Kallis92 Skrevet 23. november 2019 #1 Skrevet 23. november 2019 YouTube anbefalte meg noe basert på algoritme. Men utifra finske forfattern. Så var mummitrollet ment for å være voldelig og alkholikere og vold. Men det vet jeg ikke om det er sant. Men Japan som animerte mummitrollet som var på barne TV følgte ikke 100% kilde materialet... Vel det er det som er sagt i kommentarfeltet. Hufsa er sikkert slik den er iallfall : D Uansett ser ut som en gamlere versjon av mummitrollet enn den jeg vokste opp med på 90 tallet 3
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #2 Skrevet 23. november 2019 Tja, Mummitrollet på HBO er iallfall litt alkoholisert. Anonymkode: 2a8be...ffe 3
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #3 Skrevet 23. november 2019 Haha. Likte bedre den jeg er vant med. Har stinky kopp. Han er tøff 🙂 Anonymkode: 43ddc...2e6 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #4 Skrevet 23. november 2019 13 minutter siden, Kallis92 skrev: YouTube anbefalte meg noe basert på algoritme. Men utifra finske forfattern. Så var mummitrollet ment for å være voldelig og alkholikere og vold. Men det vet jeg ikke om det er sant. Men Japan som animerte mummitrollet som var på barne TV følgte ikke 100% kilde materialet... Vel det er det som er sagt i kommentarfeltet. Hufsa er sikkert slik den er iallfall : D Uansett ser ut som en gamlere versjon av mummitrollet enn den jeg vokste opp med på 90 tallet HAHAHAHA!!! dette visste jeg ikke om. Er det finnsk eller japansk språk? Hvis det var finnsk, hadde de drukket under produksjonen eller?? Anonymkode: 10189...4f3 2
Kallis92 Skrevet 23. november 2019 Forfatter #5 Skrevet 23. november 2019 (endret) 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: HAHAHAHA!!! dette visste jeg ikke om. Er det finnsk eller japansk språk? Hvis det var finnsk, hadde de drukket under produksjonen eller?? Anonymkode: 10189...4f3 Ganske sikker på at de snakker japansk i denne videoen jeg sendte. Selve mummitrollet tegneserien er laget av japan. Men Mummitrollet i seg selv er skrevet av en finsk forfatter, altså verdenen og alt det der. Men er stilig : D Endret 23. november 2019 av Kallis92 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #6 Skrevet 23. november 2019 18 minutter siden, Kallis92 skrev: Ganske sikker på at de snakker japansk i denne videoen jeg sendte. Selve mummitrollet tegneserien er laget av japan. Men Mummitrollet i seg selv er skrevet av en finsk forfatter, altså verdenen og alt det der. Men er stilig : D Jeg måtte inn på youtube og se. Jeg likte melodien de spiller i scenene til Mumrik. laget av Ennio Morricon visst. Noen som vet hva sangen heter? den burde remixes 😄 Mumrik var jo skikkelig badass her da! HAHA, 9:26 Anonymkode: 10189...4f3 1
Kallis92 Skrevet 23. november 2019 Forfatter #7 Skrevet 23. november 2019 (endret) Fant wikipedia på det https://en.wikipedia.org/wiki/Moomin_(1969_TV_series) Litt interesant at Hayao Miyazaki ikke var enig med forfattern faktisk uff : P Men selve den ifra 60 tallet utifra handling er litt feil slik jeg forstår. Den ifra 90 tallet er mer riktig. Selv om enkle ting som snøheksa var noe hun var litt skeptisk til. Men aldri lest originale mummitrollet. Men ville ikke overraske meg om det er sant om de er mer tonet til voldelige og slike elementer og slikt som de kommentarene skrev Bare er så vant til den på 90 tallet at det er litt interesant https://en.wikipedia.org/wiki/Moomin_(1990_TV_series) Endret 23. november 2019 av Kallis92
Midnight Skrevet 23. november 2019 #8 Skrevet 23. november 2019 Har lest noe av bøkene. De er temmelig annerledes enn TV-seriene Litt mer «voksne» enn man skulle tro. Anbefaler dem! Btw Snusmumrikken fra tidlig 70-talls Mummitrollet er 😍 3
Kallis92 Skrevet 23. november 2019 Forfatter #9 Skrevet 23. november 2019 (endret) Fant noe på bilde søk. Og jøss jeg må seriøst ta å lese de engang : D Ser kult ut! Endret 23. november 2019 av Kallis92 1
Midnight Skrevet 23. november 2019 #10 Skrevet 23. november 2019 57 minutter siden, Kallis92 skrev: Fant noe på bilde søk. Og jøss jeg må seriøst ta å lese de engang : D Ser kult ut! Det er kjempekult og ganske overraskende 🤗 Synes du skal gjøre det, ja! 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2019 #11 Skrevet 24. november 2019 Men Mumrikken fra den eldre Mummi ble mitt nye crush tror jeg Anonymkode: 10189...4f3 1
Turntable1985 Skrevet 8. november 2020 #12 Skrevet 8. november 2020 På 90-tallet sendte NRK en serie på Barne-TV ved navn I Mummidalen (kjent som Mummitrollet). Når den ble utgitt kommersielt (på VHS og senere DVD) ble den dubbet på nytt, og det er denne, nye versjonen de fleste kjenner til og som ligger overalt. Den opprinnelige versjonen er ikke å finne på verken digital strømming eller DVD/VHS. NRK selv erstattet til og med sin egen versjon med video-dubben etter en stund. Jeg lurte derfor på om noen i denne gruppa tilfeldigvis sitter på et opptak, opptakskassett eller noe med episoder med den skikkelige, originale TV-versjonen. Jeg hadde satt umåtelig stor pris på å få sett det. Jeg har anlegg til å digitalisere selv dersom det blir nødvendig. Mer info ligger på denne tråden på vgd.no: https://vgd.no/musikk-tv-og-film/tv-program/tema/1843576/tittel/re-dubbing-av-mummitrollet Her er et eksempel på hvordan stemmene skal høres ut: https://www.youtube.com/watch?v=YyPxurHVXmc&ab_channel=Gamleskatter 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå