Gå til innhold

Ikke møte venner når man kommer til stedet hvor de bor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forestill deg at en venn drar inn til stedet hvor det allerede bor noen venner av h*n. Også sier vennen ikke fra om at h*n er på stedet. Det er mange måneder siden h*n så vennene. Hva synes dere om dette? 

Anonymkode: b0d96...b6c

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjør det hele tiden. Jeg studerer i en annen by enn den "gamle" vennegjengen min, og når jeg tar korte turer hjem sier jeg som regel ikke ifra. Turen er ikke tiltenkt dem, og det er kjedelig at det alltid er jeg som må bruke tiden jeg har hjemme til å farte rundt og møte alle som jeg ikke har sett på lenge. 

Jeg har også reist til andre byer der jeg kjenner noen som bor, og da har det hendt at jeg rett og slett ikke tid til å treffe noen utenfor turens formål, så da ser jeg heller ikke poenget med å si ifra. 

Selv ville jeg ikke ha brydd meg så mye til eller fra om noen hadde sagt ifra. Hvis de ikke hadde sagt ifra hadde jeg bare tenkt at det er en eller annen grunn som gjør at de ikke har tid til å treffe meg, og det er helt greit. 

Anonymkode: 2440d...b2b

• Liker 12
Skrevet

en av mine beste venner bor i Oslo, og han kommer ofte hjem uten å ha "tid" til å møte meg. Jeg blir ikke fornærmet av den grunn. Forstår det er vanskelig å skal møte X antall mennesker på en liten helg. Han har i tillegg stor familie og familie som har sykdom, og noen ganger må han prioritere venner han møter enda sjeldnere enn meg.. Og noen ganger har ikke jeg tid heller, fordi kanskje den ene dagen han kunne ha møtt meg, så har jeg andre planer.  

er selvfølgelig ikke hvert besøk som er slik, og noen ganger er det bare slik, og man kan ikke bli lei seg av den grunn. 

Anonymkode: 17332...ef2

• Liker 4
Skrevet

Takk for svar folkens. Dette var gode innspill. 

Gjest Familytree
Skrevet

"Bekreftelses metode: Jeg er fremdeles attraktiv"

Skrevet

Jeg gjør det også, av samme grunn som over. 

Anonymkode: 70512...df8

• Liker 1
Skrevet

Enig med de over😊 En jeg kjenner reiser veldig masse rundt pga jobb og han sier veldig sjelden ifra hvor han er, for da får han jo ikke gjort jobben sin eller pustet ut. Han har veldig mange venner, og det går jo bare ikke! Kunne ikke falle meg inn å ta det personlig. 

Dessuten gjør jeg jo det samme selv! Kan ikke si ifra til alle jeg kjenner i en by bare fordi jeg skal innom! 

• Liker 1
Skrevet

Det er vel helt normalt ☺️

Anonymkode: 522a5...7a2

• Liker 2
Skrevet

Jeg bor langt unna familie og venner pga jobb (200 mil unna), og hver gang jeg er på helgetur hjemme er det kun familie som blir prioritert.

I sommerferien var jeg hjemme i 3-4 uker, og da hadde jeg planer hver eneste dag der jeg fikk truffet alle bekjente. Egentlig litt slitsomt for å være ærlig, blir mye farting på kort tid.

Jeg har bodd her i over 6 år nå, og aldri fått besøk fra mine gamle venner noe som er litt sårt. De forventer at jeg skal sette av mine ferier til dem, men gidder aldri å besøke meg. 

Anonymkode: f2050...836

• Liker 3
Skrevet

Jeg prøver rekke over flere venner når jeg er i deres område, men det er ikke alltid jeg har tid eller ork i tillegg til det jeg har reist til stedet for. Har en haug i hver by og på ulike tettsteder, og skulle jeg fått møtt alle hver gang ville det ikke blitt noe kvalitetstid med vennene eller familien når jeg først så de. Så helt greit så sant en prioriterer det en annen gang. 

• Liker 1
Skrevet

Vedkommende hadde vel andre planer og hadde ikke tid/lyst til å henge med vennene fra dette stedet

Anonymkode: 69120...bb3

• Liker 1
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forestill deg at en venn drar inn til stedet hvor det allerede bor noen venner av h*n. Også sier vennen ikke fra om at h*n er på stedet. Det er mange måneder siden h*n så vennene. Hva synes dere om dette? 

Hadde blitt stresset av at jeg tilsynelatende har ‘meldeplikt’ og lurt på hva slags venner jeg har som nekter andre å leve uten å bli støtt over det. 

Anonymkode: 911aa...225

Skrevet

Kommer helt an på hva man skal på det stedet, hvor lenge man besøker, hvor mange der man kjenner osv. Noen meldeplikt har man definitivt ikke.

Anonymkode: 6e771...198

Skrevet

Jeg treffer sjelden venner når jeg reiser på jobbturer, gjør det litt oftere når jeg er på ferie. Og jeg tar det ikke ille opp om noen ikke prioriterer å treffe meg hver gang de er i nærheten, så lenge vi treffes innimellom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...