Gå til innhold

Hvordan ville du forholdt deg til dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber på en arbeidsplass under omorganisering. I forbindelse med dette er det det siste året mange som har sluttet og noen nye som har kommet til. Nylig valgt en medarbeider med samme stillingstype som meg å slutte. I den forbindelse ble det av ledelsen tatt en avgjørelse om at jeg kunne overta ansvaret for dette området i tillegg til mitt eget. Dette ble det enighet med arbeidstakerorganisasjonen (arbeidsgivers styringsrett) og jeg ble enig med ledelsen om betingelser for dette. De ansatte ble informert, og det var enkelte dette ikke falt i god jord hos. Sånn som jeg har forstått det så er årsaken til surket at de ikke ble tilbudt jobben. En av de hadde sågar truet med å slutte. Jeg har bestemt meg for å late som ingenting, men jeg vet ikke om de kommer til å reagere overfor meg. Jeg har jo bare takket ja til en jobb, og har takket for tilliten. 
I dag overhørte jeg en annen kollega, som ikke er en del av akkurat dette, men som jobber med et litt annet område, klage over dette til vedkommende på mitt nabokontor. Hun som klaget er ikke særlig lavmælt av seg, og i og med at de satt med døra åpen, hørte jeg alt. Klagen var egentlig ikke rettet mot meg, men mot ledelsen, men synes likevel at det ikke var noe morsomt å høre dette. 

Hvis du hadde vært i min situasjon, hvordan hadde du forholdt deg til dette? 

Anonymkode: 052b3...bb8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen liker forandringer i starten. Svært få lar slike forandringer gå forbi i stillehet. Men vet du. Rett deg opp i ryggen og vis dem at ansvaret ble gitt til rett person. At du takler surmulingen i ivergangen og at du gjennomfører dette profesjonelt. Hvis dette er nok til og gjøre deg usikker så bør du muligens revurdere stillingen. Neiggu. Unn deg dette. Det er din karriære. Ditt liv. Ikke gå på akkord med kollegaer for å ikke rykke oppover. Ditt liv. Din lønnsforhøyelse og din karriæere. 

Anonymkode: 58b98...be6

• Liker 1
Skrevet

Vet det er lettere sagt enn gjort, men hev deg over det. Hvis de ansatte som som  ikke er fonrøyde med dette vil slutte, så får de bare gjøre det. Så gjør du ditt beste i den ekstra oppgaven. 

Anonymkode: 93ddb...fb6

Skrevet

Jeg tenker at jeg skal heve meg over det og late som ingenting om ikke noen sier noe direkte. Jeg har jo gjort et godt inntrykk og ledelsen ser at jeg er et ja-menneske og at jobben jeg får ansvar for blir gjort. Antar at det er det som er årsaken til at jeg fikk det og ikke noen andre. I tillegg sparer de jo 7-800 i året på det, fordi vi lar vær å ansette et menneske til.

Anonymkode: 052b3...bb8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...