AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #1 Skrevet 22. november 2019 Føler at jeg er den eneste som synes at pensum på studiet er for avansert og vanskelig for meg å skjønne. Vet ikke om det er fordi det er lenge siden jeg har gått på skole, fordi jeg lærer bedre praktisk (eller i samtale med noen), om jeg har fått dårligere hukommelse eller noe annet? Studiet i seg selv er ikke direkte vanskelig, har stor interesse for fagene og alt vi lærer, men likevel føler jeg at jeg sliter med dette og bruker veldig lang tid på å lære og huske, selv de praktiske øvingene vi går gjennom eller pensum som er praktisk rettet. Selv om jeg først prøver lese enklere forklaringer og annet før jeg leser i bøkene føler jeg det blir litt langt, uoversiktlig og vanskeligere enn jeg hadde trodd å skjønne. Føler jeg gjerne skulle hatt en veldig forenklet versjon av bøkene som jeg kunne lest gjennom først, hehe. Studiet er sykepleie forresten, er 10 år siden jeg gikk ut av videregående. Noen som har noen tips til meg? Har vert gjennom det samme? Blir det bedre etterhvert kanskje? Anonymkode: 3d1e0...b83 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2019 #2 Skrevet 22. november 2019 Lån bøker om studieteknikk. eks: Olav Schewe: SUPER-Student: "Lær mer effektivt. få bedre karakterer. Anonymkode: d561c...6a4
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #3 Skrevet 23. november 2019 Det er jo ikke verre enn å lese en enklere versjon først? Det gjorde jeg mye på mitt studie. Eventuelt se en video på YouTube. Det avhenger helt av hvordan du lærer. Noen foretrekker å lese alt med alle detaljer med en gang, og lærer best sånn, mens noen (som meg) foretrekker en oversikt først og mer og mer detaljer etterhvert. Anonymkode: 61484...451 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #4 Skrevet 23. november 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Lån bøker om studieteknikk. eks: Olav Schewe: SUPER-Student: "Lær mer effektivt. få bedre karakterer. Anonymkode: d561c...6a4 Godt tips! Skal se om jeg får kjøpt den. Anonymkode: 3d1e0...b83
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #5 Skrevet 23. november 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er jo ikke verre enn å lese en enklere versjon først? Det gjorde jeg mye på mitt studie. Eventuelt se en video på YouTube. Det avhenger helt av hvordan du lærer. Noen foretrekker å lese alt med alle detaljer med en gang, og lærer best sånn, mens noen (som meg) foretrekker en oversikt først og mer og mer detaljer etterhvert. Anonymkode: 61484...451 Hvor fant du de enklere versjonene du leste gjennom? 🙂Nettet eller bøker?. "Problemet" er at jeg ikke helt klarer å finne noe jeg helt føler passer meg om det gir mening? F.eks medisinske leksikon og andre nettsider er ofte like "vanskelig", har ofte mye nye ord og informasjon. Har prøvd å se etter en forenklet og kortere versjon av f.eks anatomi boken, men tror ikke det finnes? Videoer synes jeg fungerer bra til å få en kort oversikt, men lengre videoforelesninger fungerer dårlig for meg da jeg alltid må spole tilbake mange ganger/ pause for å få med meg alt og bruker mye lengre tid enn om jeg leser (en bok jeg skjønner😅) Anonymkode: 3d1e0...b83
Lisaaaaa Skrevet 23. november 2019 #6 Skrevet 23. november 2019 Hei! Jeg syns også det var vanskelig da jeg studerte sykepleie. Jeg hadde veldig mye hjelp i en serie fagbøker som heter "pixmed basic", og som er mange små bøker om forskjellige emner. De går på det mest grunnleggende, men har også enkle forklaringer på det som er mer komplisert. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #7 Skrevet 23. november 2019 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor fant du de enklere versjonene du leste gjennom? 🙂Nettet eller bøker?. "Problemet" er at jeg ikke helt klarer å finne noe jeg helt føler passer meg om det gir mening? F.eks medisinske leksikon og andre nettsider er ofte like "vanskelig", har ofte mye nye ord og informasjon. Har prøvd å se etter en forenklet og kortere versjon av f.eks anatomi boken, men tror ikke det finnes? Videoer synes jeg fungerer bra til å få en kort oversikt, men lengre videoforelesninger fungerer dårlig for meg da jeg alltid må spole tilbake mange ganger/ pause for å få med meg alt og bruker mye lengre tid enn om jeg leser (en bok jeg skjønner😅) Anonymkode: 3d1e0...b83 Både nettet og bøker. Men var også hele tiden kritisk til det jeg leste, og passet på at jeg ikke dykket ned i detaljene hvis det var oversikten jeg manglet. Det er MANGE enkle versjoner av anatomi der ute! Eller så får du lage en til deg selv. Tegn strekfigurer med de viktigste store strukturene, og så dytter du på detaljer etter hvert. Anonymkode: 61484...451
AnonymBruker Skrevet 23. november 2019 #8 Skrevet 23. november 2019 Veldig fornøyd med sykepleiepluss, tror de har byttet navn til medeasy nå men har gode og ganske korte videoer jeg synes hjelper for å forstå ting Anonymkode: 51f5f...318 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå