Gjest brud i sommer Skrevet 28. mai 2005 #1 Skrevet 28. mai 2005 Trenger noen tips for tidspunkt for sminke / frisør / ta på kjole osv) :o Vi skal ha vielsen kl 15:30.. Hvor lang tid beregner dere for sminke og hår.. PS. Det er bare et kvarter å kjøre mellom frisør og vielsen.. (tar på kjolen der vielsen skal være = ikke i kirka så klart )
Gjest gjest1 Skrevet 28. mai 2005 #2 Skrevet 28. mai 2005 Jeg skal til frisøren kl 1100. Hun regner med å bruke ca 2 timer. Jeg bor rett i nærheten og skal hjem for å skifte og sminke meg. Til kirken tar det kn 5 min å kjøre så jeg regner med atjeg har god tid til vielsen som begynner kl 15. Du burde ta en telefon til frisøren din og høre hvor mye tid hun beregner på å sette opp håre og sminke deg
Kristin S Skrevet 28. mai 2005 #3 Skrevet 28. mai 2005 Jeg skal til frisøren kl 10.00 og bli sminket kl. 13.00. Vielsen starter kl. 15.00.
MH Skrevet 28. mai 2005 #4 Skrevet 28. mai 2005 Vi har vielse kl.16. Jeg skal til frisøren kl.1030. Der skal jeg og forlover være mesteparten av dagen. Vi tar med sminke og klær ned dit også. Vi får se hvor lang tid ting tar, og blir vi "tidlig" ferdig, reiser vi hjem litt før vielsen også. Bedre å ha for god tid enn for dårlig tid.
Tyren Skrevet 30. mai 2005 #5 Skrevet 30. mai 2005 Når jeg var forlover i fjor var tidsplanen omtrent slik (bryllup kl. 15.30 i holmenkollen kapell) Kl. 08.30 Frokost Kl. 09.30 Vi drar fra hotellet (holmenkollen park)til frisøren på skøyen Kl. 10.00 Frisør (begge to) Kl. 11.30 Bruden sminkes, mens forlovers hår gjøres ferdig Kl. 12.30 Tilbake til hotellet, shopper litt på veien..., vi spiser, tar maaaange røyk og går igjennom alt som skal huskes, bytter hotellrom til brudesuiten Kl. 13.30 Forloveren sminker seg Kl. 14.00 På med brudekjolen (brukte 45 min...) forlover kler seg når brudekjolen er på Kl. 15.10 Vi hentes av sjåføren og brudens far og tar en liten kjøretur rundt voksenkollen og frognerseteren før vi kjører til kapellet.
Minerva Grey Skrevet 30. mai 2005 #6 Skrevet 30. mai 2005 Min tidsplan da jeg giftet meg for to uker siden: 08.00 Opp, gjøre ferdig siste 11 bordkort og maile til min kjære, dusj og dytte i meg en halv baguette. 09.15 Skulle vært på vei til frisøren, er i stedet snart klar til å ringe etter drosje. 09.45 Frisøren ringer for å høre hvor vi er, vi er to kvartaler unna. Søster'n tar med alt stæsjet til frisøren mens jeg løper inn i brudesalongen over gata for å hente kjolen som henger der. 09.50 Innser at brudesalongen ikke åpner før 10, banker på døren inntil en ansatt kommer og åpner, sier "jeggiftermegomtretimerogkjolenminhengerherogjegerforsinkettilfrisørenogHJELP", og får kjolen utlevert. Løper over gata med kjolen høyt over hodet og siste halve baguetten i kjeften. 10.00 Frisøren begynner å lage krøller/lokker i håret mitt. Så går det litt i hverandre - frisør, sminke, frisør, sminke. 12.00 Tar på meg kjolen med hjelp av søster'n og venninne som hentet bukett og blomster til hårpynt osv. 12.30 Er ferdig pyntet, sminket, fjong og fin, og fullstendig nervevrak. Får vente i et stille og kjølig rom i lobbyen til nabooppgangen. 12.45 Går til kirken - ligger bare 500 meter unna eller så, og vi bestemmer oss for å droppe drosjen - orker ikke tanken på å klatre inn i trang bil og sette meg på gjenglemt tyggegummi eller no'! 13.05 Er fremme ved kirken - måtte vente litt slik at alle etternølerne kom seg inn i kirken, så måtte hans forlover komme og følge søster'n opp midtgangen til hennes plass fremme ved alteret, før det var min og pappas tur! :-D Som sagt: Vi skulle være hos frisøren kl. 09.30 - etter eget ønske, de mente det holdt med kl.10. Hvilket var veldig bra, i og med at vi ikke var der før ca. fem på ti... :oops: Tok litt over 2 timer for to frisører og en sminkedame å sette opp håret til meg og søster'n og sminke oss begge to, før vi skiftet. Så fikk vi siste 'finpuss' like før vi gikk ut døren. Må nevnes at jeg hadde mye av håret løst, i store bølger/krøller nedover ryggen, men som motvekt har jeg hår til livet.
Martha Stewart Skrevet 30. mai 2005 #7 Skrevet 30. mai 2005 Her er vår tidsplan, grovt sett: 10.00: Sjekker inn på hotellet der forloveren min og jeg skal kle oss om (samme hotell til bryllupsnatten). 11.00: Være hos frisør som skal sette opp håret. Tror det tar ca en time, men jeg setter for sikkerhets skyld av to timer, inkl. tid til å komme meg tilbake til hotellet, som er ca 10 min. unna med taxi. 13.00: Være tilbake på hotellet, der jeg skal få i meg en matbit på rommet. 14.00: Makeup-artisten og fotografen som skal ta "før"-bildene kommer. Kle på meg kjole etc. 15.45: Blir hentet for å kjøres til kirken sammen med forloveren min. 16.15: Vielsen starter! 17.00: Vielsen ferdig, ca. Vi blir fotografert, mens gjestene spaserer mot restauranten der middagen skal være. 18.00: Middagen starter (men regner med at den kan bli litt forsinket). 21.00/22.00: Vi drar hjem til oss for å spise bryllupskake. Drar til hotellet hvor vi skal tilbringe bryllupsnatten en eller annen gang etter midnatt. Blir fort kl. 1-2, tenker jeg. Parallelt med at jeg blir pyntet før vielsen, skal brudgommen hente kaker og buketten min. Og selvsagt komme seg til kirken...
Catzy Skrevet 30. mai 2005 #8 Skrevet 30. mai 2005 Forventet dag for min del: Frokost før 09.15 9.30 - 13.30: Frisør, sminke og pynting hos frisøren 13.30: Hentes av sjåfør, har med pappa, forlover og frisør i bilen (frisøren er venninne og gjest, som jeg sa at kunne sitte på hvis det ble plass) 13.30 - 14.25: Virre rundt i bil i Oslo sentrum, siden vi skal helt fra Sten og Strøm til St. Hanshaugen - på musikkens dag.... Her er det muligens litt overkill, men det er fordømt surt å sitte fast i trafikken på en dag som denne. Merkelig hvordan man faktisk KAN bruke 1 time på 2 kilometer i Oslo hvis verden bestemmer seg for det. 14.30: Vielsen starter 15.15: Ferdig vielse, fotosession med familie og venner i og utenfor kirke Deretter fotosession på Ladegården på vei til festlokalet, hvis det er pent vær Gjestene drar til festlokalet 17:00-ish: brudeparet er ferdig med fotosession i suiten og kan møte gjestene til mottakelse 17.30 senest: bordsetting Middag 22.00: Kaffegjester er invitert 22.45: Oppstilling til polonaise før brudevals og kakeutdeling 23.15: "Offisielt" program ferdig, tror jeg I dag var jeg til nok en prøvetime hos frisør-venninnen, og nå er vi ganske drevne. Vi har ca 1 time buffer for å faktisk få på kjolen, og det skal vi nok klare. Og altså veldig god tid på å komme oss fra salongen til kirken, men det er bedre å tvinne tommeltotter enn å stresse på en sånn dag, tror jeg. Catzy
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå