelig råd til å tape? Om du ikke har råd, foreslår jeg at du trekker saken og kommer til en enighet ved hjelp av familiekontoret

det er vel strengt tatt det beste uansett; unger som må gå gjennom en rettsprosess med sakkyndig utredning og stressede foreldre, har det ikke godt uansett...

Anonymkode: 610ba...de0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...