Gå til innhold

Kjøpe eller laste ned spill til Nintendo switch?

lady90

Anbefalte innlegg

Lønner det seg å kjøpe fysiske spill eller laste ned spill til Nintendo switch? Hvis man noen gang skal selge konsollen så får man vel ikke solgt med de som er lastet ned? Men fungerer de som er kjøpt fysisk som en cd som man putter inn og kan ta med til andre som har nintendo switch? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kjøper selvsagt digital utgave. Er ikke verre enn at du velger om du vil selge konsollen med eller uten bruker. 

Anonymkode: 1c1d6...b72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kjøper selvsagt digital utgave. Er ikke verre enn at du velger om du vil selge konsollen med eller uten bruker. 

Anonymkode: 1c1d6...b72

Selvfølelig kjøper man fysisk utgave. Da kan man selge spillet igjen etter det er spilt, eller om man ikke liker det.

Anonymkode: 5a8b1...0b6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper fysiske kopier. Da kan jeg låne bort og selge spillene siden. 

Anonymkode: 1cc8e...0b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp fysisk. Angrer som en hund på at jeg kjøpte digitalt til wiiU da den gikk i stykker . Får selvsagt ikke solgt de, og får ikke spilt de. Og jeg kommer ikke til å kjøpe en ny wiiU. 

Anonymkode: 7fbe5...d85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølelig kjøper man fysisk utgave. Da kan man selge spillet igjen etter det er spilt, eller om man ikke liker det.

👍

Uten spill man spiller jevnlig, det blir tiltak å bytte brikke hele tiden.

Anonymkode: 53db0...7aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

👍

Uten spill man spiller jevnlig, det blir tiltak å bytte brikke hele tiden.

Et forferdelig tiltak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et forferdelig tiltak.

Animal crossing på brikke må jo være drømmen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke Switch men kjøper alt av spill på Steam, CD og DVD er gammeldags og jeg bryr meg heller ikke om de få kronene man får igjen for et brukt spill i fysisk form.  

Anonymkode: 341ef...943

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke Switch men kjøper alt av spill på Steam, CD og DVD er gammeldags og jeg bryr meg heller ikke om de få kronene man får igjen for et brukt spill i fysisk form.  

Jeg bruker 24-30000 på spill i året. Får igjen 2/3 ca. Som går til nye spill:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Steam er mye "tryggere" enn spillkonsoller sånn sett, siden man er 100% garantert å kunne spille spillene i flere tiår fremover. Umulig å vite om neste runde fra Nintendo eller Sony er bakoverkompatibel, og man har stor frihet når det gjelder tilbehør og spillopplevelse. Spill jeg kjøpte på Steam i 2009 kan jeg spille på PCen jeg bruker nå, men spill jeg kjøpte på Wii Shop i 2009 er tapt når Wiien min til slutt dør.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at det er sd kort i nintendoen, har det selv. Men pga. plass så kjøper jeg som oftest fysiske spill. Lastet ned Starlink da nintendo shop hadde et supert tilbud, alle deler inkludert. Men de aller fleste spill jeg har, er kjøpt i butikk :) 

Anonymkode: c6ccc...a84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Okapi skrev:

Steam er mye "tryggere" enn spillkonsoller sånn sett, siden man er 100% garantert å kunne spille spillene i flere tiår fremover. Umulig å vite om neste runde fra Nintendo eller Sony er bakoverkompatibel, og man har stor frihet når det gjelder tilbehør og spillopplevelse. Spill jeg kjøpte på Steam i 2009 kan jeg spille på PCen jeg bruker nå, men spill jeg kjøpte på Wii Shop i 2009 er tapt når Wiien min til slutt dør.

Vil de ikke ligge der om du kjøper en brukt Wii og laster inn brukeren din på den?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Vil de ikke ligge der om du kjøper en brukt Wii og laster inn brukeren din på den?

Nei. Hos Nintendo er kjøpene knyttet til selve maskinen, ikke en konto i skyen. Hos leverandører der dette ikke er tilfelle, som Microsoft, hjelper det fint lite at du har en MS-konto når nettjenestene til konsollen er avsluttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker 24-30000 på spill i året. Får igjen 2/3 ca. Som går til nye spill:-)

Jeg kjøper nesten aldri spill til fullpris og har 233 spill i biblioteket på Steam, jeg bruker heller penger på maskinvare så spillene kan nytes i 4K med et grafikknivå og bildeflyt som konsollspillere kan bare drømme om.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Okapi skrev:

Nei. Hos Nintendo er kjøpene knyttet til selve maskinen, ikke en konto i skyen. Hos leverandører der dette ikke er tilfelle, som Microsoft, hjelper det fint lite at du har en MS-konto når nettjenestene til konsollen er avsluttet.

Steike, det var da ikke bra:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjøper nesten aldri spill til fullpris og har 233 spill i biblioteket på Steam, jeg bruker heller penger på maskinvare så spillene kan nytes i 4K med et grafikknivå og bildeflyt som konsollspillere kan bare drømme om.

Men jeg eeeelsker å sitte i sofaen og spille på 75" skjerm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De digitale spillene er ikke bundet fast til bruker. De er på Switchen uansett. Jeg kjøpte en brukt Switch, der den siste eierens bruker var hovedbrukeren, men logget ut og kontakt info/kortinfo slettet.

Lagde bare en ny bruker og slettet den gamle, kunne spille spillene som var instalert fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg eeeelsker å sitte i sofaen og spille på 75" skjerm.

Det gjør jeg også, har en 65" 4K og Nvidia shield så jeg strømmer spillene rett fra pc`n. Men når jeg spiller skytespill så er det kun tastatur, mus og pc skjerm med lav responstid som gjelder, en gamepad blir alt for unøyaktig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Steike, det var da ikke bra:-(

Det er jo mest relevant for sånne gærninger som meg da, som har hyllemeter med spill fra arilds tid. For normale folk, der spill er datovare, er sikkert forskjellen nesten umerkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...